Köpte piassavakvasten för 69 kr, verkar ok för det priset. Ovanligt bred modell. Fanns även en kratta för samma pris som såg ok ut men min gamla Fiskars är bättre så det blev bara en kvast den här gången.
 
M
M mnils skrev:
Någon som använt 230mm vinkelslipen för 499:-?
[länk]

Inte ofta jag behöver en så stor men när jag gör det då behövs den och då är det bökigt att behöva låna en...
Tog fram den nu i helgen för att kapa ner en gammal garageport så den gick in i bilen, vinkelslipen brann upp efter en kvart. Säkringen gick och det kom rök ur maskinen, skivan gick knappt att vrida runt med handkraft och motorn bara rasslade. Var precis på Lidl här i byn och fick pengarna tillbaka för den utan gnäll. Får bli en blå Bosch istället när Amazon har kampanj på dem nästa gång...
 
  • Ledsen
Tule54
  • Laddar…
M mnils skrev:
Tog fram den nu i helgen för att kapa ner en gammal garageport så den gick in i bilen, vinkelslipen brann upp efter en kvart. Säkringen gick och det kom rök ur maskinen, skivan gick knappt att vrida runt med handkraft och motorn bara rasslade. Var precis på Lidl här i byn och fick pengarna tillbaka för den utan gnäll. Får bli en blå Bosch istället när Amazon har kampanj på dem nästa gång...
Vad använde du för kapskivor?
 
M
A Andy78 skrev:
Vad använde du för kapskivor?
Lidls kap skiva från en sats med några olika, inköpta samtidigt med vinkelslipen.
 
M mnils skrev:
Tog fram den nu i helgen för att kapa ner en gammal garageport så den gick in i bilen, vinkelslipen brann upp efter en kvart. Säkringen gick och det kom rök ur maskinen, skivan gick knappt att vrida runt med handkraft och motorn bara rasslade. Var precis på Lidl här i byn och fick pengarna tillbaka för den utan gnäll. Får bli en blå Bosch istället när Amazon har kampanj på dem nästa gång...
Skillnaden mellan olika exemplar verkar stor. Jag har kapat betongsten i timmar med min. Enda bekymret är att strömbrytaren dammat igen så att den inte är återfjädrande längre. Blir spännande när den fastnar, för då måste jag dra ur sladden för att stänga av vinkelslipen.
 
Byurn Byurn skrev:
Skillnaden mellan olika exemplar verkar stor. Jag har kapat betongsten i timmar med min. Enda bekymret är att strömbrytaren dammat igen så att den inte är återfjädrande längre. Blir spännande när den fastnar, för då måste jag dra ur sladden för att stänga av vinkelslipen.
Lite rengörning och uppsmöjning med tex wd40 brukar funka på maskinerna vi kör betongpannor med på jobbet.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Lite rengörning och uppsmöjning med tex wd40 brukar funka på maskinerna vi kör betongpannor med på jobbet.
Ja, men det är den där gången när man upptäcker att rengöring behövs igen som är spännande...
 
  • Gilla
Raskus
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Skillnaden mellan olika exemplar verkar stor. Jag har kapat betongsten i timmar med min. Enda bekymret är att strömbrytaren dammat igen så att den inte är återfjädrande längre. Blir spännande när den fastnar, för då måste jag dra ur sladden för att stänga av vinkelslipen.
Att få ner exemplarspridningen kostar pengar. För lågprismärken är det troligen billigare att ta garantikostnaden i stället. Detta är ju inte det första verktyget i Lidls sortiment som verkar bete sig så här.

Piassavakvasten verkar dock fungera bra.
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
M mnils skrev:
Tog fram den nu i helgen för att kapa ner en gammal garageport så den gick in i bilen, vinkelslipen brann upp efter en kvart. Säkringen gick och det kom rök ur maskinen, skivan gick knappt att vrida runt med handkraft och motorn bara rasslade. Var precis på Lidl här i byn och fick pengarna tillbaka för den utan gnäll. Får bli en blå Bosch istället när Amazon har kampanj på dem nästa gång...
Har jag två konton här, eller varför ekar det det? Min dog på samma sätt och är ersatt med just en blå Bosch. Boschen går som en klocka och trivs bra med skivorna från Lidl.
 
  • Gilla
  • Haha
mnils och 1 till
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Enda bekymret är att strömbrytaren dammat igen så att den inte är återfjädrande längre. Blir spännande när den fastnar, för då måste jag dra ur sladden för att stänga av vinkelslipen.
Det där bör du åtgärda med det snaraste, innan olyckan är framme!
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det där bör du åtgärda med det snaraste, innan olyckan är framme!
Det är det att det återkommer
 
Jag köpte den stora 230mm maskinen för nåt år sen då jag kapade en del stålprofiler. Det funkade den fint för även om jag hade förväntat mig att den skulle skära snabbare än en 125mm maskin, Troligen ligger orsaken i att 230mm skivor är tjocka jmf med 125maskinens 1mm skiva .
Reagerade på att sprängskyddet var så gigantiskt.
 
köpte också vinkelslip på lidl i fjol, den dog nästan med en gång. inga problem att få pengarna tillbaka.
 
Var inne idag och köpte Nytillköpt varmluftspistol och slagskruvdragare i verktygslåda på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
varmluftspistolen.
Intressant att se om den kan hjälpa till med att tina sista metall biten i vattenkopparna i stallet. Hittills har vi sprungit runt med kokande vatten...

På plats kompletterade jag med en slagskruvdragare. Förmodligen värd sina 279 kr?
 
  • Gilla
joniS
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
varmluftspistolen.
Lite dålig fart på fläkten vid full värme men jag testade iofs med ett halvtomt 2amp batteri....

Duger nog att tina lås med till vintern.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.