tar även luft från vänster sida
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Suhagg Suhagg skrev:
När brukar det vara rea på Julas pumpar med snabbkoppling? Nu är de för dyra för att köpa istället för en märkespump.

9000 är lite väl för denna [länk]
Jula har "rea" på dessa pumpar ofta. Se priset över tiden här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5377884

Jag köpte två för 6.000:- st. De funkar mycket bra. Men kräver förstås att man installerar dem rätt. Läser manualen och verkligen följer den eller ser till att kylteknikern följer den. Skruvas den inte ihop i rätt ordning och öppnas inte kranarna i rätt ordning lär det bli problem.
 
  • Gilla
Laxåplattan
  • Laddar…
Suhagg Suhagg skrev:
När brukar det vara rea på Julas pumpar med snabbkoppling? Nu är de för dyra för att köpa istället för en märkespump.

9000 är lite väl för denna [länk]
Jag tyckte jag såg att de sålde dem för 5,900:- helt nyligen. Alltså SC modellen. Har haft min i snart 1 år och är stormnöjd. Framförallt i vintras trots riktigt kallt ute. Har den till bostaden. Avisning och sånt fungerar helt perfekt..
 
  • Gilla
Laxåplattan
  • Laddar…
mbha mbha skrev:
Jag tyckte jag såg att de sålde dem för 5,900:- helt nyligen. Alltså SC modellen. Har haft min i snart 1 år och är stormnöjd. Framförallt i vintras trots riktigt kallt ute. Har den till bostaden. Avisning och sånt fungerar helt perfekt..
Attans då. Missade det
 
Är det med ”vanlig” anslutning för konade rör och vacumsugning har väl tex Bauhaus och liknande billiga modeller från både kända och okända om prislappen är det viktigaste
 
C Comfort Thomas skrev:
Är det med ”vanlig” anslutning för konade rör och vacumsugning har väl tex Bauhaus och liknande billiga modeller från både kända och okända om prislappen är det viktigaste
Jag är rätt säker på att han menar de förfyllda SC modellerna från Jula.
 
mbha mbha skrev:
Jag är rätt säker på att han menar de förfyllda SC modellerna från Jula.
Dom heter väl QC som har snabbkoppling?
Förfyllda är alla oavsett anslutning
 
C Comfort Thomas skrev:
Dom heter väl QC som har snabbkoppling?
Förfyllda är alla oavsett anslutning
Nix - SC heter de med snabbkoppling som INTE ska vaccumsugas vid inkoppling.

QC kanske du fått från märket "Qlima" som de kallas hos Jula numera.
 
N Nisken skrev:
Nix - SC heter de med snabbkoppling som INTE ska vaccumsugas vid inkoppling.

QC kanske du fått från märket "Qlima" som de kallas hos Jula numera.
Ok, vad heter dom som inte har snabbkoppling och behöver vacuumsugas?
 
C Comfort Thomas skrev:
Ok, vad heter dom som inte har snabbkoppling och behöver vacuumsugas?
S-JA2519 utan snabbkoppling
SC-JA2519 samma pump men MED snabbkoppling
 
N Nisken skrev:
S-JA2519 utan snabbkoppling
SC-JA2519 samma pump men MED snabbkoppling
(y)
 
C Comfort Thomas skrev:
(y)
Fast egentligen så har ju inte SC snabbkoppling heller. Den jag köpte förut har det. Som en handske man sätter ihop och klämmer fast med ett låshandtag. De som heter SC idag har vanliga kopparrör och ska skruvas ihop. Skillnaden är att de inte ska vacuumsugas och är förfyllda, så man släpper på gasen genom att släppa på två insexskruvar som försluter gasen.
 
N Nisken skrev:
Nix - SC heter de med snabbkoppling som INTE ska vaccumsugas vid inkoppling.

QC kanske du fått från märket "Qlima" som de kallas hos Jula numera.
QC = Quick Connect. Det är det vedertagna namnet på tekniken. Sen brukar Zibro/Qlima ha bokstäverna SC i modellbeteckningen på sina pumpar med snabbkoppling.
Dvs, QC-pumparna på Jula heter något med SC...
 
Bättre att köpa en ”vanlig” modell där man kan få den rörlängd som behövs och inte är färdig, ser ibland helt idiotiska lösningar för att gömma undan överbliven rörlängd eller att rören är inköpta i för kort längd så dom går snett över väggen för att räcka!!

väldigt få som verkar köpa till kanaler för att dölja/skydda rör och isolering eller är själva grejen att det bara ska vara så billigt som möjligt av er som väljer att inte använda kanaler ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.