richardtenggren richardtenggren skrev:
En granne tyckte min Meec borrhammare såg klen ut att bila med, så han kom förbi med större doningar! (y)
[bild]
Tur var väl det, hade nog tagit lång tid annars ;)
När alla varit inlåsta i vinter så är det kul med alla projekt som startar upp i området :)
Det är när sånt där händer som det visar sig att det lönar sig att vara trevlig och glad

Och ja.... det där hade nog knappt min makita rått på utan domningar i händerna...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Appendix Appendix skrev:
När alla varit inlåsta i vinter så är det kul med alla projekt som startar upp i området :)
Det är när sånt där händer som det visar sig att det lönar sig att vara trevlig och glad

Och ja.... det där hade nog knappt min makita rått på utan domningar i händerna...
Haha ja, det är många med företag här så det är smidigt :)

Sen ska väl tilläggas att just den där biten hade jag tänkt lämna och låna maskin till senare. Det jag höll på med när han kom förbi var en stump på en annan del av den lilla original muren på bilden :)
 
Sjukt stressigt med mitt uppdrag att bygga 4st större speglar över påsken så ringde dr @Frustrator som ordna kloningspiller. Nu e jag 6st som jobbar.

Person ser in i flera speglar vilket skapar multipel effekt av hans spegelbild i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
JEGS och 19 till
  • Laddar…
Oh nej, hoppas ni kan komma överens om vem av er som kommer på nästa ljugaröl :surprised:
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fick också användning för några av alla korta snuttar av tillsatsmaterial man samlar på sig när man TIG-svetsar..
Svetsad metallfog med TIG teknik mellan rör och plåt, visande en elektrod och svetssöm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag brukar göra likadant när jag TIG:ar som när jag svetsar pinne..

Waste nothing ;)
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
This time of year again...
Bild på ett bilhjul bredvid en däckverktyg och en domkraft i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lossar på 3e läget och drar åt på 2a.
:cool:(y)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
En granne tyckte min Meec borrhammare såg klen ut att bila med, så han kom förbi med större doningar! (y)
[bild]
Tur var väl det, hade nog tagit lång tid annars ;)
Serut som en Hilti, vetdu vilken modell du fick låna?

Ska hyra en maskin för att bila bort gamla betongfundament i trädgården för att bereda plats för en ny trappa och lite annat.
Vill inte riskera att hyra för liten maskin.

Klarade själva ”spettet” av uppgiften eller fick du byta/ slipa om spettet under arbetets gång?
 
Ola C Ola C skrev:
Sjukt stressigt med mitt uppdrag att bygga 4st större speglar över påsken så ringde dr @Frustrator som ordna kloningspiller. Nu e jag 6st som jobbar.

[bild]
Japp, jag var ju skyldig @Ola C en tjänst efter räddningen han gjorde häromdagen..
Jag höll på att slänga min gamla...minidisc när han smsade att jag var tvungen att behålla den. "För att den kan vara bra att ha" (jag grävde således upp den ur soptunnan)
 
  • Älska
Ola C
  • Laddar…
richardtenggren
Njingan Njingan skrev:
Serut som en Hilti, vetdu vilken modell du fick låna?

Ska hyra en maskin för att bila bort gamla betongfundament i trädgården för att bereda plats för en ny trappa och lite annat.
Vill inte riskera att hyra för liten maskin.

Klarade själva ”spettet” av uppgiften eller fick du byta/ slipa om spettet under arbetets gång?
Hej, en TE2000avr, så den är väl rätt stor :) Finns säkert folk som har bättre koll här! :)

Spetten slets nog inte nämnvärt de lilla jag körde, men tidigare när jag hyrt så har man fått betala för omslip.
 
S
Frustrator Frustrator skrev:
Hittade denna..[bild]
Började rota..
Mycket bra att ha..
[bild] [bild]
Stört mig på detta sen 2012..
[bild]

Men tillslut!
[bild]
Slutet gott, bara att använda strykjärn och lim så det passar in här i tråden :)

Blev det en sparalåda för disketten?
 
S sinuslinus skrev:
Blev det en sparalåda för disketten?
Japp, samma låda som diskettenheten ligger i :)
 
Så enkelt kan man göra grillkol i kakelugnen, med en tom saltgurksburk. Vedgasen förbrändes dessutom (man såg hur den brann när den försvann ur burken) så att jag kunde värma huset med den, inget slöseri här inte...

eoaZit7.jpg

zxRx9VQ.jpg

Jag tror det blev för väl eldat dock, kolet känns lite för lätt. En mindre eld hade säkert dugit.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag hjälpt min far att få ordning på planhyveln som står i gårdens snickarbod efter många år i dvala. Stort tack till @FreddruS som visade sig ha en likadan hyvel och dessutom erbjöd sig att åka och köpa drivremmar och skicka på posten. Hjälpsamheten möter ibland inga gränser här på forumet :love:.


En gulnande gammal planhyvel i en snickarbod med synliga drivremmar och spån på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska jag bara få hyvelstålen slipade
också, är det till att leta upp någon med planslip eller hur slipar man dem på bästa sätt (och gärna till rimligt pris :crysmile:)
 
  • Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
Stoppat en liten upptäckare från livsfarlig trappklättring.

Träram med spjälor fastklämda av svart-orange skruvklämmor på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit säkerhetsgrind för barn installerad i öppningen av en trätrappa i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappa med blommigt tapetserade väggar och säkerhetsgrind för att förebygga barns tillträde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spädbarn vid trappgrind ser upp mot trappan, leksak på trägolv, färgglad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lintto1 och 23 till
  • Laddar…
JohnnyKeba JohnnyKeba skrev:
Stoppat en liten upptäckare från livsfarlig trappklättring.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Ett litet tips, sätt en skruv ovanför gångjärnet så det inte går att lyfta av grinden. De är påhittiga de där små ;)
Fråga inte varför jag vet :D
 
  • Gilla
  • Haha
VidarH och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.