Inte vad vi vet nu i alla fall.
 
Skönt att höra att det inte drabbar er ekonomiskt i alla fall. Hoppas att de får tag på den/dem som gjorde det. Lite inflyttningar borde väl göra att risken för liknande inte händer igen (Hjältevadshuset borde ju snart vara klart). Fast å andra sidan bor det ju redan nu folk i närheten så jag fattar verkligen inte hur man törs?!

Jag undrar om ni som gräver eller har grävt och fyllt igen har behövt gräva djupare och fylla mer än vad som ingår från hustillverkaren. I så fall hur djupt grävde ni och hur mycket extra kostade det?

 
elias8 skrev:
Jag undrar om ni som gräver eller har grävt och fyllt igen har behövt gräva djupare och fylla mer än vad som ingår från hustillverkaren. I så fall hur djupt grävde ni och hur mycket extra kostade det?
På vår tomt behövde de inte gräva djupare, det var hårt o bra under jorden. Däremot fick vi betala extra fyll för att få upp huset i den höjden som var bra. Det kostade ca 16000 extra.

Imorgon kl 07:00 kommer huset ;D ;D Spännande
 
Angående dagis så blir det en tillfälliga förskoleavdelning som ska placeras i gamla matsalen på Veta-skolan... (som Elias8 skrev om)
 
Hjältevadshuset är redan inflyttat, det var snabba bud må jag säga. :D:D;-)

Vi kommer att börja bygga i april :surprised:

/Peter
 
Vad fint ert hus ser ut Nilha! Smart med gången mellan hus och garage. Är det bara en gång eller ska det vara dörr i den också? Är det en slags groventre?
Kul att det blir så pass blandad stil på husen! Området kommer att bli jättefint tror jag.
PÅ onsdag kommer vårt hus! Ska bli så himla kul att se hur det ser ut!
 
Det blir en groventre i länken mellan huset och garaget, hoppas det blir bra när det blir färdigt.

Roligt att erat hus också kommer nu, man vill gärna åka o kolla varje dag för att se hur långt de kommit..tur för er att ni har nära
 
elias8: Vad fint ert hus är. Tror vi såg er en dag när vi var o kolla, ni hade några med er..föräldrar kanske ?, jag satt kvar i bilen med barnen. Fy vad blåsigt det är jämt i Mantorp ;-D

hur har det gått för er som söker dagis, har ni hört något. Såg att de håller på att jobba med gamla matsalen i Veta skolan.
 
Vi hade svarfar med och såg din man gå ut ur bilen. Tänkte nog att det kunde vara ni.
 
en till här som har tomt bokad i veta. kollar nu med olikahusleverantörer
 
marcia82: Välkommen! Spännande, vilken tomt har ni bokat?
 
nr 7, björnbäret
var finns ni?
några barn?
har bestämt oss nu för att ha tomten och bygga ett a-hus - blir nog inflyttning innan jul i alla fall- långt dit...:(
 
Vi bygger på tomt björnbäret 2..ett myresjöhus.
Tre barn, pojke 12år, pojke 2½år och flicka 9mån.
Har ni barn?
Tiden rusar faktiskt iväg när man väl får huset på plats om det kan vara någon tröst :)
...å så slipper ni all lera i sommar som vi får dras med.
vi flyttar in runt den 21 april. Sen ska vi bygga garaget själv hela våren-sommaren.
 
ska ni bygga deras garage eller har ni hittat ett eget? vet ej riktigt hur vi gör...
har en pojke på 2 år och en flicka på 6 månader...
vilket myresjöhus är det om man får undra?
ringde efter nybygnadskarta i förra veckan...undrar hur länge den dröjer..
hur länge brukar man få vänta på bygglov sen?
usch...är så otålig :)
 
Vi bygger lösvirkes garage, plattan är klar gjordes samtidigt som husplattan.
Vilken bra ålder på barnen :) bra framtida kompisar ill mina.
Vårt hus heter Aria eller numera Sjögården, de har ändrat lite.
Bygglovstanten är lite hm..petig kan man säga. Fick ringa och tjata lite då gick det snabbt.
Vilket A-hus ska ni bygga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.