Staffans2000
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror att både @Staffan2000 och jag är intresserade av vad det innebär att du inte skulle "tolerera" att "en granne gick runt ute på sin trädgård naken". Vad skulle du göra? Jag vet då ärligt talat inte vad jag skulle göra. :thinking:
Just det menade jag. När grannen spankulerar omkring i sin egen trädgård iklädd Adamsskrud och moralens väktare säger: -Ta på dig människa, det är äckligt att se dig naken! När till.ex tonårsflickan svara: -titta åt ett annat håll då, gubbslem!
Vad blir ditt nästa drag, annat än att skriva här, att du inte "tolererar" sådant beteende?

Staffan
 
  • Haha
Krux
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
nu har du nog förstått mig lite fel. Jag är absolut inte överbeskyddande. Barn ska leka, dem kommer att slå sig , dem ska smutsa ner sig. Allt detta ingår i sättet man lär sig saker på . Lika så på förskolan har blivit några rejäla vurpor där men dem har förstått att jag inte är någon som hetsar upp mig över sånt. Det tillhör. Sen självklart får man ju se till att det inte blir farligt för dem. Men det jag vill ha sagt är ju att om man nu måste vara naken får man se till att sköta det snyggt och inte skapa obehag genom att komma och ställa sig och prata 2 m ifrån stå och ropa hej till folk och barn runt om . Man får ju visa hänsyn för andra med. Nej dem gamla grannarna skötte det inget vidare. Dessutom mina åsikter håller jag helt för mig själv inget som mina barn varken få se eller höra.
Men det har blivit extremt tabu med nakenhet sen 00 talet började.
Om grannen går runt i sin trädgård och hälsar hej på folk naken stör knappast, det kommer inte påverka ditt barn heller om den nakna bara säger hej om du inte löjlar dig. Aldrig varit i närheten av nakenbad? Duschat på badhus?
Om den går fram och ska kallprata är en annan sak.

Det måste vara väldigt få i landet som ändå är nakna utomhus på sin tomt, jag vet åtminstone inga i denna by eller i närheten för det hade man ju hört via ryktesvägen.

Om min påg ser en naken människa i sin trädgård så lär jag inte göra en sak av det eller påvisa honom att det är lustigt, han ska inte bli den som pekar och gör sig löjlig över folk.
 
  • Gilla
  • Haha
Krux och 5 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror att både @Staffan2000 och jag är intresserade av vad det innebär att du inte skulle "tolerera" att "en granne gick runt ute på sin trädgård naken". Vad skulle du göra? Jag vet då ärligt talat inte vad jag skulle göra. :thinking:
Har aldrig hänt så har ingen anledning att göra något alls.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Fast du har fortfarande inte en aning om hur gammal jag är, eller hur? Även om du försöker pudla bort det på nåt sätt.
Jag försöker inte pudla. Varför skulle jag göra det? Du kanske förväxlar mig med någon annan?
Jag har inte svårt att se det som nåt större problem faktiskt att sammhället generellt kräver att man har kläder på sig.
Lite av ett problem är det dock att man måste ha så mycket kläder på sig i vårt land. Vi skulle leva bekvämare liv om vi kunde vara mer lättklädda året runt.

Men det kanske löser sig av sig självt, så småningom.
 
P
T ToRy skrev:
Håller med till stor del, men jag ser inte det du skriver som något negativt, tvärtom.
Jag ser inte heller blottade bröst (oavsett om det är manliga eller kvinnliga) som något negativt, men det finns väldigt många som ser blottade kvinnobröst som ett problem.
Hur motiverar jag detta då? Är jag pryd? Nej, inte det minsta. Däremot tycker jag att lite sexuell spänning, lite hemlighetsmakeri, lite "syndstämpel" på nakenhet är något positivt. Vore det normalt att allt och alla sprang omkring näck överallt så vore det ju helt ointressant att äntligen få se den man åtrår naken. Hur kul vore det? Att nakenhet är lite förbjudet är vad som gör det spännande.
Din motivering är kulturellt betingad. Vår kultur har präglats av en förtryckande religion som har satt sig djupt i kulturen på många sätt.

Det finns en del kulturer där kvinnobröst inte är ett dugg sexualiserade. Det finns t.o.m. subkulturer inom vår egen kultur där det också är så.
 
  • Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Och vad skulle du göra åt din intolerans?
Vi måste införa nolltolerans mot intolerans! Endast då får vi ett tolerant samhälle.
 
  • Haha
  • Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
P
K Krille_90_ skrev:
Har aldrig hänt så har ingen anledning att göra något alls.
I inlägg #376 skrev du att du "skulle aldrig tolerera att en granne gick runt ute på sin trädgård naken", så den omdelbara frågan är då om du har en plan för att agera på det.

För om du bara struntar i ett sådant beteende från grannens sida så tolererar du det.
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
K
P pmd skrev:
I inlägg #376 skrev du att du "skulle aldrig tolerera att en granne gick runt ute på sin trädgård naken", så den omdelbara frågan är då om du har en plan för att agera på det.

För om du bara struntar i ett sådant beteende från grannens sida så tolererar du det.[/QUOTE

vadför ska jag ha en plan när det inte ens hänt? Och hur ska jag kunna agera eller strunta i något som inte hänt??
 
P
Jag är bara lite nyfiken på vad du menade med "skulle aldrig tolerera". Det är ju ett ganska kategoriskt uttalande.
 
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Jag är bara lite nyfiken på vad du menade med "skulle aldrig tolerera". Det är ju ett ganska kategoriskt uttalande.
Jag också!

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
K
P pmd skrev:
Jag är bara lite nyfiken på vad du menade med "skulle aldrig tolerera". Det är ju ett ganska kategoriskt uttalande.
P pmd skrev:
Jag är bara lite nyfiken på vad du menade med "skulle aldrig tolerera". Det är ju ett ganska kategoriskt uttalande.
Som sagt aldrig hänt aldrig behöver
P pmd skrev:
Jag är bara lite nyfiken på vad du menade med "skulle aldrig tolerera". Det är ju ett ganska kategoriskt uttalande.
som sagt det har aldrig hänt mig så har aldrig haft några problem med detta. Hur du upplever det uttalandet och tolkar det är ju upp till dig. Och det hör väl knappast till diskussionen som förts här?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
Det hör väl till diskussionen här eftersom det är ett uttalande du gjorde i den här tråden?
 
Redigerat:
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle aldrig tolerera aliens i min grannes trädgård. Eller i min egen.
 
Staffans2000
P Pin skrev:
Jag skulle aldrig tolerera aliens i min grannes trädgård. Eller i min egen.
Phone Home?
 
K
P pmd skrev:
Det här väl till diskussionen här eftersom det är ett uttalande du gjorde i den här tråden?
P pmd skrev:
Det här väl till diskussionen här eftersom det är ett uttalande du gjorde i den här tråden?
Jag skrev att jag inte skulle tolerera det och så är det med det. Men det har aldrig hänt mig så jag har aldrig haft några som helst problem med detta. Kommer mycket bra överens med grannar och vi har inga sura miner mot varandra alls här så jag tänker inte spekulera i åtgärder av ett problem som aldrig hänt mig . Så du får väl fantisera ihop något om du känner för de?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.