K Krille_90_ skrev:
Jag skrev att jag inte skulle tolerera det och så är det med det. Men det har aldrig hänt mig så jag har aldrig haft några som helst problem med detta. Kommer mycket bra överens med grannar och vi har inga sura miner mot varandra alls här så jag tänker inte spekulera i åtgärder av ett problem som aldrig hänt mig . Så du får väl fantisera ihop något om du känner för de?
Men var då inte att inte tolerera det just en spekulation eftersom det inte hänt och du tror att det aldrig kommer att hända.

Det låter som statsministern när han säger att diverse dåliga företeelser inte är acceptabla. Det håller de flesta med om, men vad händer sen då?
 
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Jag skrev att jag inte skulle tolerera det och så är det med det. Men det har aldrig hänt mig så jag har aldrig haft några som helst problem med detta. Kommer mycket bra överens med grannar och vi har inga sura miner mot varandra alls här så jag tänker inte spekulera i åtgärder av ett problem som aldrig hänt mig . Så du får väl fantisera ihop något om du känner för de?
Men ifall det skulle hända och du stegar fram mot tjejen, killen för att avbryta besudlingen av din vita själ. Hur skulle du agera? Det är en högst relevant fråga på ditt högst konkreta påstående. Vi envisas naturligtvis med att fråga, eftersom vi är nyfikna på om det är något du står för, eller om du bara morskade upp dig framför spegeln?

Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
E
Det finns ju alltid möjligheten att flytta!
 
E
P Pin skrev:
Men var då inte att inte tolerera det just en spekulation eftersom det inte hänt och du tror att det aldrig kommer att hända.

Det låter som statsministern när han säger att diverse dåliga företeelser inte är acceptabla. Det håller de flesta med om, men vad händer sen då?
Sen öppnar vi ett Guantanamo Bay på Bornholm.
 
P
K Krille_90_ skrev:
Jag skrev att jag inte skulle tolerera det och så är det med det.
Ska vi betrakta ditt uttalande som tomt på semantiskt innehåll, alltså?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
K
P pmd skrev:
Ska vi betrakta ditt uttalande som tomt på semantiskt innehåll, alltså?
Du är fri att betrakta det som du vill. Vad för diskutera åtgärder för ett problem som inte finns. Att inte tolerera. Betyder bara att jag inte skulle finna mig i en sån Situation . Vad man skulle göra för att lösa en så Situation är en annan sak. Du jagar ju just nu bara ett nytt uttal från mig som du kan fortsätta kritisera och ha synpunkter på. Men det nöjet ger jag inte. Jag vet att säger jag att jag inte tänker finna mig i något så är det så , Det Räcker för mig .
 
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P
Att inte finna sig kan tolkas på många sätt. Ett sätt är att knyta knäven i byxfickan och svära tyst för sig själv. Ett annat sätt är att skrika åt problemet och säga åt det att låta bli att bete sig. Ytterligare ett är att hoppa på problemet och slå ner det. Man kan också prata lugnt och sansat med problemet och be det att avlägsna sig. Samt flera andra möjliga alternativ.

Att inte göra någonting innebär att man tolererar problemet.
 
  • Gilla
Lucif3r och 3 till
  • Laddar…
P
Min åsikt i frågan är inte så relevant. Jag tolererar nakna människor.
 
E
P pmd skrev:
Min åsikt i frågan är inte så relevant. Jag tolererar nakna människor.
Såklart. Så länge de håller sig i duschen!
 
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Att inte tolerera. Betyder bara att jag inte skulle finna mig i en sån Situation
Ok. Du skulle alltså gått därifrån muttrande för dig själv?

Staffan
 
R
K Krille_90_ skrev:
Du är fri att betrakta det som du vill. Vad för diskutera åtgärder för ett problem som inte finns. Att inte tolerera. Betyder bara att jag inte skulle finna mig i en sån Situation . Vad man skulle göra för att lösa en så Situation är en annan sak. Du jagar ju just nu bara ett nytt uttal från mig som du kan fortsätta kritisera och ha synpunkter på. Men det nöjet ger jag inte. Jag vet att säger jag att jag inte tänker finna mig i något så är det så , Det Räcker för mig .
Nu kan jag inte hålla mig mer. Du frågar "varför diskutera åtgärder för ett problem som inte finns" men är det inte just det som du har gjort i denna tråd? Du tycks spy ut skarpa åsikter om icke existerande problem och sedan när någon frågar vad du exakt menar med dina ord så säger du att för du inte har något problem så därför tänker du inte berätta. Luktar troll på lång väg eller så tyks du ha anammat det ryska sättet.... Berätta osanningar i tid och otid, blåneka till allt om någon börjar ställa svåra frågor......
 
  • Gilla
Lucif3r och 2 till
  • Laddar…
Men alltså hallå... Man kan ju inte komma och säga att "man aldrig skulle tolerera" något, och sen inte kunna säga vad man isf skulle göra åt problemet, oavsett om händelsen har inträffat eller ej.

Jag kan säga på rak arm att om jag skulle hamna i en sådan situation skulle jag vänligt men bestämt be vederbörande att antingen täcka sig eller förflytta sig någon annanstans. Detta förutsätter dock 2 saker: 1. vederbörande är utanför sin bostad. 2. vederbörande har ingen riktig anledning till att visa upp sig naken. T ex: Vederbörande är på sin fastighet omringad av häck/liknande insynsskydd, men just på ett litet område så råkade jag se in när vederbörande gick förbi. I det fallet har jag noll och ingen rätt att gnälla på vederbörande.
Det är en sjujäkla skillnad på att springa naken publikt, och springa naken på sin egen fastighet där man åtminstonde har försökt att dölja sig(mha t ex en häck).

Detta har aldrig hänt mig, och oddsen att det skulle hända är snudd på obefintlig, men ändå kan jag säga hur jag skulle agera i en sådan situation.

Så... Kläck ur dig nu, HUR skulle du "inte tolerera"?
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
F
L Lucif3r skrev:
Men alltså hallå... Man kan ju inte komma och säga att "man aldrig skulle tolerera" något, och sen inte kunna säga vad man isf skulle göra åt problemet, oavsett om händelsen har inträffat eller ej.

Jag kan säga på rak arm att om jag skulle hamna i en sådan situation skulle jag vänligt men bestämt be vederbörande att antingen täcka sig eller förflytta sig någon annanstans. Detta förutsätter dock 2 saker: 1. vederbörande är utanför sin bostad. 2. vederbörande har ingen riktig anledning till att visa upp sig naken. T ex: Vederbörande är på sin fastighet omringad av häck/liknande insynsskydd, men just på ett litet område så råkade jag se in när vederbörande gick förbi. I det fallet har jag noll och ingen rätt att gnälla på vederbörande.
Det är en sjujäkla skillnad på att springa naken publikt, och springa naken på sin egen fastighet där man åtminstonde har försökt att dölja sig(mha t ex en häck).

Detta har aldrig hänt mig, och oddsen att det skulle hända är snudd på obefintlig, men ändå kan jag säga hur jag skulle agera i en sådan situation.

Så... Kläck ur dig nu, HUR skulle du "inte tolerera"?
Det är intressant att så många anser sig har rätten att kräva ett svar, speciellt med tanke på att dom inte ens var inblandade i debatten sen tidigare.
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
K
E El-Löken66 skrev:
Det finns ju alltid möjligheten att flytta!
Menar du som nakenfis eller granne till en sådan? Är det inte lite väl drastiskt? Lite bar hur har väl inte skadat...
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Det är i alla fall bättre att jag är naken i min trädgård än att min granne är det :D
 
  • Haha
  • Gilla
rasse123 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.