Det fixade sig, av nån anledning så hade anslutningen mellan Appen och klipparen försvunnit men det räckte att ta bort klipparen från appen och lägga till den igen så fungerade det.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
BTW...Nu ligger det en ny uppdatering på gardenas sida. Drog ner den precis, får se hur klipparen går när jag drar igång den för säsongen.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
C costia skrev:
BTW...Nu ligger det en ny uppdatering på gardenas sida. Drog ner den precis, får se hur klipparen går när jag drar igång den för säsongen.
Min sileno + fick luftas i helgen, nya mjukvaran gick fint att ladda i maskin.
Sen en provstart på gräsmattan för att se att slingan är hel och att allt funkar innan säsongen drar igång.
 
  • Gilla
Frin och 1 till
  • Laddar…
Jag har problem med min Sileno Life. Guidekabelns trillar dagligen ut ur sitt fäste i laddstationen. Det har pågått sedan slutet på förra säsongen men nu i morse blinkade lampan på laddstationen rött dvs något fel med laddstationens antenn. Någon som har tips om dessa två problem?
 
Jag hade problem med att mina kablar pxå åkte ur stationen, upptäckte i slutet av förra säsongen att man måste trycka i dom ganska hårt, det är som en "bula" på kontakten, så när man trycker in den hårdare i stationen så liksom känner man att det klickar till. Pröva att trycka in dom hårdare!
Tyvärr vet jag inte vad det andra kan vara för problem.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
C costia skrev:
Jag hade problem med att mina kablar pxå åkte ur stationen, upptäckte i slutet av förra säsongen att man måste trycka i dom ganska hårt, det är som en "bula" på kontakten, så när man trycker in den hårdare i stationen så liksom känner man att det klickar till. Pröva att trycka in dom hårdare!
Tyvärr vet jag inte vad det andra kan vara för problem.
Tack för tipset! Ger det ett försök!
 
  • Gilla
costia
  • Laddar…
Undrar om någon råkat ut för samma sak som jag (verkar dock inte så efter en sökning i forumet)?

Jag kan inte parkoppla min Slieno Life till gateway. Efter många försök står den numera ca 1 meter från gräsklipparen, uppkopplad till wifi. Gräsklipparen funkar som den ska, har den senaste mjukvaran och har genomfört uppstart inklusive guidekabelkörning.

Jag öppnar appen på telefonen och ska parkoppla och slår på det på klipparen men efter bara ca 5 sek så står det att parkoppling misslyckades. Samma varje gång.

Jag kan inte begripa vad det kan vara annat än att gateway eller klipparen är sönder. Går ju på garanti såklart men tänkte höra om någon har några tips på vad man kan prova eller om någon råkat ut för samma sak först.
 
D DanielForsberg skrev:
Undrar om någon råkat ut för samma sak som jag (verkar dock inte så efter en sökning i forumet)?

Jag kan inte parkoppla min Slieno Life till gateway. Efter många försök står den numera ca 1 meter från gräsklipparen, uppkopplad till wifi. Gräsklipparen funkar som den ska, har den senaste mjukvaran och har genomfört uppstart inklusive guidekabelkörning.

Jag öppnar appen på telefonen och ska parkoppla och slår på det på klipparen men efter bara ca 5 sek så står det att parkoppling misslyckades. Samma varje gång.

Jag kan inte begripa vad det kan vara annat än att gateway eller klipparen är sönder. Går ju på garanti såklart men tänkte höra om någon har några tips på vad man kan prova eller om någon råkat ut för samma sak först.
För mig var det väldigt svårt att få det att fungera med Wifi. När jag kopplade den till routern med kabel istället, fungerade det mycket bättre.
 
G Gustav E skrev:
För mig var det väldigt svårt att få det att fungera med Wifi. När jag kopplade den till routern med kabel istället, fungerade det mycket bättre.
Ok, jag körde på LAN först men bytte till wifi sen för att kunna flytta den närmre klippare. Gav inget annorlunda resultat oavsett LAN eller wifi.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
Försöker uppdatera min Sileno+ 2000, men programmet i datorn vill inte hitta klipparen när jag kopplar in sladden. kör på en Mac.
någon som upplevt samma problem?
 
Har läst tidigare i tråden om problem med uppdatering och Mac, trodde det var löst men tydligen inte!.
Har du ingen PC att tillgå?
 
JohnBergq JohnBergq skrev:
Har läst tidigare i tråden om problem med uppdatering och Mac, trodde det var löst men tydligen inte!.
Har du ingen PC att tillgå?
jo, får låna av päronen helt enkelt! Tack för hjälpen!
 
Nästa problem. Dioden på laddaren lyser grön men klipparen vill inte hitta guideslingan. Vad gör jag? :)
 
Det finns lite tips & trix typ felsökning i något som kallas för manualen!
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan vara men börja där!

/John
 
JohnBergq JohnBergq skrev:
Det finns lite tips & trix typ felsökning i något som kallas för manualen!
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan vara men börja där!

/John
Jag hade ett brott till i guideslingan en meter ifrån det jag lagade.
Nu klipper han för fullt igen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.