Nissens Nissens skrev:
Jodå, allt är tillåtet, bara syftet uppfylls att visa att Sverige är dåligt.
OT

Sverige är dåligt i allt större utsträckning

Jag har växt upp i en tid när Sverige var bästa landet i världen.

Om man vill vända utvecklingen är A och O att se sanningen och att inte låta nationalism förblinda.

Nordkorea tror också att de är bästa landet i världen och har folk som alltid argumenterar för det.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Nej att du inte orkar är inget märklig då det är en avancerad studie i genetik publicerad i Nature för fackfolk.

Jag undrade mer om det möjligen fanns någon som orkar och kan förstå innehållet som ville kommentera.

Att +95% inte gör det är jag medveten om!
När du inte har med någon källhänvisning kan jag omöjligt veta varifrån den kommer..

Och jo, jag har inga som helst problem att läsa och förstå dylika publikationer (har bla hjälpt till att korrekturläsa en doktorsavhandling just för min förmåga att läsa, analysera och förstå, och i den ingick hör och häpna mängder med statistik och dylika slutsatser)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
När du inte har med någon källhänvisning kan jag omöjligt veta varifrån den kommer..

Och jo, jag har inga som helst problem att läsa och förstå dylika publikationer (har bla hjälpt till att korrekturläsa en doktorsavhandling just för min förmåga att läsa, analysera och förstå, och i den ingick hör och häpna mängder med statistik och dylika slutsatser)
Markera ett avsnitt i texten, högerklicka och välj google. kommer då bra förslag fram på var texten kommer ifrån.

Men bra då när källan till "dravell" är publicerad i tråden och från tidskriften Nature kanske du har en åsikt?

Och du delar min slutsats av SNP: G allele innebär eller?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Markera ett avsnitt i texten, högerklicka och välj google. kommer då bra förslag fram på var texten kommer ifrån.

Men bra då när källan till "dravell" är publicerad i tråden och från tidskriften Nature kanske du har en åsikt?

Och du delar min slutsats av SNP: G allele innebär eller?
Fast nä, vill du "klippa och klistra" med vetenskapliga studier så är det upp till dig att ge källan.

Har kollat lite på artikeln, men utan att läsa hela (och gärna en del av det refererade materialet) har jag ingen möjlighet att uttala mig huruvida din slutsats är korrekt eller inte.

Bara för att det går att hitta en artikel som kommer fram till ett visst resultat betyder inte det att det är en absolut sanning.
 
  • Gilla
Gammelnörden och 3 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Fast nä, vill du "klippa och klistra" med vetenskapliga studier så är det upp till dig att ge källan.

Har kollat lite på artikeln, men utan att läsa hela (och gärna en del av det refererade materialet) har jag ingen möjlighet att uttala mig huruvida din slutsats är korrekt eller inte.

Bara för att det går att hitta en artikel som kommer fram till ett visst resultat betyder inte det att det är en absolut sanning.
Ja du måste läsa hela artikeln eller enklast bara det citat ur den jag gav som för den aktuella SNP (för jag har läst hela artikeln och plockat ut den mest intressanta)

Så ska jag tolka ditt svar som att du inte orkar läsa allt i Natureartiklen om Covid och därför inte har en åsikt mer än att det är "dravel"?

Trots att det handlar om att kanske 20% i europa är mer eller mindre immuna mot Covid?

Spinn off för den som orkar läsa. Hur är SNPn representerad i Afrika?
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja du måste läsa hela artikeln eller enklast bara det citat ur den jag gav som för den aktuella SNP (för jag har läst hela artikeln och plockat ut den mest intressanta)

Så ska jag tolka ditt svar som att du inte orkar läsa allt i Natureartiklen om Covid och därför inte har en åsikt mer än att det är "dravel"?

Trots att det handlar om att kanske 20% i europa är mer eller mindre immuna mot Covid?

Spinn off för den som orkar läsa. Hur är SNPn representerad i Afrika?
Jag har autism, jag tänker inte uttala mig absolut om någonting innan jag är tillräckligt insatt för att ha en åsikt.

Och just nu har jag faktiskt inte tid med det.

Parallellt med mitt heltidsjobb har jag heltidsstudier (högskola) och håller just nu på med mitt eget examensjobb, så nä, jag har faktiskt bättre saker för mig än att läsa denna (och andra artiklar) tillräckligt ingående för att svara på något alls (av aktuell frågeställning).

(Och bara för att du tagit ut det ur artikeln som du anser vara av intresse betyder inte det att det är hela sanningen, något som bevisats gång efter annan. Särskilt i denna tråden)
 
  • Gilla
El-Löken66 och 6 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Jag har autism, jag tänker inte uttala mig absolut om någonting innan jag är tillräckligt insatt för att ha en åsikt.

Och just nu har jag faktiskt inte tid med det.

Parallellt med mitt heltidsjobb har jag heltidsstudier (högskola) och håller just nu på med mitt eget examensjobb, så nä, jag har faktiskt bättre saker för mig än att läsa denna (och andra artiklar) tillräckligt ingående för att svara på något alls (av aktuell frågeställning).

(Och bara för att du tagit ut det ur artikeln som du anser vara av intresse betyder inte det att det är hela sanningen, något som bevisats gång efter annan. Särskilt i denna tråden)
Men du sticker ju ut lite genom att kalla det "dravel"

Och så vill jag lyfta fram att jag aldrig kallat något övht för den slutliga sanningen.

Kanske har du läst inlägg från min meningsmotståndare som ofta hittar på¨saker om person i syfte att misskreditera. I så fall tro inte på det. Gå till källan även om det tar tid så får du en annan uppfattning.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Vilket då indikerar att det finns en felkälla i data. Tex att Norge testar mer.
Eller så har siffrorna bara aldrig varit framtagna enligt någon snabbkonstruerad ISO-standard för Covid-rapportering och skulle aldrig ha använts för jämförelser mellan länder.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Sverige är dåligt i allt större utsträckning

Jag har växt upp i en tid när Sverige var bästa landet i världen.
Världen blir ständigt en bättre plats och Sverige blev återigen nyligen utsett till bästa landet i världen, sååå dåligt är det nog inte här, även om många försöker framställa det så.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Världen blir ständigt en bättre plats och Sverige blev återigen nyligen utsett till bästa landet i världen, sååå dåligt är det nog inte här, även om många försöker framställa det så.
Skönt för dig att du är nöjd! Sverige ligger fortsatt högt i många "ligor" men är snabbt fallande. Nu är det populärt att jämföra oss med Belgien. Om några årtionden med kanske med Ukraina?

Välståndet blir visserligen generellt bättre i det korta perspektivet vilket riskerar att sluta i en global katastrof av miljöskäl i ganska nära tid.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Skönt för dig att du är nöjd! Sverige ligger fortsatt högt i många "ligor" men är snabbt fallande. Nu är det populärt att jämföra oss med Belgien. Om några årtionden med kanske med Ukraina?

Välståndet blir visserligen generellt bättre i det korta perspektivet vilket riskerar att sluta i en global katastrof av miljöskäl i ganska nära tid.
Du har inte funderat på att lämna EU och emigrera till Norge? Eller Island kanske?
 
Staffans2000
D djac skrev:
Sverige blev återigen nyligen utsett till bästa landet i världen,
Nissens Nissens skrev:
Du har inte funderat på att lämna EU och emigrera till Norge? Eller Island kanske?
Det här jag. Bättre sjukvård och samhällsservice i allmänhet. Polisstationer, bankkontor och vårdcentraler i varje lite avkrok. Kan jämföras med Norrbotten, där fyra poliser patrullerar en yta, stor som hundra:p Belgien.

Utvandraren Staffan
 
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det här jag. Bättre sjukvård och samhällsservice i allmänhet. Polisstationer, bankkontor och vårdcentraler i varje lite avkrok. Kan jämföras med Norrbotten, där fyra poliser patrullerar en yta, stor som hundra:p Belgien.

Utvandraren Staffan
Bara att slå till då. :) Norge är ju olikt övriga Norden på många sätt, med det kapitalet oljan gett dem så har de unika förutsättningar.
Jag skulle nog välja ett varmare land dock. :)
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Bara att slå till då. :) Norge är ju olikt övriga Norden på många sätt, med det kapitalet oljan gett dem så har de unika förutsättningar.
Jag skulle nog välja ett varmare land dock. :)
Jag håller på! Problemet är att jag har det för bra. Fantastiskt hus med bra läge och bra jobb. Skall man flytta, måste det nya stället vara så mycket bättre. I Norge finns det hus som ligger bedårande vackert för sig självt vid en turkos fjord eller högt på ett fjäll med fantastisk utsikt. Problemet är att de är väldigt få av den varan som dessutom ligger nära en affär, men långtifrån trafikerade vägar. Nåväl. Jakten pågår.

Staffan
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
OT

Sverige är dåligt i allt större utsträckning

Jag har växt upp i en tid när Sverige var bästa landet i världen.

Om man vill vända utvecklingen är A och O att se sanningen och att inte låta nationalism förblinda.

Nordkorea tror också att de är bästa landet i världen och har folk som alltid argumenterar för det.
Också OT: Varför inte emigrera eller engagera sig politiskt då? Mycket bättre än att klaga på ett husbyggarforum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.