Jag tror att det går rätt snabbt att få omfattande mögelskador om man pluggar ventilationen, bor många i lägenheten och hänger tvätt inomhus. Fuktig luft hela tiden som ligger mot taket.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Borde vara lagligt med månatliga besiktningar av bostäder i lägenhetshus.
Min brors vän jobbade med reparationer åt svenska bostäder, vilka grejer man fick höra!

När man glasade in balkonger i Tensta fick man problem, mins inte vad han sa, om det kanske var ökad energiåtgång...
Det visade sig att många hade börjat hyra ut balkongen som extra rum.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
redep och 5 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
[länk]

Jag förstår faktiskt att det kan bli missförstånd i det fallet.
Visar på att vatten inte bör ingå i hyran...
 
  • Gilla
  • Haha
redep och 11 till
  • Laddar…
Togs upp för ett bra tag sedan här:
https://www.flashback.org/t3290814

Länk till artickeln på Hem&Hyra finns på första sidan med flera intressanta bilder och förklaringar.
 
H hapazard skrev:
Visar på att vatten inte bör ingå i hyran...
På ett sätt gör det ju det. Eftersom det många gånger är skattebetalarna som betalar boendet i problemområden så ingår ju både el och vatten i "hyran".

Inga problem att få djungelklimat i Malmö, bara att ha ugnen igång och varmvattnet rinnande dygnet runt.
 
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men inget av det ni nämner känns som tillräckligt för att lgh ska bli helt svart?! Att smeta in väggar och tak med mosat vitt bröd, DÅ kanske vi kan börja fundera på ett sånt här resultat. Helt vansinnigt, och man undrar ju hur om överhuvudtaget skulle kunna gå in ett steg där utan att tuppa av på kuppen. :sick:
Det går väldigt snabbt att få mögel i taket om det är problem med ventilationen.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Kommer ihåg en bekant som skulle inspektera en lägenhet som fått otroliga problem med mögel. (Minns inte exakt detaljerna) men har för mig att de bad att få inspektera lägenheten ovan lägenheten med problem. När de tillslut fick tillträde till denna så var den helt belamrad med en odling på hela golvet.

Samt:
För någon månad sedan läste vi om herren som klagade över för kallt i lägenheten och löste problemet med att spola vatten dygnet runt i flera månader

Så slutsats: Finns gott om nötter som inte kan bete sig
Absolut har du rätt men jag tror fortfarande att en större del av dessa nötter inte är så bra på skidåkning.

Pratade med en kompis som hade pratat med en annan kompis som jobbade inom lägenhetsbesiktning. Helt nybyggt hus där det helt enkelt var dags för efterbesiktning någon månad efter inflyttning och han stod bara och gapade. Det var hål i dörrar, det var nedslitna tapeter, kakelplattor var trasiga, det var repor i parketten och allt annat man kan tänka sig. Personerna som bodde i lägenheten var inte de som betalade hyran utan det var du och jag via skattsedeln.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
Karlia
Jag har jobbat med psykiskt sjuka, många av dem kunde inte heller åka skidor (vad nu det har med det hela att göra!)
Samlarproblematik, psykoser är också anledning till sanering och totalrenovering. Sorgligt.
 
  • Gilla
linneac och 12 till
  • Laddar…
Fadai
Niklasloow Niklasloow skrev:
Turkiskt bad.
Ordet används i arabiska o persiska om både badhus och badrum, iaf som jag stött på det.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag tror att det går rätt snabbt att få omfattande mögelskador om man pluggar ventilationen, bor många i lägenheten och hänger tvätt inomhus. Fuktig luft hela tiden som ligger mot taket.
Jo, men jag kan liksom inte se hur det kan bli så illa som i filmen när det inte är någon som bor där! Det borde rimligtvis vara värme på då det var en lägenhet och även om ventilationen var stängd så borde det ju finnas någon form av luftutbyte om det inte är en väldigt ny och tät lägenhet. Helt galet verkar det vara...
 
H Hajjen skrev:
...kan liksom inte se hur det kan bli så illa när det inte är någon som bor där!
Andrahandsuthyrning som spårat ur.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Andrahandsuthyrning som spårat ur.
Det tror jag också. Det har bott många personer där illegalt som inte har haft någon anledning att ta hand om lägenheten.
 
  • Gilla
EuroPeter
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag har jobbat med psykiskt sjuka, många av dem kunde inte heller åka skidor (vad nu det har med det hela att göra!)
Samlarproblematik, psykoser är också anledning till sanering och totalrenovering. Sorgligt.
Det är ett talesätt man brukar säga när man pratar om personer från MENA-länder som du tydligen har missat. Att personen inte kommer från en skidåkande nation.
Har inget att göra med psykiskt sjuka personer.
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
Tacka politikerna
 
Karlia
Stefflo Stefflo skrev:
Det är ett talesätt man brukar säga när man pratar om personer från MENA-länder som du tydligen har missat. Att personen inte kommer från en skidåkande nation.
Har inget att göra med psykiskt sjuka personer.
Tja, enkelt sätt att dra alla över en kam. Givetvis enklare för individen att se svartvitt på omgivningen. Inte så begåvat tänk tycker jag.
 
  • Gilla
freter och 34 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.