Penslade linoljesåpa på spanjoletten till altandörren för någon vecka sedan och idag packade jag upp den från sträckfilmen jag lade på och diskade av den med en diskborste. Linoljesåpan är utmärkt färgborttagningsmedel om man har lite tid på sig och lukten ger inte kväljningar som Biltemas färgborttagare heller.

En spanjolett täckt med linoljesåpa ligger på målarställningar på en gräsmatta, redo för rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spanjolett till altandörr behandlad med linoljesåpa, med rester av färg, mot en gräsmattbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad spanjolett på en arbetsbänk med droppar av linoljesåpa, i en verkstadslokal med gröna dörrar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spanjolett till altandörren täckt med linoljesåpa på arbetsbockar i ett renoveringsrum, med en grön dörr och bil utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Improviserad träkonstruktion med flera klämmor på ett arbetsbord, avsedd att assistera vid snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två träbitar fastklämda med svart vinkelhake och skruv i arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar fästa med en vinkelbeslag och skruvar på en röd bakgrund med sågspånsscatter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man inte kan snickra så ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 6 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild]

När man inte kan snickra så ;)
”The Vinkel Man” :crysmile:
 
richardtenggren
Fönsterbrädan ska vitvaxas och få ett lager hårdvaxolja innan montering, funderar på att sätta försänkta skruvar som jag sätter plugg för, någon som har tips?
 
  • Obehandlad fönsterbräda i rum under renovering med verktyg och slipmaskiner på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obehandlad fönsterbräda inuti ett rum under renovering med utsikt över en trädgård och hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fönsterbrädan ska vitvaxas och få ett lager hårdvaxolja innan montering, funderar på att sätta försänkta skruvar som jag sätter plugg för, någon som har tips?
Försänk skruvarna och borra ur pluggar ur samma material (en spillbit kanske du har över) mha en pluggborr. Limma sedan pluggarna i hålen och linjera ådringen så blir det nästan osynligt.

Läcker utsikt för övrigt, är det havet man ser?
 
richardtenggren
V vectrex skrev:
Försänk skruvarna och borra ur pluggar ur samma material (en spillbit kanske du har över) mha en pluggborr. Limma sedan pluggarna i hålen och linjera ådringen så blir det nästan osynligt.

Läcker utsikt för övrigt, är det havet man ser?
Precis så jag tänkte, gjorde så på fasaden men nu känns det som mina pluggborrar från Feltema kanske ska ersättas för att öka precisionen.
Jag var nog otydlig, men finns det typ borrförsänkare som funkar för detta?

Ja precis, eller Östersjön som folk från västkusten brukar vara noggranna att påpeka ;) (Svågern bor i GBG)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
AXS
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fönsterbrädan ska vitvaxas och få ett lager hårdvaxolja innan montering, funderar på att sätta försänkta skruvar som jag sätter plugg för, någon som har tips?
Kan du inte bara limma dit den?
 
Jag trodde de från västkusten bara såg Volvon.
 
richardtenggren
AXS AXS skrev:
Kan du inte bara limma dit den?
Det var tanken från början, men limträskivan verkar inte vara helt plan så den skulle må bra av att skruvas :)
 
AXS AXS skrev:
Kan du inte bara limma dit den?
Ja, en sträng tec-7 på regelstumparna under och sen bara lägga dit den. Ställ på några tunga saker över natten så kommer den sitta fint sen! Tec-7 tar enkelt upp rörelserna som blir (längsträ mot tvärsträ).
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
richardtenggren
V vectrex skrev:
Ja, en sträng tec-7 på regelstumparna under och sen bara lägga dit den. Ställ på några tunga saker över natten så kommer den sitta fint sen! Tec-7 tar enkelt upp rörelserna som blir (längsträ mot tvärsträ).
Kanske ska testa det, har laddat upp med tec7 redan :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kanske ska testa det, har laddat upp med tec7 redan :)
Klart enklare än att försänka skruv och tillverka plugg.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
richardtenggren
R roli skrev:
Klart enklare än att försänka skruv och tillverka plugg.
Om jag hade gjort saker enkelt hade jag varit klar med renoveringen sedan länge ;) haha
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Minsta ungen har börjat klättra i trappan, blev bråttom att komma igång med bygge av trappgrind.

Träram för trappgrind under konstruktion med klämmor och limflask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Idag har vi delat skiktlimmade delar till en stol i vertikalfräsen, gick bra!
 
  • Gilla
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.