Jag är nu i slutfasen av mitt projekt med Pacific. Och ska nu få till bubbelsystemet. Enligt sista steget i manualen så skall knappen kopplas till den röda slangen från pumpen. Men jag jar ingen röd slang från pumpen. Bara svarta strömkabeln som kommer från pumpen. Någon som känner igen sig?
 
  • Blå pump för bubbelbad med svart strömkabel och kopplingar, men ingen röd slang synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manualens sida som visar instruktioner för att koppla den svarta strömkabeln och den röda slangen till en tryckknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tobzter
Så här ser min ut.
Blå enhet med röda och svarta kablar i en kartong, möjligtvis en del av ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lndstrmm
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Så här ser min ut.
[bild]
Tack för bilden. Ja då ser det ju ut som att mitt set inte är komplett. Har mailat svenska badtunnor nu, så hoppas på snabbt svar.
 
Den röda slangen är en lite udda tryckluftslang 1/4” 6,35 mm eftersom blåsaren kommer från USA
Här i Europa är slangar i mm typ 4,6,8,10,12 mm Jag sökte själv, men hittade inte 1/4” slang hos Slang&Maskin i vår stad.
 
Hur har ni andra gjort med elektriker och vad har ni fått betala. Finns det några pointers eller särskillt att tänka på när vi tar in offerter/anlitar en? Jag täbker mig några uttag i tekniklådan och typ jordfelsbrytare... sen får vi väl se om han kan koppla på allt på lilla elcentralen friggeboden eller om det är fel fas
 
Tobzter
Oki men måste man håla sakerna i press eftersom det expanderar ?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Oki men måste man håla sakerna i press eftersom det expanderar ?
Yes, en liten stund.
Men stenlimmet expanderar betydligt snällare än vanligt fogskum.
 
Tobzter
Tobzter Tobzter skrev:
Limmade ni isolerings pusslet med något ? Eller satt ni bara ihop alla bitar ?

Sedan står de ingeting om silikon på alla genomföringar i spabadet . Ska man lita blindt på att packningarna på insidan räcker?
Sett att vissa sätter vid fötterna och andra där man sitter ,hmmm ska ut och borra strax,, dessa val hela tiden :)
 
Tobzter
De vart vid sitsen.. men jäklar va nojig ja e att detta ska läcka.. enbart packningar på allt . Å dragit hårt...
Ett grått badkar utomhus med synliga packningar och skruvar vid sitsen, en träbit och lite vatten på botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter
Christer63 Christer63 skrev:
Äntligen är terasspoolen från SVB på plats och fungerar som det var tänkt med kemi och rening. Det har varit en lång väg från leveransen av Pacific poolen i juni förra året och bygget av terassen under sommaren och sen uppstart av poolen i höst och få poolkemin att fungera nu i vinter.

Hittade den här tråden först nu när allt är klart så tyvärr har man gjort massor av fel men lärt sig mycket. Många telefonsamtal och mail har det blivit till både SVB och Biocool, men även till lokala snickare, elektiker och rörmokare. För att få ordning på allt läckage har jag numera inga skarvar på slangarna och limmat (nästan) alla kopplingar.

Lägger in lite bilder på bygget så fråga om ni undrar över något. Jag gör som SVB sa och använder filterkuddar och Biocool’s desinfektionsmedel. Häller i 100ml efter bad (minst 2x100ml/v) tillsammans med deras flockningsmedel (125ml var 14`e dag) och kör reningen på natten 10tim per dygn. Fyller på med lite nytt vatten vid behov ca en gång/mån. Har 38 grader i poolen just nu och lagt i en extra värmeduk/bubbelplast från plastman.se. Allt fungerar bra och det är enkelt att sköta. Mäter inget utan bara badar :)
Godkväll. Hade du som en extra kant högst upp på isoleringen som är enligt deras video på Youtube?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Godkväll. Hade du som en extra kant högst upp på isoleringen som är enligt deras video på Youtube?
Vet inte riktigt hur du menar med ”en extra kant”. Isoleringen för sidorna var raka väggar och högst upp hamnade isoleringen under poolkanten.
 
Tobzter
Dessa :)
Person som monterar ihop en vit rund möbel eller konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter Tobzter skrev:
Dessa :)
[bild]
Måste vara något nytt, jag fick inga sådana kanter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.