putte22 putte22 skrev:
Tror inte du aktiverar fysiska bortaläget. Det kallas away mode när du kör med autolåsning via appen. Kanske är två olika saker
Frågan isf är vad skillnaden är mellan de olika Bortaläget om det finns olika varianter? Så här ser det ut i appen när man ska ställa in det.
Skärmdump av appinställning för automatisk upplåsning med en illustration av en person som lämnar ett område markerat med en cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Men om du läser längst ner så står det ju tydligt att dörren inte låses, detta handlar om att din användare kommer i Bortaläge. Dörren är fortfarande olåst.
 
Y YngveMalm skrev:
Frågan isf är vad skillnaden är mellan de olika Bortaläget om det finns olika varianter? Så här ser det ut i appen när man ska ställa in det.
[bild]
Den funktionen är bara till för att känna av om/när telefonen kommer in i din hemma zon igen och börjar lyssna efter din telefon via bluetooth.
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
T TreeView skrev:
Men om du läser längst ner så står det ju tydligt att dörren inte låses, detta handlar om att din användare kommer i Bortaläge. Dörren är fortfarande olåst.
Jag vet men det som oroar mig är vad händer om man har automatisk låsning inkopplad (vilket jag har) och Bortaläget kopplas in? Det är inte helt glasklart i min mening men jag får väl testa och se om familjen kommer ut när jag sticker iväg en dag ;-)
 
T
Y YngveMalm skrev:
Jag vet men det som oroar mig är vad händer om man har automatisk låsning inkopplad (vilket jag har) och Bortaläget kopplas in? Det är inte helt glasklart i min mening men jag får väl testa och se om familjen kommer ut när jag sticker iväg en dag ;-)
Det är två helt olika saker!
 
T TreeView skrev:
Det är två helt olika saker!
Ok ska testa det!
 
Y YngveMalm skrev:
Jag vet men det som oroar mig är vad händer om man har automatisk låsning inkopplad (vilket jag har) och Bortaläget kopplas in? Det är inte helt glasklart i min mening men jag får väl testa och se om familjen kommer ut när jag sticker iväg en dag ;-)
Tror det är två helt olika saker. Testa att aktivera via appen med autolåsning /autolåsning och rör dig mer än 200meter hemifrån under fritiden och säg åt familjen o prova öppna dörren. Kan vara så att dom måsta bara vrida på vredet.
 
putte22 putte22 skrev:
Tror det är två helt olika saker. Testa att aktivera via appen med autolåsning /autolåsning och rör dig mer än 200meter hemifrån under fritiden och säg åt familjen o prova öppna dörren. Kan vara så att dom måsta bara vrida på vredet.
Ja jag tror jag gör det. Har precis lyckats övertala frugan att detta var ett bra köp. Gud nåde om jag skulle låsa in henne när jag startar denna funktion
 
Y YngveMalm skrev:
Ja jag tror jag gör det. Har precis lyckats övertala frugan att detta var ett bra köp. Gud nåde om jag skulle låsa in henne när jag startar denna funktion
:crysmile:
 
T TreeView skrev:
Jag har inte uppfattat att det går in i nåt bortaläge, tycker däremot att det är sjukt bra funktion att dörren känner av när jag kommer...så nu har jag glömt min kod :)
känner exakt lika :)

fungerar klockrent sen jag installerade det för en månad sedan nu!
Tror det handlar mer om att folk inte har koll på sitt nätverk & har kas utrustning & anslutning...
 
Dags att sova nu, men hur vet låset var i huset eller på tomten man befinner sig?
Är låset alltid upplåst när man är hemma:thinking:
Har keyless på bilen, men den vet ju exakt vid vilken dörr man befinner sig.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Dags att sova nu, men hur vet låset var i huset eller på tomten man befinner sig?
Är låset alltid upplåst när man är hemma:thinking:
Har keyless på bilen, men den vet ju exakt vid vilken dörr man befinner sig.
Låset känner av på blåtandsavstånd om du är nära. Ibland går jag in groventrén o då låser låset upp sig när jag är i hallen. Låser jag igen så är det låst sen, låset är inte alltid öppet bara för att man är hemma. Man måste ut ur ”hemmazonen” för att trigga automatisk upplåsning igen. Hemmazonen ställer du in i appen.
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Låset känner av på blåtandsavstånd om du är nära. Ibland går jag in groventrén o då låser låset upp sig när jag är i hallen. Låser jag igen så är det låst sen, låset är inte alltid öppet bara för att man är hemma. Man måste ut ur ”hemmazonen” för att trigga automatisk upplåsning igen. Hemmazonen ställer du in i appen.
Hemma zon är ca 200meter runt dörren. Den går på telefonens gps
 
T
Men tar man bort GPS för yale så borde den väl ändå känna av blåtanden när man kommer nära? Ska testa!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
T TreeView skrev:
Men tar man bort GPS för yale så borde den väl ändå känna av blåtanden när man kommer nära? Ska testa!
Ja den känner av blåtand då. Men den vet inte att du kommer hem så då kommer den inte ligga och lyssna efter telefonen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.