L Lotteriet skrev:
Kanske ska ge lite mer information - all input uppskattas. Rör sig om en gård vars grönytor kommer anläggas närmaste året - kommer få installera begr. kabel i 2 omgångar tyvärr. Ser ut som bifogad bild. Röd inramning ska klippas - finns 10 äppelträd på en yta där det blir omöjligt att dra begr. kabel - tänkte låta den studsa där. Inga nivåskillnader. Grått är byggnader. Vit är väg och svart omgivande grönska. Total yta strax under 2000 kvm. Slingans längd blir runt 500m. Är det rimligt med en Sileno 2000 eller måste man ha lite mer krut?[bild]
Är det 2000 kvm gräs, dvs inte med huset?
Det skulle nog fungera med sileno 2000, tycker inte att tomten ser extremt komplicerad ut.
Chansar du och det inte fungerar så kan du ju bara dela av tomten i två delar och köpa en till (mindre) klippare för den andra delen. Så helt kört är det ju inte i ett sånt läge.
 
G golfgreen skrev:
Är det 2000 kvm gräs, dvs inte med huset?
Det skulle nog fungera med sileno 2000, tycker inte att tomten ser extremt komplicerad ut.
Chansar du och det inte fungerar så kan du ju bara dela av tomten i två delar och köpa en till (mindre) klippare för den andra delen. Så helt kört är det ju inte i ett sånt läge.
Det är 2000 kvm gräsmatta(gammal gårdsyta som förhoppningsvis kan omvandlas till fin gräsmatta). Att köpa till en mindre maskin hade jag inte tänkt på... kan ju vara ett alternativ. Funderade ett tag om man skulle köra på automower 420 som ju ska klara 2200 kvm. Svårt. Tack för alla svar!
 
Hej, jag har en sileno life 750. Har försökt få fram hur lång vilotiden per dygn är på denna klippare men hittar inget om just 750?? Är det någon här som vet?
 
L Lotteriet skrev:
Det är 2000 kvm gräsmatta(gammal gårdsyta som förhoppningsvis kan omvandlas till fin gräsmatta). Att köpa till en mindre maskin hade jag inte tänkt på... kan ju vara ett alternativ. Funderade ett tag om man skulle köra på automower 420 som ju ska klara 2200 kvm. Svårt. Tack för alla svar!
Det är väl bara Husqvarnas X-modeller som har mobilstyrning? Saknar 420 mobilstyrning så hade jag inte tagit den och satsat på en Smart sileno 2000 och sen i nödfall köpt en till sileno av mindre modell.
Har 420 mobilstyrning så hade jag tagit den direkt istället för att vara säker på att allt funkar.
Mobilstyrning via bluetooth räknas inte.
 
C costia skrev:
Hej, jag har en sileno life 750. Har försökt få fram hur lång vilotiden per dygn är på denna klippare men hittar inget om just 750?? Är det någon här som vet?
Sitter inte med manualen nu men är rätt säker på att det står i den hur många aktiva timmar den har per dygn?
 
G golfgreen skrev:
Sitter inte med manualen nu men är rätt säker på att det står i den hur många aktiva timmar den har per dygn?

Såhär står det i manualen.
Modell 250m² vilotid 19h
Modell 500m² vilotid 13h
Modell 1000m² vilotid 8h
Modell 1500m² vilotid 3h

Men vad 750m² har står inte..
 
G golfgreen skrev:
Det är väl bara Husqvarnas X-modeller som har mobilstyrning? Saknar 420 mobilstyrning så hade jag inte tagit den och satsat på en Smart sileno 2000 och sen i nödfall köpt en till sileno av mindre modell.
Det är riktigt att bara X-modellerna har mobilstyrning som ingår, dock går det att lägga till på 420. 1.000–1.500 kr extra typ.
 
C costia skrev:
Såhär står det i manualen.
Modell 250m² vilotid 19h
Modell 500m² vilotid 13h
Modell 1000m² vilotid 8h
Modell 1500m² vilotid 3h

Men vad 750m² har står inte..
Står det verkligen 1500 m2? Den modellen fanns åtminstone inte förut och min 1250 m2 ser ut att saknas. Jag får kanske leta fram min manual.
 
G golfgreen skrev:
Står det verkligen 1500 m2? Den modellen fanns åtminstone inte förut och min 1250 m2 ser ut att saknas. Jag får kanske leta fram min manual.
Mitt FEL!! Står naturligtvis 1250m²!
Men min 750m² finns inte med i listan.
 
C costia skrev:
Mitt FEL!! Står naturligtvis 1250m²!
Men min 750m² finns inte med i listan.
Man kan väl kanske gissa på ca 11h vilotid på den?
För övrigt har jag en 750 och en 1000, men ingen 1250. Så jag skrev också fel :rofl:
 
  • Gilla
costia
  • Laddar…
Någon som vet hur man får av karossen?

Undersida av en robotgräsklippare på gräsmatta söker tips om demontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den sitter med snäpplås i de fyra rektangulära hålen.
Två pinnar eller stift ska tryckas ner för att fästet ska släppa.
 
Ska jag trycka ner de svarta saker i vardera rektangulära hål?
 
Snyggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.