Stefan N Stefan N skrev:
Jag behöver inte ha min bil så jag kan ställa den om det kommer lite mer snö.
Haha, lite lyxigt att ha en Passat GTE enbart för att kunna vara med i tråden ” Erfarenheter Passat GTE”;)
 
  • Haha
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Underbart att man får ta del av massiva elbilssubventioner när man inte ens behöver använda bilen utan kan låta den stå. Staten vet hur man fördelar skattepengarna på klokaste sättet.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Haha, lite lyxigt att ha en Passat GTE enbart för att kunna vara med i tråden ” Erfarenheter Passat GTE”;)
Rätt säker på att det finns två GTE i det hushållet ;)
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Underbart att man får ta del av massiva elbilssubventioner när man inte ens behöver använda bilen utan kan låta den stå. Staten vet hur man fördelar skattepengarna på klokaste sättet.
Eller så är det som så att man har en bil till i hushållet och har under rådande omständigheter inte behov av två bilar?
 
MultiMan MultiMan skrev:
Underbart att man får ta del av massiva elbilssubventioner när man inte ens behöver använda bilen utan kan låta den stå. Staten vet hur man fördelar skattepengarna på klokaste sättet.
Nu har jag tyvärr inte fått en krona i bidrag för mina.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nu har jag tyvärr inte fått en krona i bidrag för mina.
Hur kommer det sig? Köpte du begagnat?
Annars får ju originalköparen miljöbonusen 6 mån efter köpet. Jag håvade in 36.000 i november tex.
Och mina två laddboxar (hemma och på landet) fick jag 50% bidrag för.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Ja, bägge va ett år gamla när dom köptes.
 
Bokade just service (25% rabatt i Mars) då står det att det finns en teknisk kostnadsfri uppdatering av bilen att få, nån som vet vad den innebär?
 
8788:- slutade servicen på inkl DSG-servicen, tycker inte det va så farligt.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
8788:- slutade servicen på inkl DSG-servicen, tycker inte det va så farligt.
Gjorde samma service för ett år sedan, men utan rabatten så det är nog snarlika priser.

Själv tycker jag det är ganska dyrt. :thinking:
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Bokade just service (25% rabatt i Mars) då står det att det finns en teknisk kostnadsfri uppdatering av bilen att få, nån som vet vad den innebär?
Fick du reda på vad som gjordes vid den tekniska uppdateringen?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Det va nån säkerhetsdetalj med högvoltsbatteriet, inget man märker nåt av.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Själv tycker jag det är ganska dyrt.
Har inte servat min 10 mån gamla GTE, men det låter rätt dyrt tycker jag också.
Men jag tog nån sorts serviceerbjudande vid köpet som innebär att jag betalar 99 kr/mån och då skall servicen vara "gratis". Få se hur det går, men jag vet inte när det är dags att serva. Är det kopplat till antal mil körda på bensin? När man kör med el drar det ju inget med olja och liknande...
 
Redigerat:
B Bo Berglund skrev:
Har inte servat min 10 mån gamla GTE, men det låter rätt dyrt tycker jag också.
Men jag tog nån sorts serviceerbjudande vid köpet som innebär att jag betalar 99 kr/mån och då skall servicen vara "gratis". Få se hur det går, men jag vet inte när det är dags att serva. Är det kopplat till antal mil körda på bensin. När man kör med el drar det ju inget med olja och liknande...
GTE har fast serviceintervall, 12mån/1500mil, vilket som uppnås först.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Vansinne, om man åker typ 800 mil om året och till 75% på el ska man väl inte behöva byta olja så ofta som var 12:e månad heller???
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.