Jag har nog också drabbats nån gång, men då har jag nog trott att jag har klickat snett. Men när ni säger att det finns en eventuell bugg så klarnar det lite...
 
hsd hsd skrev:
Det har dykt upp ett nytt problem, när jag klickar på meddelandet (sist var det om köpa ut syster från radhus) då kommer jag till en annan tråd
Liknande har hänt flera gånger ( en gång är ingen men två gånger är katastrofalt)
För att vi ska kunna felsöka så måste veta lite mer. Var har du klickat. På vilken sidan? Var på sidan mer exakt? Vilken enhet och webbläsare eller app? Inloggad eller inte? Är buggen relaterad till inställningar, till annonser eller till något annat?
 
Staffans2000
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För att vi ska kunna felsöka så måste veta lite mer. Var har du klickat. På vilken sidan? Var på sidan mer exakt? Vilken enhet och webbläsare eller app? Inloggad eller inte? Är buggen relaterad till inställningar, till annonser eller till något annat?
För min del har det bara hänt ett par gånger. Så det spelar ingen roll.

Staffan
 
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För att vi ska kunna felsöka så måste veta lite mer. Var har du klickat. På vilken sidan? Var på sidan mer exakt? Vilken enhet och webbläsare eller app? Inloggad eller inte? Är buggen relaterad till inställningar, till annonser eller till något annat?
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För att vi ska kunna felsöka så måste veta lite mer. Var har du klickat. På vilken sidan? Var på sidan mer exakt? Vilken enhet och webbläsare eller app? Inloggad eller inte? Är buggen relaterad till inställningar, till annonser eller till något annat?
Android 11, meddelande som kommer när någon svarar på inlägg eller bevakningar
Byggahusappen
Inga inställningar ändrade
Inloggad
 
MultiMan
Jag är tämligen säker på att även jag råkat ut för felet, men det är sällan och därför får jag återkomma om minnet klarnar.

Det @hsd skriver känns bekant faktiskt och troligen därför jag upplever det så infrekvent.
 
hsd hsd skrev:
Android 11, meddelande som kommer när någon svarar på inlägg eller bevakningar
Byggahusappen
Inga inställningar ändrade
Inloggad
Menar du när du klickar på notisen som Byggahus appen skickar till dig?
Eller menar du att det blir fel när du klickar på den blå "Visa detta ämne"-knappen i "Nytt i: Feedback på nya sajten lämnas här"-mailet som skickas till dig?
Eller menar du att du hamnar fel när du klickar på notisen som Gmail appen skickar till dig?

Var hamnar du istället?
 
hsd
Det är notisen från byggahus

Oftast landar jag på ett tidigare (läst) inlägg och det jag skulle till är oftast nästa i bevakningslistan
Men det är inte alltid detta går fel, ibland funkar det
 
Redigerat:
MultiMan
Satt och väntade på notis inifrån appen och nu blev det rätt, men kollar Byggahus mest från dator i vanliga fall, så detta problemet är det minst flera månader sedan jag råkade ut för.
 
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För att vi ska kunna felsöka så måste veta lite mer. Var har du klickat. På vilken sidan? Var på sidan mer exakt? Vilken enhet och webbläsare eller app? Inloggad eller inte? Är buggen relaterad till inställningar, till annonser eller till något annat?
Jag har råkat ut för samma några gånger, från mobilen (Android 11) men aldrig från laptopen, så jag har också trott att det är jag som är för snabb/seg att klicka, eller klickar fel. Men det kan såklart vara en bugg - om en bara använder appen i mobilen och det händer ofta skulle jag också bli irriterad.
 
Karlia
Jag har också utgått från att jag är snedklickare, Android 11. Men det har inte hänt oftare än att jag kan leva med det.
 
Magnus E K
Finns en till irriterande sak med reklamen. Eftersom den ibland tar lite tid på sig att laddas så har jag ofta redan hunnit klicka på något när den syns. Om jag då ser något som faktiskt verkar intressant (jo, det händer!) och backar tillbaka så är det inte längre samma reklam som visas.
 
Förladdning av platsen skulle vara bra.
 
hsd
Magnus E K Magnus E K skrev:
Finns en till irriterande sak med reklamen. Eftersom den ibland tar lite tid på sig att laddas så har jag ofta redan hunnit klicka på något när den syns. Om jag då ser något som faktiskt verkar intressant (jo, det händer!) och backar tillbaka så är det inte längre samma reklam som visas.
Ja det är surt irriterande, det förekommer på många saiter ,förmodligen Googles fel
 
kashieda kashieda skrev:
Förladdning av platsen skulle vara bra.
Problemet är att annonserna som laddas in är olika höga och att vi inte vet hur höga de är förrän de laddats in.

Även samma annonser (från samma annonskampanj) kan vara olika höga på samma sidor, olika sidor, olika sidbredder och olika enheter. En del annonser är responsiva (och har variabel höjd beroende på sidbredd) medan andra har fasta höjder. Vissa annonser är 250 pixlar höga, andra är 320 och någon är 211. Och rätt vad det är så är någon 600.

Problemet uppstår ibland när man klickar på en länk och inte riktigt kommer dit man förväntar sig pga att annonserna laddas in efter innehållet. Ibland upplever man också problemet när man scrollar upp istället för ner i en tråd.

Detta är vanligt på många sajter men går kanske att förbättra genom att man förser inloggade eller aktiva användare med fasta höjder och vita tomma ytor under i de fall annonser inte fyller ut utrymmet. En workaround som gör sidan lite mer förutsägbar men samtidigt också fulare och många fall (när man scrollar ner) mindre användarvänlig. Även klicken på annonserna skulle kanske minska något.
 
Nu har någon tänkt bakvänt.
Längst ned i varje tråd har det tidigare funnits en ”bevaka”-knapp.
Denna återfinns nu enbart i toppen av tråden.
Jag tror att det är många med mig som först efter att ha läst i tråden vet om man vill bevaka eller inte, och att då gå tillbaka till början bara för en knapptryckning känns väldigt onödigt.
Tillbaka med knappen!
 
  • Gilla
crappyusrname och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.