Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

  • Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M mickef skrev:
Är det här exempel på hur sossarna har glidit åt höger?
M mickef skrev:
Är det här exempel på hur sossarna har glidit åt höger?
M mickef skrev:
Pensionsstystemet har väl inte försämrat sen sossarna "tog tag" i det, eller? Skattesystemet har fått ett lyft för det arbetade släktet sen tidigare Nya Moderaterna vågade öppna sina hjärtan innan Reinfeldt spårade ur. A-kassan känner jag inte till då jag har tjänat samhället i hela mitt liv. Fastighetsskatten, pragmatisk parkering? A-kassa och Sjukförsäkring har jag ingen erfarenheten av där får du berätta.
jdu får nog läsa din egen frågeställning där den frågan om sossarna och pension som jag tycker jag svarade på som var enda frågan om sossarna.
 
K kortis skrev:
STAVAS LAS där har du ett exempel, ett exempel till pensionssystemet, skattesystemet, fastighetsskatten, nedmonteringen av A-kassan, nedmonteringen av sjukFÖRSÄKRINGEN, vi kan nog hålla på ett tag el vad tror du
Jag vet inte i vilken mån sossarna har flyttats ideologiskt åt höger i de här frågorna men om de har varit inblandade i förändringar så har det varit för att behålla regeringsmakten.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jag vet inte i vilken mån sossarna har flyttats ideologiskt åt höger i de här frågorna men om de har varit inblandade i förändringar så har det varit för att behålla regeringsmakten.
December 2019 sosseväljare
Sju av tio tycker att partiet gått för långt åt höger. Det visar en unik undersökning från Aftonbladet/Demoskop.
 
  • Ledsen
Stickan56
  • Laddar…
K kortis skrev:
December 2019 sosseväljare
Sju av tio tycker att partiet gått för långt åt höger. Det visar en unik undersökning från Aftonbladet/Demoskop.
Sju av tio "sosseväljare" har inte förstått att politiken har gått till vänster medan sossarna stannat. De "snedsteg" som gjordes och görs, till höger och vänster är för regeringsmakten.
 
M mickef skrev:
Sju av tio "sosseväljare" har inte förstått att politiken har gått till vänster medan sossarna stannat. De "snedsteg" som gjordes och görs, till höger och vänster är för regeringsmakten.
Titta nu står klockorna stilla igen
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
K kortis skrev:
Titta nu står klockorna stilla igen
Du måste dra upp dem nu och då.
 
M mickef skrev:
Du måste dra upp dem nu och då.
Nä byt batteri
 
K kortis skrev:
Nä byt batteri
Ok, vilket som.
 
P
Åhå! Esbjörn får en riktig advokat. Då kanske det blir förlikning ändå.
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir förlikning och folk nu glömmer husaffären, men att förtalsmålet går vidare och leder till att Ebba Busch får omfattande stöd för det enda hon egentligen gjort fel i frågan – uthängandet av Binninge.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
B b8q skrev:
Binninge verkar ha insett att hans egen historik bara är en black om foten för Esbjörn, så han slutar sitt uppdrag som ombud i tvisten: [länk]
Han fick väl sparken. Visste inte Esbjörnsteamet detta när han engagerades? Eller tycker man det är obehagligt när det blev tydligt offentligt
 
P
Monika visste med all säkerhet om Binninges mörka förflutna. De båda satt samtidigt i styrelsen för Rättssäkerhetsorganisationen. (Jag vet inte om båda sitter där nu). Källa: https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals ; se faktaruta om RO en bit ner på sidan.

RO grundades av ett antal personer som ansåg sig oskyldigt dömda: Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin. Jag vet inte riktigt vad Pernroth hade för skäl att engagera sig i RO.
 
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir förlikning och folk nu glömmer husaffären, men att förtalsmålet går vidare och leder till att Ebba Busch får omfattande stöd för det enda hon egentligen gjort fel i frågan – uthängandet av Binninge.
Förtalsmålet går säkert vidare. Det pågår ju en förundersökning. Kan förundersökningen läggas ner ens om Binninge tar tillbaka sin anmälan?

Sen är det en annan fråga om förundersökningen leder till allmänt åtal. De flesta förtalsanmälningar lär inte leda till att en åklagare väcker talan i domstol utan det är upp till den påstått förtalade att väcka enskilt åtal.

Huruvida det blir allmänt eller enskilt åtal i det här fallet är jag inte jurist nog att bedöma (jag är inte jurist alls, faktiskt). Ett alternativ är väl också att Binninge och Busch gör upp i en förlikning?
 
D
P pmd skrev:
Förtalsmålet går säkert vidare. Det pågår ju en förundersökning. Kan förundersökningen läggas ner ens om Binninge tar tillbaka sin anmälan?

Sen är det en annan fråga om förundersökningen leder till allmänt åtal. De flesta förtalsanmälningar lär inte leda till att en åklagare väcker talan i domstol utan det är upp till den påstått förtalade att väcka enskilt åtal.

Huruvida det blir allmänt eller enskilt åtal i det här fallet är jag inte jurist nog att bedöma (jag är inte jurist alls, faktiskt). Ett alternativ är väl också att Binninge och Busch gör upp i en förlikning?
I en intervju med ET i P1 förstod jag det som att advokaten har anmält.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.