Tjenare.

Tänkte lägga klinker på 4m² innanför ytterdörren. Undergolvet är reglar och spånskivor. Vid ytterdörrströskeln har jag 2cm ner till spånskivan. Känns som att jag inte kommer klara det då jag behöver flytspackelarmera iallafall 12mm om jag förstått det hela rätt. Så i detta läget, vad är mina alternativ? Om jag lägger golvgips, kan jag isåfall lägga klinkerfix direkt på golvgipset?
 
Staffans2000
Ja.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ja.
Till? :crysmile::crysmile:
 
Staffans2000
MarcusRask MarcusRask skrev:
Till? :crysmile::crysmile:
...din fråga.
 
Med tanke på att golvgipsen är 13 ser jag ingen vits med detta
 
Golvgips - Fix - Klinker - Ja!
 
Jag säger nej
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Staffans2000
K KakelDaniel skrev:
Jag säger nej
Varför skulle det inte gå?

Staffan
 
Klart det går, men du tjänar ju inte nån höjd eftersom golvgipset är 13 mm
 
Staffans2000
K KakelDaniel skrev:
Klart det går, men du tjänar ju inte nån höjd eftersom golvgipset är 13 mm
Det klart. Men det var ju inte frågan.
 
Det var även en fråga om vad det fanns för alternativ. Då är inte gips något bra alternativ.
 
Staffans2000
K KakelDaniel skrev:
Det var även en fråga om vad det fanns för alternativ. Då är inte gips något bra alternativ.
Flytspackel istället?
 
Går inte ytterdörren utåt? Gör det något om du har klinker några mm ovanför tröskeln, eller kan du inte bygga på tröskeln inåt? Typ som det ser ut i många badrum där det är lagt spackel, golvvärme och klinker i efterhand och badrumsgolvet är högre än hallgolvet utanför.
 
  • Gilla
VidarH och 2 till
  • Laddar…
Kan du knäppa ett kort så blir det lättare att se dina alternativ. Kan ju eventuellt gå med en nivålist mellan klinker och tröskel. Inte den snyggaste lösning men kanske det enda alternativet.
 
Jag tänkte konstigt angående golvgips för tanken var att ta bort spånskiva och sen lägga golvgips men det känns som att det blir lite skört.
Ska knäppa en bild
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.