A
T TangoOne skrev:
Behöver max 9kw
Det får vi inte hoppas. då behöver du en 40A säkring
 
electroluxaren skrev:
är den gjord för att köras vintertid?
avfrostningar och värmeslinga?
vad ger den vid +5C?
electroluxaren skrev:
rättar mig själv
de påstår att den ger värme till-30C och avfrostar

Men de skriver åxå att den ger 7kW i sverige med en verkningsgrad 135% dvs mata in 1kw och få ut 1,35kw
du kan få igång pumpen om du ansluter den på en 20A säkring.
Vet inte vart du får dina siffror från?
har bifogat COP tabel och diagram.
 
  • COP-tabell och linjediagram som visar värmeffekt och COP vid olika utomhustemperaturer för värmepump HP030-DC-W.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
T TangoOne skrev:
Vet inte vart du får dina siffror från?
har bifogat COP tabel och diagram.
Från Out hemsida
 
Den är väl märkt med max 4.2A. jag skulle också gissa på att den där är en bra bit under COP 2vid -7 och 50c ut i verkligheten, men det är en annan historia.
Men oavsett kommer den gå hårt på vintern, då får man oavsett pump låg COP vid minus, så den kommer förbruka max ibland från att det går under nollan, ev tidigare.
Så du behöver minst 20a av säkring på den.
Du behöver ej bry dig om co2 heller tror jag då det är vatten ut (monoblock) och således är det en sluten krets.
Men eftersom invertern startar(!) vid 6kw så behöver du def en tank, så det är ju bra att du har en, annars kommer den dö av konstanta start/stop. Om du nu inte har ett hus som slukar 6kw i maj.
Koppla in tanken som buffert initialt och koppla in o se hur det fungerar.
 
G guggen skrev:
Den är väl märkt med max 4.2A. jag skulle också gissa på att den där är en bra bit under COP 2vid -7 och 50c ut i verkligheten, men det är en annan historia.
Men oavsett kommer den gå hårt på vintern, då får man oavsett pump låg COP vid minus, så den kommer förbruka max ibland från att det går under nollan, ev tidigare.
Så du behöver minst 20a av säkring på den.
Du behöver ej bry dig om co2 heller tror jag då det är vatten ut (monoblock) och således är det en sluten krets.
Men eftersom invertern startar(!) vid 6kw så behöver du def en tank, så det är ju bra att du har en, annars kommer den dö av konstanta start/stop. Om du nu inte har ett hus som slukar 6kw i maj.
Koppla in tanken som buffert initialt och koppla in o se hur det fungerar.
G guggen skrev:
Den är väl märkt med max 4.2A. jag skulle också gissa på att den där är en bra bit under COP 2vid -7 och 50c ut i verkligheten, men det är en annan historia.
Men oavsett kommer den gå hårt på vintern, då får man oavsett pump låg COP vid minus, så den kommer förbruka max ibland från att det går under nollan, ev tidigare.
Så du behöver minst 20a av säkring på den.
Du behöver ej bry dig om co2 heller tror jag då det är vatten ut (monoblock) och således är det en sluten krets.
Men eftersom invertern startar(!) vid 6kw så behöver du def en tank, så det är ju bra att du har en, annars kommer den dö av konstanta start/stop. Om du nu inte har ett hus som slukar 6kw i maj.
Koppla in tanken som buffert initialt och koppla in o se hur det fungerar.
Låter som en bra plan.
Det ska vara 20a säkring.
Bor i södra Skåne så det blir inte extremt kallt får se hur bra det kommer att funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.