Sömnigt avsnitt..var nära på att stänga av några gånger, men lyckades hålla mig vaken hela programmet. Hur många gånger tog hon upp det här med att hon bott på så många platser i världen osv, och det kändes nästan som någon tvingat henne att resa runt. En annan sak som var något irriterande var att renoveringen höll på att ta knäcken, hon hade ju hantverkare där för jämnan, inga barn..klart det är många beslut som ska tas och att man till viss del måste följa upp hantverkarnas jobb, men många sliter ju på sena kvällar och helger själva i flera år för att renovera sin hus. Jaja fint blev huset iaf
 
  • Gilla
  • Wow
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
Alla som brukar klaga över att inte uppvärmningen blir omtalad i programserien fick i alla fall här sitt lystmäte. Visst, det nämndes bara helt kort men ändå, vi fick åtminstone veta.

Annars var det ett rätt ointressant avsnitt med mycket flum samt många och långa promenader av både programledare och husägare som utfyllnad.

Det mest dramatiska var väl när Lundberg tappade nåt julgranspynt i golvet.

Ett trevligt hus på det hela taget.
 
  • Gilla
Pankow och 1 till
  • Laddar…
Gick de in på varför hon skulle ha så många "gästrum"? Normalt sett om man bor själv i ett hus så har man väl inte sovrum i varenda utrymme utan fler vardagsrum, eller hobbyrum, biljardrum eller liknande? Hyr hon ut rummen på airbnb eller vad är grejen?
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Rea0407 Rea0407 skrev:
Varifrån kommer köket?
IKEA
 
O oliva skrev:
Gick de in på varför hon skulle ha så många "gästrum"? Normalt sett om man bor själv i ett hus så har man väl inte sovrum i varenda utrymme utan fler vardagsrum, eller hobbyrum, biljardrum eller liknande? Hyr hon ut rummen på airbnb eller vad är grejen?
framtida barn rum?

har själv 6 gästrum är trevligt att ha till familjen och när vi har fest kan alla sova över så alla kan ta några öl
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
D dwd skrev:
Tror många i husdrömmardiskussionerna missar poängen med att det heter just husdrömmar.
Det är inte ett program med fokus på byggteknik även om det givetvis i vissa delar kan vara ett inslag utan som jag ser det handlar det om vägen, resan och just drömmen om ett hus. Oavsett om det är ett nytt, ett första, ett gammalt eller det tionde.
Personligen tycker jag det är ett rätt trevligt program och just detta avsnitt tycker jag nog prickar in just drömfokuset ganska väl.
lite som det här forumet har blivit 10 % som bygger själva och resten som klagar på hantverkarna dom har hyrt in :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
shtob och 24 till
  • Laddar…
Det gäller att peka med hela handen när man drömmer stort
 
Antalet gästrum tolkade jag det som att hon skulle ha för att hon ville ha möjlighet att ha flera gäster från alla världens hörn och stora fester.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Är det bara jag som tycker att planlösningen på undervåningen är lite knäpp? För att gå mellan kök och wc ska man igenom många rum inklusive ett av gästrummen?
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Jag blev lite förvirrad, ungefär i mitten börjar de spackla fasaden, lite senare när det ska vara jul 2020 så är fasaden ospacklad och en månad senare så var huset klart? Blev det en bloop i klippningen eller har jag missat något? Snyggt blev det i alla fall, men jag skulle nog försökt få in en extra toa någonstans med så många gästrum
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Snön kom ju först efter nyår, vilket får mig att tro att klipparna varit så desperata efter innehåll att de tvingats att filma ytterligare ”kris”-scener när allt i övrigt var färdigt. Znark.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
K Kyleman skrev:
IKEA
Nej, Marbodal
 
Skojade Gert eller är han färgblind?
Han påstod att han inte såg något grönt i köksluckefärgen...:thinking:
 
J Jonas L 84 skrev:
Är det bara jag som tycker att planlösningen på undervåningen är lite knäpp? För att gå mellan kök och wc ska man igenom många rum inklusive ett av gästrummen?
Gert går under trappan, så det finns en gång mellan entrén som går till WC och loungerummet.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
500 000:- för konvertering till luft-vatten inkl nya rör.
Någon som täljer guld i Österlen.
fast om det innebär dragning av rör i hela huset och nya element överallt så låter det inte helt otroligt... dyrt ja men inte helt orimligt tycker jag utan att ha tillräcklig fakta egentligen...
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.