H HLen skrev:
En fin snabbväxande häck är det jag har på framsidan av mitt hus, du kan få ett skott :)


[bild]
Får alltid ont i magen när jag ser den där bilden från INNUTI ditt hus :O
 
H HLen skrev:
Nu har jag läst igenom din tråd, vilket jag borde gjort för länge sedan med tanke på den inspiration och uppmuntran som du gett mig. Jag gillar verkligen ditt badrum, svart och glas är väldigt snyggt. Och bänkskivan i köket, klart värt pengarna. Det är svårt att slå natursten, det blir både funktion, design och blickfång i ett. Men schersminen...försvann hela eller klippte du bara ner den? Jag har försökt att plantera det i min trädgård men den har inte tagit sig. En kväll med blommande schersmin och syren är magisk!

jag ser fram emot att se ditt vardagsrum när du är klar och inredd, eller blir det en del du inte kommer göra så mycket med? Hur stort är huset?
Jag klippte ner Shersminen och den vägrar att dö. Den är på helt fel ställe. Nu när den vägrar dö funderar jag på att gräva upp den och dela den och plantera vid tomtgränsen på baksidan så kan den få bli ett fint insynsskydd (och sprida lite lukt) . Syrener har jag med velat ha

Vardasgsrummet ska målas om helt. Taket ska bli vitt och bjälken svart. Svart golv som i köket. Sen får jag se vad det blir för väggfärg men vitt känns lite trist. :)

Har faktiskt inte ångrat bänkskivan en enda stund. Tror att om man investerar i saker man vet man kommer ha så länge man lever i huset är det svårt att ångra sig. Speciellt om man är lite prismedveten i övrigt. "halvön" med stolar har varit väldigt väl använd varje gång man har besök :)

Huset är på 115. Alldeles lagom fördelat för mig. Sen dessutom ytorna med snickarbod (ovärderligt att kunna stoppa undan verktyg, färg med mera då den är uppvärmd), gästhus och garage. Jag har att roa mig med.

Något jag ser mest fram emot är att planera trädgården. Vill ju ha ett trädäck framför huset så jag kan glasa in delen under tak. Sen gillar jag verkligen stenmurar och nivåskillnader.... Allt är väl en fråga om tid (största bristen) och pengar.

Som du så ska jag byta alla fasader. Det kommer bli helt nya byggnader då. Jag har bara inte bestämt mig för vad jag vill ha riktigt än :)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
På ett ungefär i vilket område ligger ditt hus?
Hur ser det ut med arbetstillfällen där?
Jag har ganska länge funderat på att flytta till Roslagen, eller norra skärgården.
Men det faller alltid på arbetstillfällena som inte växer på trän direkt för en ingenjör...
Blir ofta långa pendlingsresor med bil som det har sett ut.

Imponerande projekt du verkar ro i hamn på ett utmärkt sätt!
 
Appendix Appendix skrev:
Jag klippte ner Shersminen och den vägrar att dö. Den är på helt fel ställe. Nu när den vägrar dö funderar jag på att gräva upp den och dela den och plantera vid tomtgränsen på baksidan så kan den få bli ett fint insynsskydd (och sprida lite lukt) . Syrener har jag med velat ha

Vardasgsrummet ska målas om helt. Taket ska bli vitt och bjälken svart. Svart golv som i köket. Sen får jag se vad det blir för väggfärg men vitt känns lite trist. :)

Har faktiskt inte ångrat bänkskivan en enda stund. Tror att om man investerar i saker man vet man kommer ha så länge man lever i huset är det svårt att ångra sig. Speciellt om man är lite prismedveten i övrigt. "halvön" med stolar har varit väldigt väl använd varje gång man har besök :)

Huset är på 115. Alldeles lagom fördelat för mig. Sen dessutom ytorna med snickarbod (ovärderligt att kunna stoppa undan verktyg, färg med mera då den är uppvärmd), gästhus och garage. Jag har att roa mig med.

Något jag ser mest fram emot är att planera trädgården. Vill ju ha ett trädäck framför huset så jag kan glasa in delen under tak. Sen gillar jag verkligen stenmurar och nivåskillnader.... Allt är väl en fråga om tid (största bristen) och pengar.

Som du så ska jag byta alla fasader. Det kommer bli helt nya byggnader då. Jag har bara inte bestämt mig för vad jag vill ha riktigt än :)
du kan ju gå mot lite mer varierade modern stil, eller klassiskt i din fasad. Det är ju lite minus med ett gammalt hus, att man lite får följa husets form och stil. Man skulle ha fler hus :)
 
Appendix Appendix skrev:
Nu sparar jag kartongpappret de använder för att stötsäkra i frakt istället.
Ett annat trick är att tillfälligt täcka för ingen-reklam-tack-klistermärket på brevlådan så får man tändpapper gratis och hemlevererat.
 
  • Gilla
  • Haha
Wallin och 1 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
På ett ungefär i vilket område ligger ditt hus?
Hur ser det ut med arbetstillfällen där?
Jag har ganska länge funderat på att flytta till Roslagen, eller norra skärgården.
Men det faller alltid på arbetstillfällena som inte växer på trän direkt för en ingenjör...
Blir ofta långa pendlingsresor med bil som det har sett ut.

Imponerande projekt du verkar ro i hamn på ett utmärkt sätt!
Bor i Södra Roslagen. Östraste delen av vallentuna kommun.
Utan rusningstrafik så är jag på sveaplan på 30 minuter. Tar dryga 35 till Kista.

Jag kan även åka och ställa mig på pendarparkering vid E18 (det fanns platser där även före pesten). Då tar det 45 minuter till centralen. (5 minuter till pendarparkeringen från mig).

Och tack så mycket för berömet. Det gäller att ha lite uthållighet och en plan. Jag skulle helt klart rekommendera att titta på boenden här. Det går ju ofta att prova pendla genom att å¨ka från arbetsplatsen till det tänkta objektet i rusningstid. Faktum är dock att jag upplever att det inte alls är samma rusningstrafik här norr om stan som när jag bodde i Enskede.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
H HLen skrev:
du kan ju gå mot lite mer varierade modern stil, eller klassiskt i din fasad. Det är ju lite minus med ett gammalt hus, att man lite får följa husets form och stil. Man skulle ha fler hus :)
Större delen av huset är ju från 94 så jag har som tur är inget att bevara..... Just nu funderar jag antingen på ett mer naturligt träutseende med svarta knutar. Eller så ett svart hus. Det tror jag skulle smälta in väldigt mycket i naturen här. (Men då blir det verkligen att se till att det finns belysning och fina planteringar runt med)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Tokskalle Tokskalle skrev:
Ett annat trick är att tillfälligt täcka för ingen-reklam-tack-klistermärket på brevlådan så får man tändpapper gratis och hemlevererat.
Hahaha.
Kloka ord :D Får se hur mycket jag ska använda eldtunnan i vår. kanske behöver tända ofta
(stackars grannar)
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Hade missat den här tråden men läst igenom den nu. Grymt jobbat och fint ställe!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Säger som the Dude.

That carpet really tied the room together

Modernt matsalsrum med svart bord, stolar, designlampa ovanför och rullad matta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt matsalsrum med en grå rektangulär matta, svart bord och stolar samt en snygg sfärisk taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en matta kanske inte är så märkvärdigt som lördagsprojekt. Men blev förvånad över skillnaden
 
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Det är väl klart att det är en Pite-bo som är i farten när det blir så där förbaskat snyggt och bra! Bra knotat!

Läst din tråd förr men följer nu med på resan!

/Slacker - som jär borti Hortlax...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hallen har tagit sig lite sakta men säkert under vintern. Drabbades som så många andra av lite brist på motivation under de tråkigaste och mörkaste dagarna. Renoverad hall med vit garderob, bänk, skohylla och geometriska taklampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad hall med träpanel i taket, modern hängande lampa, och kläder på en klädhängare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med ljusa väggar, en svart matta på golvet, och en bord med Star Wars Millennium Falcon modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med vitmålade väggar, vita skåp, svart matta och inredningsdetaljer samt LEGO-lådor på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Mäklarbilden från innan köpet:



jag håller på att medelst korphacka hacka fram gruset som ligger under 5 cm jord/gräs.

Soligt landskap med en garagebyggnad och en uppfart där gruset syns genom det tunna jord- och gräslagret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Kommunen var och inspekterade avloppet. Trekammarbrunnen saknade ett t-rör så det fanns risk att slam ålte in i pumpbrunnen när det breddar. I övrigt var de väldigt nöjda med avloppet.
Röris kom och hjälpte till få fast ett t-rör (der var ett lätt beslut betala nån för att stå i brunnen och grejja)

Före
Öppen trekammarbrunn med synligt vatten och nyinstallerat t-rör, inspektionsarbete före förbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter
Öppen trekammarbrunn med nyinstallerat grått t-rör på den högra sidan, på en bakgrund av vattenytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Var även och hämtade den rikiTIKItrailer jag har köpt. 125*265 cm ska väl räcka med nätgrindar

Extremt bra bemötande hos Marin och Trailer utanför Uppis.
Bil med en nyköpt rikiTIKItrailer med nätgrindar på parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.