Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kan tycka att rörmokaren har ett moraliskt ansvar ändå att kolla att det han ansluter mot sitter fast. Hur han ansluter beror ju på vad han ansluter emot. Och då borde han åtminstone kolla röret och slå larm till er om att det inte sitter fast. Och begära några kronor till för att sätta fast det om det är där som skon klämmer. Nonchalant tycker jag.

Som jag sagt innan. Vill man ha det ordentligt gjort får man göra det själv.

Åker ni på en självrisk nu?
Jo, men vet inte vad den ligger på. Aldrig I hela mitt 30 åriga liv utnyttjat en försäkring förr
 
Rörmokaren måste ju ha känt att röret var löst neråt när han kopplade på avloppet?
Har man nå som helst vett så säger man ju åtminstone till eller fixar det själv om det går lätt att komma åt.

Jag hade nog bråkat ordentligt med vvs firman...
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Hej
Förfärligt det som hänt er.
Jag tror inte rörmokaren gjort något med flit eller varit försumlig.
Har han använt glidmedel vid montering så går det lätt att montera saker, kärvar då röret i golvet så hade han mothåll.
Har rörmokaren däremot varit ner i källaren har han ansvaret enligt mig.
Jag tror någon var dålig på att montera långt innan, och har TS sett den bristfälliga infästningen i källaren ligger det ett stort ansvar på TS givet att TS besitter kunskap om VVS.
Annars får man nog skylla på den första montören och se det som en olycka och vara glada för att försäkringsbolaget är tillmötesgående.

Lycka till med detta och ert grymt fina hus :)

/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej
Förfärligt det som hänt er.
Jag tror inte rörmokaren gjort något med flit eller varit försumlig.
Har han använt glidmedel vid montering så går det lätt att montera saker, kärvar då röret i golvet så hade han mothåll.
Har rörmokaren däremot varit ner i källaren har han ansvaret enligt mig.
Jag tror någon var dålig på att montera långt innan, och har TS sett den bristfälliga infästningen i källaren ligger det ett stort ansvar på TS givet att TS besitter kunskap om VVS.
Annars får man nog skylla på den första montören och se det som en olycka och vara glada för att försäkringsbolaget är tillmötesgående.

Lycka till med detta och ert grymt fina hus :)

/W
Det är samma vvs firma som gjort om alla dragningar till alla radiatorer så dom har spenderat åtskilliga timmar i källaren :confused:
 
  • Ledsen
  • Wow
Björkisvägen och 1 till
  • Laddar…
Byggfirman som ska reda upp nu (anställd av försäkringsfirman) höll, efter att ha sett röret I källaren, med om att det borde vara på vvsarnas ansvar och att det var konstigt att dom helt fråntogs ansvar för det här
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Kan ju vara så att försäkringsgubben är kompis med vvsgubbarna..
 
Ser att vi ligger i en artikel om hembyggda kök nu också, kul! Fast admin, om du läser detta, köket är alltså inte nytt utan ett renoverat myresjökök köpt begagnat på köp och sälj. Här är förebild på köket innan förra ägarna demontera de det
:D
 
  • Renoverat kök med ljusa träskåp, blå kakelvägg, rostfria vitvaror och belysning tänd, före demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkbrunt renoverat kök med träskåp, kakelvägg och en svart hängande lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kan ju vara så att försäkringsgubben är kompis med vvsgubbarna..
Mycket möjligt.. Det är Åland
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Skönt ändå mitt i all skit att försäkringen gäller. Och att det verkar vara duktiga gybar som ska laga.
 
  • Gilla
Hiréns och 1 till
  • Laddar…
Man får lite lätt byggkoma när man flyttar in har vi märkt. Särskilt med ett fuktskadat kök.
Nåja, igår blev köket återställt så nu ser det exakt likadant ut som innan fast korrekt vvs (antar jag).
Har sedan vi flyttade in fått hallens lister på plats, golvet betsat och sminkhyllan lagad ungefär :crysmile:
 
  • Nybyggd sminkhörna i trä med spegel, hyllor och belysning på ett renoverat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med oslipade träväggar och en sminkhylla med diverse produkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Livet är ju inte bara att bygga och stressa.
Har upplevt samma när badrummet blev klart här.....

Skönt med återställt kök!
 
  • Gilla
Hiréns
  • Laddar…
Här har det i vanlig ordning inte hänt mycket. Pyttesteg. Skulle ha fest på fredag med 14 personer och såg fram emot att ha en anledning att få alla golvlister och golvet på övervåningen (så ingen hivar sig igenom golvet på fyllan) klart. Men så slog Coronan ordentligt på Åland och vi ligger nu i högst incidenssiffra i finland nånsin och man får förstås inte länge ha privata evenemang. Så blev man lat på nytt. Nåja, hallen är något så när färdig i alla fall. Inuti trappan är det förvaring. Och fått dit listerna runt dörren samt fått upp en belysning i sovloftet. Stegen dit saknas ju dock ännu så den är inte brukbar än. Gubben ska svetsa!

Fått upp utebelysningen också
 
  • Halvfärdigt hallinrede med trätrappsteg som leder upp till en grå dubbeldörr, omgiven av vägg med dekorativ tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Entréhall med trädörrar med glasrutor, trägolv och en vävd matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkgrön hall med trädörrar, glasfönster som reflekterar inomhusljus och en snyggt upplyst halvmåneformad fönsternisch ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljbild av en trätrappa med svart smidesjärnsdetalj för förvaring i hallen, rustik stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kvällsbild av en entrédörr med nyinstallerad utomhusbelysning som lyser upp en hall med dekorativ snickarglädje över dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 19 till
  • Laddar…
Fantastiskt snyggt! Jag är väldigt nyfiken på vad som finns bakom/under haspen??
 
Ioo Ioo skrev:
Fantastiskt snyggt! Jag är väldigt nyfiken på vad som finns bakom/under haspen??
Tack! Skor! :D
 
Haha! Listigt!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.