I det fjärde avsnittet av Husdrömmar 2021 får vi möta Casper och Elin från Helsingborg som har köpt sitt första hus i form av en skola i Billesholm. De har inte gjort någon slutbesiktning och när de tillträder fastigheten visar den sig ha större renoveringsbehov än de tänkt sig. Men de är unga, målinriktade, händiga och sparsamma. De tänker trots alla varningar de får totalrenovera den stora skolan, och det med en mycket snäv budget. Hur billigt kan man renovera egentligen?

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Renoverar skola och pressar kostnaderna med billigt byggmaterial och hårt arbete
 
  • Gilla
total
  • Laddar…
Ahhhh,jag får ont o magen .......:dizzy:[/QUOTE][/QUOTE]
 
Redigerat:
Så otroligt imponerad av det paret !!
Snacka om att skaffa sig erfarenheter tidigt & att verkligen få till det.
Hatten av
 
  • Gilla
  • Älska
Papphammar666 och 27 till
  • Laddar…
Bra jobbat! Bra gjort att få det hemtrevligt med så stora ytor. Jättefint!
 
  • Gilla
Papphammar666 och 9 till
  • Laddar…
Jäkla tur att han inte fick köpa plastfönster.
 
  • Gilla
  • Haha
Papphammar666 och 41 till
  • Laddar…
Jag lade min tid på högskolan på att spela datorspel.... Man borde renoverat hus alltså... :rofl:

Roligt avsnitt, men hade gärna sett lite mer "i början".. det var ju rätt stor skillnad mellan deras egna film från tillträdet till när Gert & Co kom...
 
  • Gilla
Papphammar666 och 8 till
  • Laddar…
Å,en liten bebbe fick de till också!
Bra jobbat,lycka till med livet :love:
 
  • Gilla
UniktLik
  • Laddar…
Säger bara, hatten av, skit snyggt o smakfullt.
Diggar verkligen gäststugan :)
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
Puh, någon som inte får prestationsångest efter att ha sett detta avsnittet? Här har man känt sig ambitiös och kämpat med att bygga ett garage från grunden i dryga året. Känns som att de hade haft det klart på en långhelg. Hatten av!
 
  • Gilla
  • Haha
LärlingBygg och 26 till
  • Laddar…
Med risk för att låta lite kritiskt så tycker jag att man missat en hel del moment i programmet. Det framstår som att de gjort en ytskiktsrenovering. Men vad hände med alla installationer - el, vatten/avlopp, värme. Det borde ha varit i ett uselt skick. Det kan de ju knappast ha gjort själva? Och taket - vips så hade de ett nytt tak. Vem gjorde det? Det borde ju också kostat en slant.
Har själv erfarenhet av renovering och tillbyggnad och vet hur mkt tid allt tar. Här gick det väldigt snabbt är min känsla. De måste ju ha fått hjälp som inte framgick...
 
  • Gilla
  • Wow
JonathanFlod och 31 till
  • Laddar…
A
Alltså, fyfan va bra! Vilken insats dom har gjort för de pengar och den tiden, jag kan bara buga och bocka. Hatten av! Alla superlativ.

Övervåningen hanns inte med, hade dom gjort det man ju smällt av. Som någon annan sa, man får ju prestationsångest av mindre.

Jag undrar hur mkt hjälp dom fått av släkt och vänner. Som nämns ovan så är det ju en del stora grejor som borde varit i dåligt skick som inte nämns, el vatten avlopp värme och tak, badrummet lär ha kostat... Det är ju kostnader som är svåra att komma undan. En del kaminer också. Hoppas vi kan få lite klarhet hur man löst detta! För i mitt huvud går det inte ihop med tiden och budgeten. Kanske några i den stora släkten som fixat gratis?
 
Redigerat:
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
Precis - får inte heller ihop tid och budget. Och jag har egen erfarenhet av att renovera och bygga till ett hus på 400kvm. Med en partner som dessutom är yrkeskunnig.
A arpearp skrev:
Alltså, fyfan va bra! Vilken insats dom har gjort för de pengar och den tiden, jag kan bara buga och bocka. Hatten av! Alla superlativ.

Övervåningen hanns inte med, hade dom gjort det man ju smällt av. Som någon annan sa, man får ju prestationsångest av mindre.

Jag undrar hur mkt hjälp dom fått av släkt och vänner. Som nämns ovan så är det ju en del stora grejor som borde varit i dåligt skick som inte nämns, el vatten avlopp värme och tak där framförallt taket borde kostat en del. En del kaminer också. Hoppas vi kan få lite klarhet hur man löst detta! För i mitt huvud går det inte ihop med tiden och budgeten. Kanske några i den stora släkten som fixat gratis?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jäkla tur att han inte fick köpa plastfönster.
Ja verkligen! snålheten får fan inte bedra visheten på just den punkten. Man mår dåligt när man går förbi fina hus med underhållsfria (läs: omöjliga att underhålla) fönster i aluminium och plast.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Hemskt imponerad av att de var så händiga båda två. Att man hann med både att söka "hur man gör" på nätet och att göra samma i verkligheten, utan att mäta fel, borra fel, fräsa fel, i alla fall har de klarat en finfin finish på rummen, inte tala om även utomhus, trädgården blev också super. Lyfter hatten.
 
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.