192.168.1.100 är tydligen default ip-nummer.

Nu ser jag att det står i manualen (kap 17.11) när man resettar via webbläsaren:
"Default - Restores the SPC system to factory defaults. NOTICE! The IP address is maintained for connecting to the web interface after a factory default from the web page"
Det framgår inte om återställning via resetknappen och OK:ande via knappsatsen också sparar på ip-adressen men så dumt kan det ju möjligen vara, och då är säkert TLS-inställningen också en sådan inställning som sparas.

Hur var det förresten, hade du provat Internet Explorer 11 med SSL 3.0 och TLS 1.0 påslagna? Det är särskilda inställningar. FIrefox hade du ju provat.
 
svartöra svartöra skrev:
192.168.1.100 är tydligen default ip-nummer.

Nu ser jag att det står i manualen (kap 17.11) när man resettar via webbläsaren:


Det framgår inte om återställning via resetknappen och OK:ande via knappsatsen också sparar på ip-adressen men så dumt kan det ju möjligen vara, och då är säkert TLS-inställningen också en sådan inställning som sparas.

Hur var det förresten, hade du provat Internet Explorer 11 med SSL 3.0 och TLS 1.0 påslagna? Det är särskilda inställningar. FIrefox hade du ju provat.
Skulle i så fall förklara varför IP adressen inte är default. Jag körde med IE11 utan några ändringar. Har fått napp på två bärbara nu, en med Vista och en där jag skall lägga på en WinXP installation, men det blir till nästa helg.
 
F fredrik.johansson skrev:
Hittade ett gammalt inlägg jag skrev när jag gjorde samma operation 2015 Minns tyvärr inte mer än det jag skrivit där.
[länk]
Skall försöka igen enligt denna instruktion
 
RilleRock
Som någon annan påpekat så hade jag installerat SPCPro 3.7.3 (senaste) och anslutit via usb.
Uppgraderat till 3.8.5 så du sedan kunde nyttja SPCConnectPro.
Kan skicka 3.7.3 till dig om du pm:ar din mail.
 
A
Hej.
Går det att ha förvarning i SPC CA? Jag menar att man ska kunna koppla in en mindre siren till SPC, den ska varna folk som är kvar i lokalen innan larmet tillkopplas?
 
RilleRock
A abkho skrev:
Hej.
Går det att ha förvarning i SPC CA? Jag menar att man ska kunna koppla in en mindre siren till SPC, den ska varna folk som är kvar i lokalen innan larmet tillkopplas?
Självklart.
 
  • Gilla
abkho
  • Laddar…
A
RilleRock RilleRock skrev:
Självklart.
Hur programmeras utgången? Har du nån bra förklaring ?
Kan du förklara det tack?
 
Redigerat:
RilleRock
A abkho skrev:
Hur programmeras utgången? Har du nån bra förklaring ?
Kan du förklara det tack?
Skall det vara vid manuellt påslag eller vid autotillkoppling?
 
  • Gilla
abkho
  • Laddar…
A
RilleRock RilleRock skrev:
Skall det vara vid manuellt påslag eller vid autotillkoppling?
Manuellt påslag ska vara . Tack
 
RilleRock
A abkho skrev:
Manuellt påslag ska vara . Tack
Enklast blir nog att Välja System - In/utpassering på utgången som summer/sirenen kopplas till.
Då kommer den att ljuda under samma tid som in/utpasseringstiden är ställd på så den kanske ni ev behöver ändra.
Ni bör även sätta en siren med annan karaktär typ SIR-1992 vit.
 
  • Gilla
abkho
  • Laddar…
Hej! Long time no see!

var ganska aktiv här för typ 100 år sedan :)

Har ett SPC4320 sedan en massa år som fungerat helt klockrent!
Nu ska vi flytta och då kommer frågan, ska man plocka med sig larmet?

Tänker mest att det krävs lite av den som ska ta över larmet för att ställa in mm och lite trist att lämna ett larm om det inte används. Speciellt eftersom jag behöver ett i nya huset!
Kan tilläggas att alla deckare är trådlösa utom en ...

• Så borde jag plocka med mig larmet?
• Vinner jag nåt på att köpa nytt?
 
K KristoferL skrev:
Hej! Long time no see!

var ganska aktiv här för typ 100 år sedan :)

Har ett SPC4320 sedan en massa år som fungerat helt klockrent!
Nu ska vi flytta och då kommer frågan, ska man plocka med sig larmet?

Tänker mest att det krävs lite av den som ska ta över larmet för att ställa in mm och lite trist att lämna ett larm om det inte används. Speciellt eftersom jag behöver ett i nya huset!
Kan tilläggas att alla deckare är trådlösa utom en ...

• Så borde jag plocka med mig larmet?
• Vinner jag nåt på att köpa nytt?
Hej Kristofer. Kul att se dig här på forumet igen.
Om larmet inte har något värde för nya ägaren så tycker jag definitivt du ska plocka med dig det till ditt nya hus.
4320 är hårdvarumässigt oförändrad. Antar att dina trådlösa deckare är av den gamla typen. Vanderbilt har ju kommit med ett nytt trådlöst koncept, men så länge dina gamla deckare fungerar så finns det ju ingen anledning att byta.

Du var ju en av de allra första att integrera SPC med hemautomation (Fibaro HC2). På det området har det definitivt hänt betydligt mer spännande saker...:surprised:
 
Inbrottslarm är ett så kallat byggnadstillbehör, så ”ska” följa med vid försäljning, men om man ser till att inget syns på bilderna och det är bortplockat vid visning eller att man är tydlig i bla prospektet att larmet inte ingår så behöver det inte ingå.

Det går även att lägga till att om köparen är intresserad av larmet så kan det säljas som option.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Inbrottslarm är ett så kallat byggnadstillbehör, så ”ska” följa med vid försäljning, men om man ser till att inget syns på bilderna och det är bortplockat vid visning eller att man är tydlig i bla prospektet att larmet inte ingår så behöver det inte ingå.

Det går även att lägga till att om köparen är intresserad av larmet så kan det säljas som option.
Ja & nej, enligt mäklaren är det inga problem så länge allt som inte ingår står med i prospektet, t.ex. hela min hembio och robot-gräsklippare. Men står det inget räknas det med att allt "fast" infår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.