M maria01 skrev:
fast du skrev ju

ja fast du skrev Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik tror du bilen ska ha den på höger bara för lilla sverige inte inte tillåter att man parkerar mot körriktningen
Det hindrar ju inte länder med annan syn på trafiksäkerhet att ha kontakten på höger sida. Utom UK och hakan mfl som har vönsteetrafik men då kan de ju flytta på kontakten när de ändå flyttar på ratten.
 
Nej för fan! Gångbanan skall snöröjas och sandas.!

Fler personer halkar och bryter lårbenet varje dag än folk som kryssar in i laddkablar under en livstid.
 
Hus tomte Hus tomte skrev:
Bilen :thinking:

sa ja verkligen så :surprised:
Du menar bilan!
 
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Klart man INTE får! Dra ur kontakten och släng i den på tomten. Anmäl till kommunen. Livsfarligt för synsvaga och cyklande barn.
 
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Det kan ju bli limbo av det, eller "Linus på linjen" ;)
 
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Naturligtvis får man inte bete sig på detta sätt. Tyvärr stärker detta bara devisen att: Sköt dig själv och skit fullständigt i andra.
När det gäller avståndet till korsningen stärker det bara min inställning till att trafikskolelärare är ett onödigt jobb. När man väl har körkortet gör man som man vill.
Slutligen när det gäller fastighetsägarens skyldighet att skotta och halkskydda gångbanan som gränsar till fastigheten avstår jag från vidare kommentarer. Det verkar minst sagt meningslöst i detta fall
 
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Har du märkt att bilen laddas på gatan var o varannan dag?
 
T TechChad skrev:
Eh, sånt är överskattat. Ge mig riktiga bevis!
Oj va mycket det kan bli av en fjäder. Ha en underbar helg alla fina medlemmar, Ska jag ladda så gör jag det på baksidan där ingen ser. Och en hemlighet!! Jag laddar inte smutsig el från Polen. Om jag ska ladda min elbil som jag inte köpt än så blir det från en vindsnurra på berget här hemma. Puss å kram alla fina vänner..
 
  • Älska
TechChad
  • Laddar…
Segelfri höjd¿
 
  • Gilla
Janostina
  • Laddar…
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Nu vet jag inte om det är din bil och din tomt - men jag skulle köra upp bilen på tomten. Det är väl fruset nu, lite beroende på var du bor, så marken skadas inte nämnvärt. Och sedan prioritera att anlägga en riktig p-plats i vår.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Nej för fan! Gångbanan skall snöröjas och sandas.!

Fler personer halkar och bryter lårbenet varje dag än folk som kryssar in i laddkablar under en livstid.
Beroende på kommun är det kanske fastighetsägaren/bilägaren själv som är skyldig att snöröja och halkbekämpa, så hen har då möjlighet att göra det försiktigt utan att skada sin egen laddsladd :)
 
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
Hen har kanske bara glömt att dra ur sladden, åkt en liten bit, parkerat, gått in och fikat?
 
  • Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
G gaidin skrev:
[media]
Det var inte igår man hörde den!
Trode det var bara jag komme ihåg den där låten!
Underbart!
 
Trafikförordningen passar väl:
2 kap. 1 §
För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikanten skall visa särskild hänsyn mot barn, äldre, skolpatruller och personer som det framgår har ett funktionshinder eller en sjukdom som är till hinder för dem i trafiken.

En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.

En vägtrafikant skall visa hänsyn mot dem som bor eller uppehåller sig vid vägen.

En terrängtrafikant skall anpassa sin färdväg och hastighet samt sitt färdsätt så att människor och djur inte störs i onödan och så att skada på annans mark eller växtlighet undviks.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.