Jonas Persson
Oops, insåg precis att jag har åtta stycken varav tre nya och av dem två rosa. :oops:

Kanske idé att slänga de som är sämst...
Åtta stycken handsågar hängande på en vägg, varav två med rosa handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Man kan ju använda de mest slitna till att såga leca, ett bra sätt att ta död på dem i alla fall ;)
 
  • Gilla
Freerole och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man kan ju använda de mest slitna till att såga leca, ett bra sätt att ta död på dem i alla fall ;)
Har även en lecasåg, men den är grov och då kommer de gamla sågarna fram. Rötter i marken med stenar är ett annat område där de får genomleva sina sista snitt.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Oops, insåg precis att jag har åtta stycken varav tre nya och av dem två rosa. :oops:

Kanske idé att slänga de som är sämst...
[bild]
Bahco ProfCut handsåg med orange och svart handtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du får köpa den fil-bara sågen istället, så kan du ha den längre..
 
A
Jonas Persson
Höver inga fler... Titta noga på bilden och ni ser att det finns tre sågar till på de spikarna... och det finns fler spikar på den väggen:rolleyes: Dock inte fogsvansar:giggle:
 
Denniis Denniis skrev:
Verktygshandlarn.se säljer stämjärnen (Teng tools) för 299kr. Efter tips från ByggaHus så blev det ett paket att hämta ut idag :)
Jag hämtade ut ett paket i förrgår med ett likadant set. Utöver det beställde jag bl.a även lite spik och skruv också. Dessvärre var det ganska illa emballerat, så hinken med spik hade krossats.
Det hanterades dock väldigt snyggt av Verktygshandlarn, så jag kan varmt rekommendera ett köp hos dom.

Ett Tengtools verktygsset, en krossad hink med spik, konstruktionsskruvar i förpackning och sliprondeller på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Du fick en rulle silvertejp? :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Kim Gyllenhorn och 10 till
  • Laddar…
K
Frun har tröttnat på alla skruvar jag tappar så fick ett magnetarmband i alla hjärtans dag present
 
  • Magnetarmband på en handled som håller fast skruvar, i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Av dottern (7 år) fick jag en slipkloss!
Handgjord träslipkloss på rosa papperskort med texten "jag tycker om dig pappa" och "I love you pappa".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Jiji och 24 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Av dottern (7 år) fick jag en slipkloss!
[bild]
Hoppas att du köpte den av henne annars är ditt inlägg off-topic! ;) Skojar bara, väldigt fin! Jag önskar att jag hade haft en sån så man slipper hålla i pappret runt klossen.
Diamantskärpstenar och handhyvel på bänk, verktyg för hantverk och slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske inte dagens, men senaste tidens inköp. Tänkte ge mig in på lite handverktyg så att jag slipper skruva ihop rikt-/planhyveln som jag skruvade isär för lite underhåll för snart två år sedan... Eftersom att jag skjuter upp allt tills planeterna står helt rätt så var jag tvungen att köpa lite youtube-approved diamantskärpstenar så att jag inte kan skylla på att verktygen är slöa.

De två från Amazon kom väldigt fort (de ligger typ 300 kr under de "svenska" priserna per styck där, 700 kr istället för 1000 kr) men extra-fine-stenen (som inte finns på Amazon) som jag beställde från svenska Malco blev tyvärr restnoterad, så den väntar jag på. Egentligen hade jag väl kunnat köpa alla via svensk ÅF men eftersom att sambon betalar halva verktygsinköpen så ville jag hålla nere utgifterna lite.

Så än har jag inte slipat några verktyg, men väl lite köksknivar. Jag har ju aldrig gjort det förr men jag tror att de blev lite mindre slöa. De klarade inte papperstestet men man kunde nu skära tomaterna i skivor istället för att mosa dem till något skivliknande.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A
Hand håller en öppen gul DeWalt bitslåda med trånga fack där bitsen är svåra att ta ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Besviken. Bitsen är säkert bra, men man kommer inte åt dem.
Omöjligt att få ut bits från lådan utan verktyg. Att att få dem tillbaka är svårare.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Min julklapp kom i dag - extra långa blocknycklar från Stahlwille
. Set av extra långa blocknycklar från Stahlwille förpackade i plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tjrex och 5 till
  • Laddar…
eavogels skrev:
[bild]
Besviken. Bitsen är säkert bra, men man kommer inte åt dem.
Omöjligt att få ut bits från lådan utan verktyg. Att att få dem tillbaka är svårare.
Förstår inte hur du menar. Jag har DeWalt lådor med bits och de är lätta att plocka i och ur.
 
Immobil Immobil skrev:
Förstår inte hur du menar. Jag har DeWalt lådor med bits och de är lätta att plocka i och ur.
Den lådan är tyvärr lite jobbig, speciellt om man har tjocka fingrar. Men det är bra bits =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.