T
Noramasen Noramasen skrev:
Jag visade en sotlucka som jag utan fruns överseende hade beställt!
[bild]
Den DÄR! Utbrast hon med sällan skådad besvikelse... Jaa, vad menar du då? -Men JAG vill inte ha en massa krumelurer på locket. Jag ville ha en slät!
Jaja. Det är väl bara att fixa till något som döljer den då, för jag köper inget och skickar tillbaka . Köpt är köpt och det får man leva med när obetänksamheten satte sitt grepp om den nästan hypnotiserande köpeknappen..
Nåväl jag tog fram en liten idé och undrade med hon ifall det skulle passa henne. Men först fick det bli en ram så att det finns möjlighet att öppna och sedan skåda den vämjeliga krumelurluckan:oops:
[bild]
Och med anknytning till de lämnade resterna av prover från gruvbrytning på vår tomt, så får det gestaltas av denna dräng och anrikningsverket.
[bild]
Måste bara fråga, vad är det den gröna pappen" för något? Någon form av gjutpapp eller dekoration?
 
T TechChad skrev:
Måste bara fråga, vad är det den gröna pappen" för något? Någon form av gjutpapp eller dekoration?
Det är gammal ärgad kopparplåt som jag använt till dessa uttryck för att tillfredsställa min "perverterade" fascination över detta material, Och då kommer lite diverse föremål att lida för min böjelse av plåten.;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Börjat med nästa renoveringsprojekt, rev en vägg för att få mer yta igår kväll och tyckte taket såg trött ut samt att de skruvat upp väggen efter taket så det vsr flera skruvhål i det, så det revs och nytt Huntonit Symfoni inhandlades som nu är påväg upp

Passade på att lappa o laga samt tejpa skarvarna på ångspärren som inte gjordes när huset byggdes tydligen, det ligger en del lösisolering på innertaken när man river många små skärskador, skruvhål samt ett o annat ställe där mössen gnagt igenom.

Renoveringsprojekt med naken takstruktur, ångspärr, isolering och nya Huntonit Symfoni väggpaneler som väntar på montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Att sminkning och div skall ta så mkt tid i renovering vädret gör det inte enklare heller.
Spacklat lite sen fick jag upp fläkten och kopplade på den efter varit upp vinden och jäklats men nu funkar den och får ta tag i resten på vinden när det blir lite mildare.
Renovering av kök med spacklade väggar och en installerad ventilationsfläkt, verktyg och material på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering med en nyligen installerad vägghängd fläkt och spacklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering med spacklade väggar och verktyg på bänkskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
OestlundJ och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Fått upp stommarna till TV-möbeln/Vitrinskåpet

[bild]

Även fått upp mer panel

[bild] [bild]
Snygg panelvägg! :ok:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Nyinstallerad handfat och bänkskiva i badrum med grått stänkskydd och spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kopplade ihop avlopp till handfaten + monterade bänkskivan i helg.

Idag kom stänkskydd upp, frugan ville ha nått annat än vit/grå/svart.
Kanse nån belysning under skåpen för att lysa upp vinylen i framtiden.. hmm..

Imorgon limmas wc stolen, planen är att få rummet funktionellt inför nästa helg.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Inga bilder, vart helt enkelt för irriterad för det.
Sövde grabben som vanligt på förmiddagen och fick sedan ett infall att jag skulle försöka få i en dragtråd för nätverkskabeln i en av de två gulslangarna som går till källaren. Nätverksksbeln är för att koppla upp pannan på uplink.
I ena slangen går kabeln till strömkännarna och i den andra matningen för centralen i källaren.
Började med att försöka få i en dragfjäder i slangen med strömkännarkabeln. Kom en bra bit, sedan var det stopp. Försökte från andra hållet men kom inte lika långt där.
Kom på att jag hade sugit i en dragtråd med dammsugaren i en tom slang i våras. Prövade med en trasbit och en ny rulle murarsnöre. Gick bra en bit men sedan bara trassel, hämtade ett grövre snöre och större trasbit, den fastnade och snöret gick av. Försökte få ur proppen men det var lönlöst.
Började åter försöka att få i dragfjädern, nu i slangen med matningen. Kom betydligt längre men det verkade ta bom på slutet.
Nu vaknade grabben efter sina tre timmar och det fräste väl om mig i snön. Han fick vara åskådare under några ytterligare försök innan han blev ilsk och hungrig, jag också för den delen.
In och äta lunch och lugna ner sig lite, kom nya tankar som jag ville pröva så frugan som var hemma idag fick ta hand om grabben medan jag gick ut.
Denna gången tog jag en bit sträckfilm och satte i änden av dragfjädern och sedan sköt jag i medan dammsugaren drog i andra änden och fasen det gick. Konstaterade också att dragfjädern var knappt en halvmeter längre än slangen. Binda i en fk och dra igenom, litade inte på att den skulle räcka så jag fegade och band fast slutänden. Den räckte visserligen igenom men kändes ändå för kort. Så jag band i en annan fk som jag hade liggandes och den var alldeles lagom. Det kändes som ett litet snabbprojekt men slutade på fem timmar. Idag har jag inte alls kännt mig produktiv.
 
  • Gilla
  • Haha
Noramasen och 7 till
  • Laddar…
Envishet är en dygd!
 
  • Gilla
Hennke85
  • Laddar…
richardtenggren
Sen i måndags så går ”halva” huset på bergvärme istället för luft-vatten, resten av huset ansluts så fort jag fått dit det sista av golvvärmen och lite radiatorer i källare/garage. :)
Installation av bergvärmesystem i ett hus med synliga rör och enheter, orenoverat golv och väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi ska bila ur fundamentet från oljetanken och fixa klart väggar och golv också.
 
  • Gilla
guggen och 11 till
  • Laddar…
Rivit ut den sista biten matta i gäststugan. Nu ska spånskivorna kompletteringsskruvas och kollas av om det behöver spacklas innan golvet ska in.

Renoverad gäststuga med borttagen matta, exponerade spånskivor och rester på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad gäststuga med borttagen matta och synliga spånskivor på golvet, samt renoveringsverktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad gäststuga med nyskrudade spånskivor på golvet och nymålade vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Behövde byta en kulventil, i ”fördelningsskåpet”, som plötsligt började droppa från vredet.

VVS-installation med kulventil och blå skyddsrör i ett öppet "fördelningsskåp".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Kompletteringsskruvat första två metrarna golv och spacklat en svacka på ca 1 cm på dessa.

Renoverat rum med nyspacklat golv för att jämna ut en svacka vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nygjutet och spacklat golv med svarv och hink i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golv med nyspacklad svacka, skruvade golvdelar och vägg i renoverat rum med fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Gammal kokskamin i en nisch med blommigt tapetserade väggar och en vit trähylla till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det stod en gammal kokskamin i en nisch i ett av rummen på övervåningen när vi köpte huset men eftersom vi inte fick elda i den plockades den bort.
Nisch med vita limträshyllor, dekorerad med blommor, böcker och korg med garn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Istället sågade jag till några hyllor av limträskivor och satte upp i nischen.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]
Det stod en gammal kokskamin i en nisch i ett av rummen på övervåningen när vi köpte huset men eftersom vi inte fick elda i den plockades den bort.
[bild]
Istället sågade jag till några hyllor av limträskivor och satte upp i nischen.
Sälj den dyrt ;)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Sälj den dyrt ;)
Redan såld. Inte för billigt men ändå inte tokdyrt, då jag ville bli av med den snabbt och enkelt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.