Dagens inköp. Nu ska jag nog få upp mina tavlor
 
  • En nivellaser och en vattenpass av märket Hultafors på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 10 till
  • Laddar…
Jonas Persson
D Dnilsson81 skrev:
Dagens inköp. Nu ska jag nog få upp mina tavlor
Svårt att bestämma dig? Äh vad tusan, jag tar allihop:p
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Svårt att bestämma dig? Äh vad tusan, jag tar allihop:p
Haha. Den lilla tänkte jag ha till skivspelaren och libella tänker ersätta alla andra gamla tråkiga pass jag samlat på mig. Skönt att ha ett pass man litar på. Ska bara fixa lite skenor. Sen lasern tänkte jag ha inför trädäcksbygge. Sen jävligt kul att bara vila ögonen på
 
Jonas Persson
D Dnilsson81 skrev:
Haha. Den lilla tänkte jag ha till skivspelaren och libella tänker ersätta alla andra gamla tråkiga pass jag samlat på mig. Skönt att ha ett pass man litar på. Ska bara fixa lite skenor. Sen lasern tänkte jag ha inför trädäcksbygge. Sen jävligt kul att bara vila ögonen på
Underskatta inte den lilla! Förutsatt att ytan är plan så får du mycket exakta värden från den.

Har två...
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Underskatta inte den lilla! Förutsatt att ytan är plan så får du mycket exakta värden från den.

Har två...
Exakt det jag märkte. Reagerar direkt.
 
Jonas Persson
D Dnilsson81 skrev:
Exakt det jag märkte. Reagerar direkt.
Notera att libellen även fungerar på sidan. De har sett till att den är rätvinklig och parallell på alla sidor.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Notera att libellen även fungerar på sidan. De har sett till att den är rätvinklig och parallell på alla sidor.
Okej. Det är riktigt bra.
 
16g picka levererad, såklart efter att pärlsponten blivit färdigskjuten med 18g, men nästa gång! Ny Dewalt spikpistol i väska och Hultafors vattenpass på träbänk, med borste och pärlspont i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
16g picka levererad, såklart efter att pärlsponten blivit färdigskjuten med 18g, men nästa gång![bild]
Så är det nog för de flesta ibland, att en uppgraderar maskinparken först efter ett större jobb. Har lovat mig själv att sluta med det. Och just gällande spikpistoler har jag därför skaffat alla dimensioner jag rimligen kan tänka mig få användning för.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Igår kom lite skydd i form av handskar
[bild]
Ska bli kul att testa både de som klarar väta men mest kul den som är rivsäker.
Så här var högen med nötta handskar
[bild]
De där ser ju hyfsat jämnt slitna ut, hur lyckas du med det? Jag sliter alltid ut högerhandsken först och blir tvungen att slänga en vänsterhandske som fortfarande är fullt funktionsduglig.

Har funderat på att byta ut sambon till en vänsterhänt med samma handskstorlek som mig.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
De där ser ju hyfsat jämnt slitna ut, hur lyckas du med det? Jag sliter alltid ut högerhandsken först och blir tvungen att slänga en vänsterhandske som fortfarande är fullt funktionsduglig.

Har funderat på att byta ut sambon till en vänsterhänt med samma handskstorlek som mig.
Haha
Jag arbetar med båda händerna, håller med vänster och arbetar med höger. Slitaget kommer också mycket från när jag burit stenar, det verkar slita mest på tumme-pek och långfinger.
 
En Tormek T8

Tormek T8 slipmaskin på arbetsbänk med knivjigg och styrstång monterade, redo för slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte även med en knivjigg. Har bara testkört jiggen för stämjärn/hyvelstål hittills och inser redan nu att det nog kommer krävas en del träning innan man får bra resultat varje gång.
 
  • Gilla
Svetor och 9 till
  • Laddar…
Ett måttband från Hultafors i förpackning på en marmorbänk, redo för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom nu vår så vi kan bygga trädäck!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
[bild]

Kom nu vår så vi kan bygga trädäck!
Den är bra för man sparar material med den
 
  • Haha
faf och 6 till
  • Laddar…
Ledsen... För vår trotjänare köpt på Biltema har börjat ge upp nu. Den har hållit alla år sen vi flyttade hit, 11 år i år. Plasten är sliten och en spricka i kanten. (skulle kunna lagas med en bit plasthängränna och popnit)
Närbild av en sliten blå plastsläde med synlig spricka i kanten och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så jag köpte en Fiskars
Två snöskyfflar står i snön, en ny blå Fiskars och en äldre sliten svart från Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Något större och drar åt höger (kanske den bara glider lättare)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.