A Andyreas skrev:
Har installerat mitt Yale Doorman L3 nu. Inte en helt stabil upplevelse tyvärr. Hade problem med att låsets bluetooth timade ut mitt i mjukvaruuppgraderingar så behöver göra diverse fabriksåterställningar. Lyckas inte få det att lira ihop med verisure alls ännu tyvärr (har connect igång också).

DÄREMOT: Ytterhandtaget kan jag för alla i världen inte trycka på. Tyvärr har inte Yale hunnit lägga upp en manual för låset heller utan det bästa dom har är deras video. Har säkerställt att fyrkantspinnen inte sticker ut mer än 20mm så det är inte det som är problem. Någon annan som haft detta problem? Handtaget på insidan klickade i hur smidigt somhelst.
Någon som vet hur man kan få av dessa handtag den dagen man vill fixa med låset?
Båda mina handtag var väldigt tröga så fick använda ganska mycket kraft för att få en den.
Så om pinnen inte är för lång så hade jag bara använt lite mera kraft (y)
 
J jockz0rz skrev:
Har som sagt samma problem. Jag har fått den att funka genom en ganska fullösning hade en gamla router som jag satte upp och gjorde ett nytt wifi. Så nu har jag min vanlig router med kabel till en gamal router och då fick jag den att ansluta till internet. Hoppas de kommer ny firemware till den som inte är så känsligt vad det är för router.

Får jag fråga vad du har för router?
Connect fungerar bara mot 2,4 GHz, så säkerställ att att ni inte har en dualband router som sänder på både 5 GHz & 2,4 GHz med samma namn.
 
4
L Linus1868 skrev:
Connect fungerar bara mot 2,4 GHz, så säkerställ att att ni inte har en dualband router som sänder på både 5 GHz & 2,4 GHz med samma namn.
Finns det en ethernet port till connect hubb ? Eller måste man koppla in den på Wi-Fi?
 
Löst.
Man måste installera dörren i appen först, sedan hubben. Då hittade den nätverket direkt.
 
  • Gilla
rockthelobster och 1 till
  • Laddar…
4 4fun skrev:
Finns det en ethernet port till connect hubb ? Eller måste man koppla in den på Wi-Fi?
Bara Wi-Fi.
 
L Linus1868 skrev:
Connect fungerar bara mot 2,4 GHz, så säkerställ att att ni inte har en dualband router som sänder på både 5 GHz & 2,4 GHz med samma namn.
Har jag gjort.

Har stängt av mitt 5GHz men har samma problem. Har efter en hel del felsökning fått den att fungera med en 7 år gammal router utan någon typ av brandvägg. För jag går den ansluten till mitt vanliga wifi. Syns i loggen i routern att den är ansluten men varken telefonen eller Connect tror att den har lyckas.
Verkar som den i slutskedet av konfigurationen när den har anslutit försöker kommunicera över wifi med telefonen med samma IP-adress den hade när telefonen var direkt ansluten till Connect och inte med den nya IP_adressen den har blivit tilldelad av routern. Så då blockeras den trafik av min router. Därför jag undrar vad folk har för router.
 
Jag installerade min yale doorman l3 igår. Hade som många andra problem att få kopplingen mellan mobilen, låset och connect att fungera. Insåg att jag behövde göra om installationen på något sätt eftersom det kändes som att installationen inte gått klart. Den försökte hela tiden installera en uppdatering. Jag tror att problemet var att jag försökte installera connect innan jag hade lagt till låset via bluetooth. Det var inte helt lätt att ta bort låset i yale access appen. Lyckades tillslut att få bort låset genom att klicka på factory reset i appen och sedan gå in i huvudmenyn på låset och välja menyval 0 och tillslut försvann den. Sedan gick jag in på menyval 0 igen startade guiden för att lägga till ett nytt lås. Efter det sa låset "Completed" och sedan såg det ut som att den installerade två uppdateringar. När det hade gått klart gick det att installera connect.
 
J jontem87 skrev:
Jag installerade min yale doorman l3 igår. Hade som många andra problem att få kopplingen mellan mobilen, låset och connect att fungera. Insåg att jag behövde göra om installationen på något sätt eftersom det kändes som att installationen inte gått klart. Den försökte hela tiden installera en uppdatering. Jag tror att problemet var att jag försökte installera connect innan jag hade lagt till låset via bluetooth. Det var inte helt lätt att ta bort låset i yale access appen. Lyckades tillslut att få bort låset genom att klicka på factory reset i appen och sedan gå in i huvudmenyn på låset och välja menyval 0 och tillslut försvann den. Sedan gick jag in på menyval 0 igen startade guiden för att lägga till ett nytt lås. Efter det sa låset "Completed" och sedan såg det ut som att den installerade två uppdateringar. När det hade gått klart gick det att installera connect.
Jag hade exakt samma problem igår. Kan inte installera connect. Jag tror jag gjorde samma sak som du beskriver: försökte koppla connect före jag hade kopplat ihop mobilen och låset. Det stod och tuggade ett antal gånger för att "uppdatera firmware", kom till 100% men sen gick den inte vidare. Det funkade till slut men när jag ska koppla in connecten blinkar det bara rött...
Jag vet att jag ska ha 2,4 GHz från min TimeCapsule, men andra har föreslagit att det är där skon klämmer.
Sammanfattning: snyggt lås, lätt att montera, men fan att connectbiten ska vara så krånglig. Ska testa ditt förslag, rapport förljer om det löste problemet.
Sen är jag mycket spänd om det kommer funka med min Homey, men det är nästa steg.
 
Hej upplever också problem med connecten efter installation. Får den att funka ibland, tappar ibland, man får installera om, känns inte stabil. Hoppas att det kommer en uppdatering snart. Upplever också att den inte får bra signal styra med bluetooth till låset, tror en del av problemet ligger där. Har flyttat runt den utan framgång. Sen kommer aviseringarna med väldigt stor fördröjning till mig 20-30 minuter senare. Kan nog ha med connecten att göra.
 
Tänkte egentligen bara uppdatera gällande mitt problem med handtaget. Det visade sig vara ett tillverkningsfel på själva ytterdelen som fästs på dörren. Handtaget gick helt enkelt inte i. Var tvungen att byta hela ytterdelen och sen fungerade allt som det skulle. För att komma fram till detta krävdes en del felsökning och många härliga supportsamtal med norrmän. Lärde mig då att om ni någonsin behöver ta av ett handtag (vilket det helt saknas dokumentation om fortfarande) så måste man demontera bakstycket på låset (ca 8 st pozidrive) och sen använda en spårryttartång. Lite pilligt men funkar ok även om det tar sin tid.
 
  • Gilla
svanstrom och 3 till
  • Laddar…
4
Hur funkar ring klockan på v3?
när man tycker på ringklockan får man en pushnotis i mobilen? Är det någon ringsignal från connect ?
 
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
4 4fun skrev:
Hur funkar ring klockan på v3?
när man tycker på ringklockan får man en pushnotis i mobilen? Är det någon ringsignal från connect ?
Från connect har jag inte hört något men det kommer en signal från själva låset. Det kommer även en notifiering i mobilen men jag kan tycka att den kommer lite sent i mitt fall.
 
4
M magnus07 skrev:
Från connect har jag inte hört något men det kommer en signal från själva låset. Det kommer även en notifiering i mobilen men jag kan tycka att den kommer lite sent i mitt fall.
Hörs det i huset om det kommer liten signal från låset?
 
4 4fun skrev:
Hörs det i huset om det kommer liten signal från låset?
Här hörs det iaf väldigt väl, lät sonen prova nu medan jag är på ovanvåningen med en stängd dörr o det hördes tydligt.
Notifieringen i mobilen tog drygt 30s vilket jag tycker är på tok för lång tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.