Ok. så långt hade jag inte testat... Men man kan ju öppna det man vill titta på en en ny flik i webläsaren så länge.
 
På datorn funkar det för mig att 1. Klicka på krysset (då sparas utkastet) 2. Klicka på Svara i ett inlägg (då läggs citatet till i editorn) och 3. Klicka på Tidigare inlägg eller i pagineringen (då finns det nytillagda citatet kvar).

Men på datorn försvinner det senaste man lagt till i editorn om jag klickar på ett användarnamn och sedan tillbaka.

I mobilen funkar det likadant men i mobilen försvinner det nytillagda citatet när jag klickar på Tidigare inlägg. Vet ej varför.

Jag drar ner tiden från 30 till 10 sekunder när jag ätit färdigt. Kommer ej fixa ursprungsfelet men felet kommer inträffa mer sällan (tror jag).
 
Nu har jag ändrat tiden igen till 10 sekunder. Jag tycker att det funkar bättre nu. Vad tycker ni?
 
Maria T
Asch då, nu har jag redan hunnit svara några inlägg utan att ha läst denna info innan.
Återkommer när jag vet!

(Skriver på dator ska tilläggas, använder sällan mobilen till att skriva förutom SMS p g a för stora fingrar)

Korrigerar mig själv eftersom jag uppenbart inte förstått frågeställningen. Jag klickar alltid på gröna knappen Spara när jag svarar på, eller skriver, ett inlägg...har inte ens funderat på att använda X :oops:

Är det för att jag knappar på laptop? Vill inte soppa till detta, så bortse från min kommentar om det är irrelevant.
 
Redigerat:
E
Är det någon som hunnit titta på problemen jag beskrev?
 
E El-Löken66 skrev:
Är det någon som hunnit titta på problemen jag beskrev?
Menar du att du ser trådar som uppdaterats av någon du ignorerat under Senaste inläggen och på forumstartsidor?
E El-Löken66 skrev:
Hej, har hittat en liten bugg, personer man valt att ignorera, deras text syns när man är i själva forums delen, om jag gör mig förstådd, även syns texten i senaste inlägg.
Nej, vi har tyvärr inte hunnit titta närmare på det.
 
E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar du att du ser trådar som uppdaterats av någon du ignorerat under Senaste inläggen och på forumstartsidor?

Nej, vi har tyvärr inte hunnit titta närmare på det.
Ja, just det, samt då man söker i ett delforum så bockas inte alla forum ut automatiskt.

Ingen panik, ingen stress, bara undrade om informationen gick fram under julhelgerna.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Yepp, det är uppskrivet men jag vet ej hur enkelt det är att fixa.
 
E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Yepp, det är uppskrivet men jag vet ej hur enkelt det är att fixa.
Det är kanske inte hela världen, efter några gånger kommer man ihåg att bocka av det.

Men ignorera användare-funktionen kunde i mitt tycke vara mer kraftfull.
 
E
Det här med att följa någon verkar inte fungera, jag märker åtminstone inte någon skillnad?
 
Maria T
E El-Löken66 skrev:
Det här med att följa någon verkar inte fungera, jag märker åtminstone inte någon skillnad?
Hm, funkar för mig; jag får alltid en pushnotis när någon jag följer startat en ny tråd.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Det @Maria T menar är att hon får en så kallad pushnotis i sin mobil eller surfplatta ifrån appen när någon hon följer startar ett nytt ämne.

I desktop kan man också få pushnotiser i webbläsaren på liknande sätt men där måste man själv aktivt acceptera pushnotiser när frågan dyker upp. I mobiler och surfplattor är pushnotiser vardagsmat, något många gillar, men det funkar bara om man installerat appen.

Utöver pushnotiserna så kan du kolla de du följers aktivitet på en sida som heter ”Jag följer”.

Länken till den sidan finns idag undangömd i din profil, men borde förmodligen vara mer lättillgänglig under kanske Bevakningar.

I ”nyhetsflödet” (från de du följer) finns också länkar till ”Din aktivitet” och ”Allas aktivitet”.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E
Jaha. Så det är bara om nya inlägg startas, inte när någon loggar på eller skriver i inlägg.
Går det även att följa en tråd, innan uppdateringen skedde detta automatiskt ifall jag skrivit i den har jag för mig.
 
E El-Löken66 skrev:
Jaha. Så det är bara om nya inlägg startas, inte när någon loggar på eller skriver i inlägg.
Går det även att följa en tråd, innan uppdateringen skedde detta automatiskt ifall jag skrivit i den har jag för mig.
Standard är att du får notis när något nytt hänt. Inte när någon loggar in men om någon reagerar på ett av dina inlägg, när någon citerar dig, taggar dig, börjar följa dig eller markerar ditt inlägg som bästa svar.

Standard är också att du får en notis när någon svarar i ett ämne du bevakar. Frekvensen och sättet meddelandet skickas på väljer du själv.

Så kolla vad du har för notisinställning.

Kolla så att du inte valt ”Endast e-post” eller ”Inga” i fältet ”Meddela mig via”.

Kolla också så att du inte valt ”Aldrig” i fältet ”Hur ofta?”.

Skärmdump av notisinställningar på en mobilapp med markerade alternativ för mottagande och frekvens av meddelanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
@Mikael_L @mikethebik @tank77 @ingo42 @optimum @BirgitS @Alfredo @useless @Humulus @Yrrol @Nyikåk @Magnus E K @Staffan2000 @Jaif @Bo.Siltberg @Nötegårdsgubben @Pin @Kane @iwe @b8q @thomas33 @Lilak @Maria T @H-Thomasson @JSten @hydrolift @AndersOhrt @optimum @Appendix @Papperskatt @tommib @TeroM @13th Marine @lars_stefan_axelsson @harka @sweden @jac @Rostig_9000i_-88 @hapazard @samlarpådetmesta @nino @gaidin @skogstomten @roli @tergo @Åsa Lund @findus42 @El-Löken66 @civilingenjören @klimt @Abies koreana @Karlia @Demmpa @tanaris @krill7 @larka742 @Mats @Eddie76 @Tokslut @Klaugust @BiFuel @MultiMan @kashieda @blackarrow @Tomtom79 @Dheri @Igen @TechChad @Bono_R @Morfar68 @TheGame @Nerre @mexitegel @fac @Beemaster @alfista @elmont @Fury @richardtenggren @jnse @Luddis_1 @henriks1 @Alexn72 @KnockOnWood @etompau @Trunk @GoForIt @NoOne2k @major_tom @tanaris @Boilerplate4U @elmont @perojonsson @j.f.s @dof @nejdel @andersmc @ådal @OskarJ @Handyman 1 @Chrissofsweden @Hep @SimonThn @Leif i Skåne @Amarace @ullberg @Fartland @TRJBerg @Marcus_L @mattetvilling @SueCia @[SKPG]Zamora @Lostmoose @breakman @123abc @Hellenbol @mattiasp @ricebridge @Goteborg @tobbbias @Broken arrow @JanneJanne123 @Andy78 @DennisCA @Dalbotös @GK100 @ceson @Byggdjuret @HasselPatrik @Snigla @MathiasS @hsd @tveksamt @Fotografen @Ludvig Eskilsson @Marlen Eskilsson @cnils @Annelie Hultberg @hempularen @Daniel_N

Om ungefär en timma uppdaterar vi sajten.
R roli skrev:
I tidigare forumversion fick man uppgift på var i landet en författare av ett inlägg fanns (utom för de som inte av någon anledning vill/törs visa denna info). Denna info var bra då man ibland får "väga" informationen i resp. inlägg beroende på var i landet författaren befinner sig. Detta är nu borta och man måste klicka på resp. person för att se detta (onödiga klick).
Nu syns bara en poäng och om man är medlem eller betalande premium medlem eller fått detta gratis pga "flitigt" deltagande på dvs olika tio i topp listor.

Låt oss få tillbaka den gamla utformningen. Den nya är en klar försämring som till slut leder till ett mindre deltagande/läsande/besök...
1) Varifrån man kommer t ex "Dalarna" skrivs nu återigen ut i anslutning till ditt användarnamn, inte bara i desktop utan nu även i mobilen.
2) Vald användartitel t ex "Verktygstokig" skrivs också ut.
MultiMan MultiMan skrev:
Förändringen av layouten på inläggen och borttagandet av den överskådliga användardelen till vänster och full information är ett mycket, mycket större problem och har minskat mitt intresse att vara aktiv på Byggahus betydligt. Jag får veta mindre om andra och därför fått minskat intresse att svara. Har analyserat senaste tiden och utseendeförändringen har absolut haft en betydande påverkan på min aktivitet, inte bara övriga "livet".
3) Nu visar vi återigen upp den vänstra delen av foruminläggen i desktop, så att trådarna blir personligare och mer traditionellt forumaktiga. Detta gäller i normalstora desktopenheter.
4) I små desktopenheter och stora surfplattor (t ex liggande iPad 12.9) har vi flyttat upp navigeringen.
S SueCia skrev:
Går det att ändra så menyerna inte sitter längst ut i oändligheten? Sitter o läser forumet och får nästan bryta nacken för att se menyträdet som är borta vid grannen...
5) I stora desktopenheter har vi flyttat in vänstermenyn lite grand så att avståndet mellan vänstermenyn och innehållet inte längre är lika stort.
6) För premiumanvändare har vi vänsterställt sidan lite mer än tidigare så att avståndet mellan vänstermenyn och innehållet inte ska vara så stort. (lite mer finjustering behöver fortfarande göras)
Magnus E K Magnus E K skrev:
Har ett nytt problem som jag ofta upplever med andra webbsidor (som jag sällan läser) men inte noterat här tidigare:

När en sida laddas så visas sidinnehållet först, därefter laddas reklamenbannern högst upp och precis när detta är klart så studsar sidan till innan reklamen visas. Om jag just då försöker "klicka" på något så blir resultatet att klicket hamnar på fel ställe. (Det blir sämre av att surfplattan är så pass långsam att jag inte har tålamod att alltid vänta tills efter att reklamen laddats.)
7) I surfplattor har vi fixat så att sidan inte hoppar till när man går från en sida till en annan.
 
  • Gilla
  • Älska
civilingenjören och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.