Eller för snabba inbromsningar .. när man inte har takräcke...
Vit bil parkerad utanför en butik med en gran fastbunden ovanpå taket utan takräcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Står.i och 4 till
  • Laddar…
M Magnus i E-tuna skrev:
Dom har i alla fall spännband.

[media]
Tja, de kom ju fram iaf...
 
Fairlane
Skickligt kört. Inte helt lätt att synkronisera det där. :D

Lite överlast skulle jag tro.
På tal om överlast så såg jag ett avsnitt på Ice Road rescue häromdagen. De fick bärga en skåpbil som fått punktering. Det var den andra punkteringen på kort tid, så det fanns inget reservhjul kvar. Bilen var tungt lastad, riktigt tungt. Bärgaren sa att föraren av skåpbilen måste plock ut en massa saker för att det var livsfarligt att köra så, men föraren ville bara ha ett nytt hjul så skulle det vara lugnt sen. Bärgaren satte dit det nya hjulet och ringde sen polisen. Polisen stoppe skåpbilen och max totalvik var 3,5 ton och det var överskridet med 3 ton... Det blev ett återkoallat körkort och dyra böter
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
galento
Fairlane Fairlane skrev:
Skickligt kört. Inte helt lätt att synkronisera det där. :D

Lite överlast skulle jag tro.
På tal om överlast så såg jag ett avsnitt på Ice Road rescue häromdagen. De fick bärga en skåpbil som fått punktering. Det var den andra punkteringen på kort tid, så det fanns inget reservhjul kvar. Bilen var tungt lastad, riktigt tungt. Bärgaren sa att föraren av skåpbilen måste plock ut en massa saker för att det var livsfarligt att köra så, men föraren ville bara ha ett nytt hjul så skulle det vara lugnt sen. Bärgaren satte dit det nya hjulet och ringde sen polisen. Polisen stoppe skåpbilen och max totalvik var 3,5 ton och det var överskridet med 3 ton... Det blev ett återkoallat körkort och dyra böter
Ja såg det avsnittet jag också , men chauffören såg inga problem :surprised:
 
B Besiman skrev:
Eller för snabba inbromsningar .. när man inte har takräcke...
[bild]
Den där är väl ändå rätt OK, den där lilla granen väger väl inte mycket och verkar ju ändå rätt fastspänd. Har kört så nån gång men tar granen numera inne i bilen vilket även denna person borde kunna gjort.
 
Person sitter på taket av ett gammalt hus med synliga tegelväggar och orange säkerhetslinor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Ingenjören och 6 till
  • Laddar…
Kreativt, i väntan på att färg och puts kommer på plats och liksom binder ihop väggarna.
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Undrar vad gubben uppe på taket odlar för något i hängrännorna?
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag såg den här idag. Frågan är om traven med reglar kom hela vägen hem.
Långa träreglar som sticker ut från bagageutrymmet på en röd Volvo V70 parkerad vid en bygghandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
lundensaren och 6 till
  • Laddar…
Nästan ännu mer irriterande är att han valt ut krokiga reglar. Att välja ut "rätt" regel är ju halva nöjet med ett projekt.
 
  • Gilla
  • Haha
MrDizzy och 6 till
  • Laddar…
Mötte en bil på motorvägen som verkade ha en trave brädor stickande ut 1,5-2meter genom passagerar fönstret. Såg helt galet ut.
 
galento
raveper raveper skrev:
Mötte en bil på motorvägen som verkade ha en trave brädor stickande ut 1,5-2meter genom passagerar fönstret. Såg helt galet ut.
Inte klokt hur en del fraktar grejer.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Nästan ännu mer irriterande är att han valt ut krokiga reglar. Att välja ut "rätt" regel är ju halva nöjet med ett projekt.
Jag brukar ta lika delar raka och krokiga för att jag känner att vi kollektivt hjälps åt.
Hatar sådana som du på brädgården :)
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nästan ännu mer irriterande är att han valt ut krokiga reglar. Att välja ut "rätt" regel är ju halva nöjet med ett projekt.
Jag väljer efter vad jag ska ha dem till, ibland är det noga, ibland skitsamma :p
 
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.