1 015 296 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Precis men man kan ju välja själv att se den överlastade gröna pickupenViolina skrev:
eller det andra på filmen.Det var ju därför jag skrev tiden när pickupen visades.
Men vette fan om det där ljusarragemanget ser estetiskt värre ut än när dom sätter något mindre ramper och säkert seriösare fastskruvning på V90, Audi osv.. tvärs över grillen. 2-3 stora runda är ju så mycket snyggare om man nu absolut behöver extraljus. Dessa ramper är bara så oerhört fula på alla bilar. Den lär ju inte ramla av iaf så lastsurrningen duger.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 371 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 371 inlägg
Den typen av ramp är avsedd för takbågemontage
Troligtvis blir det körförbud på bilprovning eller flygande besiktning ,och ägaren vet det så han har med en avbitare för snabb demontering
Troligtvis blir det körförbud på bilprovning eller flygande besiktning ,och ägaren vet det så han har med en avbitare för snabb demontering
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 124 inlägg
https://transportstyrelsen.se/TSFS/TSFS 2017_54.pdf[SKPG]Zamora skrev:
sidan 196
Skulle jag gissa iaf. Men är du orolig så är det nog bara att fråga när du besiktar bilen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 124 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 587 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 587 inlägg
Nä den körde vidare..R Rkarlsson skrev:
ja trodde faktiskt ja skulle se dom i första rondellen efter byggvaruhuset..
känner mej lite mesig efter slängt upp 3st 95 reglar på mitt släp me 2 spännband
Orkade inte kasta in dom bak i bilen å åka me ena bakdörren öppen
Ja det är ju lite riskabelt.Hus tomte skrev:
Är det pellets ? Brukar det inte vara 16kg påsar och typ 52 säckar. Då har han ju med pallen 852 kg på släpet.
Det ser ut som ett obromsat släp så då bör där väl vara minst 352 kg övervikt.
2 ordentliga band hade han ju kunnat kosta på sig.
Men jag var med om en häromveckan, ca 1600-1700 kg tank på ett 750 släp, det kallar jag modigt (eller dumt) utan surr.