Jag tycker mer att det ser ut som om släpet har lossat från bilen och åkt under den samma medans båten då hamnade på bilens flak. Kanske bilen krockade och då höll inte kopplingen mellan bil och släp?
 
Båt/trailer har blivit påkörd av bil bakom.
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Jag är inte säker på att surrningen spökar här. Står inte bilen på sitt eget släp?
Hårklyveri men den står väl på båtens släp. ;) Akterspegeln ser lite stökig ut. Kan det vara så att ekipaget blivit påkört bakifrån?
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
S
Är det inte onödigt med båttrailern när båten uppenbarligen gick att lasta på pickupen? :thinking:;)
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
...Jag har t.om fått läxa upp ett par poliser som stoppat mig om detta. Det tog mycket tydligt på deras prestige när de till sist insåg att de hade fel, jag var rädd att de då skulle ställa till med flygande besiktning och plocka isär min bil i tusen delar bara som hämnd, men de drog bara iväg - skitsura...
Att ”läxa upp” poliser är en risk. De få gånger jag stoppats av polis har jag alltid varit artig och instämmande. Men en gång för kanske 25 år sedan körde en polisbil fram och stoppade mig när jag gått mot rött ljus i ett folktomt Uddevalla (söndag förmiddag en blåsig höstdag). De var ganska arga och när jag till slut varsamt påpekade att det var länge sedan man tog bort straffsatsen för just det brottet så fick jag veta att jag skulle passa mig och att om de vill kan de ta mig för vårdslöshet i trafik eller annat som de känner för. Med ett sista påpekande om att de kommer känna igen mig nästa gång och att jag än en gång skulle passa mig djävligt noga klev de in i bilen och åkte iväg. Så bygger man ett förtroende...
 
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag tycker mer att det ser ut som om släpet har lossat från bilen och åkt under den samma medans båten då hamnade på bilens flak. Kanske bilen krockade och då höll inte kopplingen mellan bil och släp?
Släp? Är det inte extra stödhjul för att kunna lasta den tunga båten på bilen?
 
Visst är det ett släp. Det har lite kort dragstång bara ;)
 
Jag tycker spännbandet ser ut att vara i klenaste laget. Gaffeltruck lyfter en annan truck på gata med tunt spännband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
calibramicke och 8 till
  • Laddar…
G
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag tycker spännbandet ser ut att vara i klenaste laget. [bild]
Imponerande att det ens finns ett spännband, hade det varit placerat längre bak, stabilare variant och gärna några fler så hade det inte varit några problem

Hade ju varit lite bättre om lasten på lilla trucken också hade nån typ av spännband.
 
S
G GammelMan99 skrev:
Imponerande att det ens finns ett spännband, hade det varit placerat längre bak, stabilare variant och gärna några fler så hade det inte varit några problem

Hade ju varit lite bättre om lasten på lilla trucken också hade nån typ av spännband.
Svårt att få den där varianten klassad för personlyft med tanke på att det sitter en person i lilla trucken. :seenoevil:

Riskanalysen borde ha blivit rätt lång. :crysmile:
 
G
S sinuslinus skrev:
Svårt att få den där varianten klassad för personlyft med tanke på att det sitter en person i lilla trucken. :seenoevil:

Riskanalysen borde ha blivit rätt lång. :crysmile:
Tror att riskanalysen borde bli väldigt kort, avslag p.g.a. alldeles för riskfyllt.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag tycker spännbandet ser ut att vara i klenaste laget. [bild]
Typexempel på folk som ser lösningar istället för problem.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Frågan är väl hur den lilla trucken kunde hamna där uppe på väggen så att den större blev tvungen att lyfta ner den?
 
  • Haha
  • Gilla
Andreas_kalmar och 4 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag tycker spännbandet ser ut att vara i klenaste laget. [bild]
Jag hade inte ens satt ett spännband. Jag hade i för sig aldrig skickat upp en person i den lilla heller :p Har däremot lyft truckar och tar man det chill går det bra.
Det finns värre saker att lyfta.

Denna är lite cool på tal om att lyfta kompisar
liebherr+crane+lifting+3+other+cranes
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Hjulvridarn och 8 till
  • Laddar…
  • Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.