T Twentytipsyone skrev:
När man låser upp utifrån så låter hakregeln betydligt mindre än för någon månad sedan. Det är nästan så att man knappt hör att dörren låser upp sig..
Har du testat att byta batterier - det gör lite skillnad i ”kraften” när låset låser upp (och därmed ljudet).
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Var tvungen att kolla på ett av mina.
Skulle säga att det känns lika ”slappt” i hakregeln som på din film. Vet inte om det alltid varit så men aldrig haft något problem eller reagerat på det iaf.
Har inte heller reagerat på det tidigare. Men kände på låset idag och tyckte hakregeln kändes väldigt slapp jämfört med när låset installerades. Men kan vara ett batteribyte som krävs som en annan läsare nämnde :)
 
backstad backstad skrev:
Har du testat att byta batterier - det gör lite skillnad i ”kraften” när låset låser upp (och därmed ljudet).
Nej det har jag inte gjort. Får testa det imorgon, tack för tipset :)
 
Har precis skaffat en v2n som jag skall installera inom kort. Har hemlarm via Verisure och har en modul som skall sitta i YD.
En fråga som jag inte kan hitta svar på; larmar YD av när man låser upp inifrån? Om man larmat på med skallarm på kvällen och vill larma av innan man går ut på morgonen. Eller måste detta ske via appen eller manöverringscentral?
 
D Denaxe skrev:
Har precis skaffat en v2n som jag skall installera inom kort. Har hemlarm via Verisure och har en modul som skall sitta i YD.
En fråga som jag inte kan hitta svar på; larmar YD av när man låser upp inifrån? Om man larmat på med skallarm på kvällen och vill larma av innan man går ut på morgonen. Eller måste detta ske via appen eller manöverringscentral?
Det larmar inte av larmet genom att låsa upp inifrån. Så du måste göra det via appen eller panelen.
 
  • Gilla
Golden Expat
  • Laddar…
Nu har yale lanserat doorman 3.
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Wow. Vart finns den att köpa?
 
Undra om den funkar med verisure hub
 
Någon som hittat något pris?
 
C clobar skrev:
Någon som hittat något pris?
Produkten och priset finns inte med i Yales prislista som gäller fr.o.m. 2021-01-01, där finns endast V2N med.
Du får helt enkelt vänta tills ASSA/Yale går ut med mer information däremot så säger listpris inte så mycket då listpriset för V2N är 5573kr och produkten säljs betydligt billigare än så i vissa butiker.
Jag hade inte blivit förvånad om priset hålls nära listpris i början då jag misstänker att vissa butiker vill sälja slut på befintliga V2N.
 
Redigerat:
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Undra om Yale Doorman L3 kommer vara tystare. Blir intressant att höra när folk har börjat installera dom.
 
4
Med den lilla informationen som finns verkar L3 uppfylla alla mina krav/önskningar.
Jag kommer köpa ett så fort det släpps.
 
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Verkar ju inte va några revolutionerande skillnader, inte värt att byta från V2N i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.