• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nämen..:oops:
Ett set med Multiconstruction borrbitar och en Knipex-tång förpackade, köpta från Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen borrsetlåda med olika borrstorlekar och bits framför tangentbord, samt Knipex-tång vid sidan om förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Multiconstruction borrarna fick med sig en liten Knipex. :love:
Helt ok pris från Amazon.se, snabb hantering och lite försenat av UPS.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
@FredrikR passa dig för de där dubbel-bitsen(tror de är lika som jag köpt tidigare), upplevde i alla fall att de gärna kantrade i min dewalt-slagskruvdragare.

Edit: var lite snabb, dina ser bara ut att vara långa... :)
 
richardtenggren
Klickade hem denna idag!
Kan vara användbar :)
 
  • Knipex avbitartång i rött och blått, isoleringsavlägsnare för elektriska ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
@FredrikR passa dig för de där dubbel-bitsen(tror de är lika som jag köpt tidigare), upplevde i alla fall att de gärna kantrade i min dewalt-slagskruvdragare.

Edit: var lite snabb, dina ser bara ut att vara långa... :)
Var på väg att köpa lösa delar från Duab med dubbelbits, men valde valde tydligen rätt som gick på Amazon spåret. ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Hej
Jag har kört med Bosch Impact T20 dubbelbits (65mm) och Impact T40 enkelbits (25mm) i mina Bosch GDR12V-110 (med T20 och rostfri skruv 4.2/4.8*42/55/75) och GDX18V-200C (med T40 Big Dog M8*50/60/90 C4). Detta till ett staketbygge mellan mig och min granne med höjd 180 och längd 27m (jag byggde 17 av 27 m) samt komplett renovering av min slitna balkong med skruv i räcken/ribbor och alla träpaneler runt om. Under detta jobb har jag använt 1 T20 (100 skruv/meter) och 1 T40. Lite bilder bifogas där man kan se slitaget på den enda T20 jag använde.

Toppenkvalitet enligt min bedömning med i storleken 3000 skruv med en T20 som fortfarande är hel.

En använd Bosch T20 dubbelbits bredvid en skruvdragare på ett bord, med tecken på slitage men fortfarande intakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad balkong med träribbor och paneler på ett gult hus med tegeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nybyggd trästaket längs en trädgård med stödstång och terrasserad gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad balkong med träpaneler och räcken på ett gult hus, synliga skruvförband och takmonterad parabolantenn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bättre lycka med dagens leverans!

Tång och förpackning på kartong, indikerar leverans av byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nämen..:oops:
[bild] [bild]
Multiconstruction borrarna fick med sig en liten Knipex. :love:
Helt ok pris från Amazon.se, snabb hantering och lite försenat av UPS.
Mina fem paket (från en beställning med ~tio varor) är försenade även de pga ”extremt väder eller naturkatastrof”. Låt gå att det regnar och blåser här där jag bor men om man inte kan köra bil i det här vädret ska man inte ha körkort...

Jag avskyr UPS. På vartenda ställe jag bott har de lyckats anställa de lataste och minst kompetenta förarna som går att hitta.

Men jaja, de kanske kommer imorgon istället. Får se om de, återigen, lyckas hitta en vattenpöl att lägga paketen i.
 
  • Arg
  • Ledsen
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Vad var det du inte gillade med makitan?
Jag tycker att allt blev snett. Antingen upptill eller på undersidan.
Tänkte först att det berodde på mig, men många andra verkar ha haft samma problem.
Boschen får visa om det är jag som är oduglig eller ej. Oavsett så verkar den vara mycket smidigare att såga uppochned med.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Hej
Jag har kört med Bosch Impact T20 dubbelbits (65mm) och Impact T40 enkelbits (25mm) i mina Bosch GDR12V-110 (med T20 och rostfri skruv 4.2/4.8*42/55/75) och GDX18V-200C (med T40 Big Dog M8*50/60/90 C4). Detta till ett staketbygge mellan mig och min granne med höjd 180 och längd 27m (jag byggde 17 av 27 m) samt komplett renovering av min slitna balkong med skruv i räcken/ribbor och alla träpaneler runt om. Under detta jobb har jag använt 1 T20 (100 skruv/meter) och 1 T40. Lite bilder bifogas där man kan se slitaget på den enda T20 jag använde.

Toppenkvalitet enligt min bedömning med i storleken 3000 skruv med en T20 som fortfarande är hel.

[bild] [bild] [bild] [bild]
Intressant att vi har så olika uppfattning om bitsen. Köpte ett 8p med T20 varianten. Tror en bits överlevde i snitt 100 5x80 innan den var helt rundad/strippad från tänder. Dock används de med en 18v slagskruvdragare. Kändes som stålet var galet mjukt. Bytte till Wera impaktor (som förvisso kostar som 4 bosch bits) och den vägrar dö istället.

Passformen i skruvskallen när de var nya var dock väldigt bra.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Mina fem paket (från en beställning med ~tio varor) är försenade även de pga ”extremt väder eller naturkatastrof”. Låt gå att det regnar och blåser här där jag bor men om man inte kan köra bil i det här vädret ska man inte ha körkort...

Jag avskyr UPS. På vartenda ställe jag bott har de lyckats anställa de lataste och minst kompetenta förarna som går att hitta.

Men jaja, de kanske kommer imorgon istället. Får se om de, återigen, lyckas hitta en vattenpöl att lägga paketen i.
Odugliga är bara förnamnet.
Min sticksåg skulle kommit för mer än en vecka sen. Fick info att UPS hade varit här, men att jag inte varit hemma vid aktuell tidpunkt.
Bara det att hela familjen var hemma och hade uppsikt över gårdsplanen hela dagen.

Kollade klockslagen på spårningsinfon. Enligt den skulle dom ha varit här en viss tid. 20 minuter senare "lämnade dom in det hos ombudet". Grejen är bara den att det tar 30 minuter att köra dit.

Jag ringde upp och ifrågasatte, och efter en stunds dividerande kom vi överens om att dom skulle komma hit på tisdag (imorgon) eftersom jag inte skulle komma hem förrän nu idag på kvällen.
Jag sa att om jag inte kommit hem kunde dom lägga paketet i carporten.
I fredags (!!) kom dom hit med det, och la det på trappan upp till huset - i ösregnet.

Idioter!!!
 
  • Arg
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Intressant att vi har så olika uppfattning om bitsen. Köpte ett 8p med T20 varianten. Tror en bits överlevde i snitt 100 5x80 innan den var helt rundad/strippad från tänder. Dock används de med en 18v slagskruvdragare. Kändes som stålet var galet mjukt. Bytte till Wera impaktor (som förvisso kostar som 4 bosch bits) och den vägrar dö istället.

Passformen i skruvskallen när de var nya var dock väldigt bra.
Mina kinesiska T20-25 bits från eBay håller längre än det :crysmile:
 
En sax!
 
  • Röda Knipex avbitartång ligger på ett blåvitt mönstrat tyg ovanpå sin förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
P pfb skrev:
Bättre lycka med dagens leverans!

[bild]
Samma här, ny RM3 med fungerande fininställning :love:

 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Nice, lite discostämning där
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.