Nu kommer stenen upp!
 
  • En stege uppställd intill en vägg klädd med olika färger av stenplattor under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Nu kommer stenen upp!
Från Bauhaus?
Isåfall har vi samma på murstocken.
Riktigt trevlig :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Från Bauhaus?
Isåfall har vi samma på murstocken.
Riktigt trevlig :)
Nädu.. Från vår lokala stenaffär... Ca 1400kr/kvm. Äkta sten med andra ord :oops:. Det är det enda vi kostat på I hela huset så lite synd om den ser ut att va från Bauhaus :thinking:
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
:D
 
  • Närbild av en vägg klädd med skiffersten i varierande jordtoner arrangerat i ett horisontellt mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg klädd med flerfärgade skifferstenar i ett mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Nädu.. Från vår lokala stenaffär... Ca 1400kr/kvm. Äkta sten med andra ord :oops:. Det är det enda vi kostat på I hela huset så lite synd om den ser ut att va från Bauhaus :thinking:
Du behöver inte utgå från att det är dåligt. Jag har med äkta sten men den kostade runt 800kr/m2. Palazzo någonting heter den

Vägg beklädd med beige äkta stentegel från serien Palazzo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.bauhaus.se/vaggtegel-ambiente-brick-beige-10x40cm-0-216m-krt
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du behöver inte utgå från att det är dåligt. Jag har med äkta sten men den kostade runt 800kr/m2. Palazzo någonting heter den

[bild]

[länk]
Nejdå det gjorde jag inte. Allt vårt golv är från Bauhaus och kostade typ 114kr/kvm och vi övervägde sten därifrån men tyckte antingen dom såg så plastiga ut och just den där du har föll det på att den var för orostig och ljus bara
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Nejdå det gjorde jag inte. Allt vårt golv är från Bauhaus och kostade typ 114kr/kvm och vi övervägde sten därifrån men tyckte antingen dom såg så plastiga ut och just den där du har föll det på att den var för orostig och ljus bara

Jag har precis rivit fejk sten som ser riktigt dålig ut :crysmile:
 
  • Delvis rivet väggparti med fuskstenar och synlig underliggande vägg, omgiven av verktyg och trätrapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Violina och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har precis rivit fejk sten som ser riktigt dålig ut :crysmile:
På bild var den ändå helt ok tycker jag men gissar att det var plastigt i verkligheten
 
Hiréns Hiréns skrev:
På bild var den ändå helt ok tycker jag men gissar att det var plastigt i verkligheten
Ja man fick en gips-känsla.
Det var någon form av lättklinker från Polen
 
  • Ledsen
Hiréns
  • Laddar…
Ena sidan på plats. Gör andra imorrn så får ni bättre bild sen.
 
  • En stege lutad mot en tegelvägg bredvid en bokhylla fylld med böcker inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Siv-Ove hälsar
 
  • Fjäril inomhus på en fönsterbräda bredvid en papperspåse och en skärbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Bernieberg och 8 till
  • Laddar…
Andra sidan på plats. Bara golvlister kvar så satsar vi på våning 2 sen!
 
  • Elegant inrett vardagsrum med tegelvägg, fullbokad bokhylla och mörkgrön soffa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Då börjar vi om då.... Har precis börjat andas igen efter att ha gråtit I fosterställning på köksgolvet I en halvtimme.
Det började med att vi märkte något konstigt med golvet framför vasken och diskmaskinen I köket. Det betedde sig som om det vore vattenskadat.
Det spred sig med ungefär en skiva/dygn och vi upptäckte det i onsdags. Kände att det började bli bråttom att ta reda på var problemet låg så jag började med att ta bort sockeln som täcker vask-bänken och kika in under. För det är enda stället jag ser spånskivan som är under golvet.
Jag försökte bryta upp sockeln men den bara föll i bitar. Den var så fuktig så inget stod kvar av den. Jag bröt loss den och stack in huvudet. I samma sekund började jag hyperventilera för då slog det mig att vvsarna aldrig kopplat ihop avloppet med avloppsröret i golvet så allt vi spolat och allt diskmaskinen spolat ut har åkt rakt ut i golvet. Vi betalade alltså svindlande 4700 enbart för att de skulle komma och installera detta korrekt. En stor firma på Åland.
Nu ligger jag mest och försöker andas. Har startat en fläkt framför vasken och stängt av vattnet. Väntar på att det ska bli måndag så vvsarna svarar.
 
  • Avloppsanslutning under diskbänk är felaktigt installerad och avger fukt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad köksskåpsockel med tecken på vattenskada, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
Snigla och 21 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Då börjar vi om då.... Har precis börjat andas igen efter att ha gråtit I fosterställning på köksgolvet I en halvtimme.
Det började med att vi märkte något konstigt med golvet framför vasken och diskmaskinen I köket. Det betedde sig som om det vore vattenskadat.
Det spred sig med ungefär en skiva/dygn och vi upptäckte det i onsdags. Kände att det började bli bråttom att ta reda på var problemet låg så jag började med att ta bort sockeln som täcker vask-bänken och kika in under. För det är enda stället jag ser spånskivan som är under golvet.
Jag försökte bryta upp sockeln men den bara föll i bitar. Den var så fuktig så inget stod kvar av den. Jag bröt loss den och stack in huvudet. I samma sekund började jag hyperventilera för då slog det mig att vvsarna aldrig kopplat ihop avloppet med avloppsröret i golvet så allt vi spolat och allt diskmaskinen spolat ut har åkt rakt ut i golvet. Vi betalade alltså svindlande 4700 enbart för att de skulle komma och installera detta korrekt. En stor firma på Åland.
Nu ligger jag mest och försöker andas. Har startat en fläkt framför vasken och stängt av vattnet. Väntar på att det ska bli måndag så vvsarna svarar.
Fy så hemskt, lider verkligen med er.
Stå på er, detta får bolaget ersätta
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Men fy satan så tråkigt.
Ja det där var dom stå för, hela kalaset men det värsta är ju att börja riva i sånt som redan är klart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.