Hej!
Sedan jag kopplade in smart hub så verkar inte koden gå direkt till dörren utan i hubben, och nu tar de kanske 2-3sec efter man slagit kod att den öppnar sig . Varför så långsamt?
 
E Edlingen skrev:
Hej!
Sedan jag kopplade in smart hub så verkar inte koden gå direkt till dörren utan i hubben, och nu tar de kanske 2-3sec efter man slagit kod att den öppnar sig . Varför så långsamt?
Larma på och av larmet så går snabbt igen.
 
T Torino GT skrev:
Larma på och av larmet så går snabbt igen.
Hur gör man de då? :)
 
E Edlingen skrev:
Hur gör man de då? :)
Via Yale-appen
 
T Torino GT skrev:
Via Yale-appen
funkar inte ändå :(
 
F fixarpelle skrev:
Jag hade inte blivit förvånad om nya Yale doorman får de funktioner som finns i Yale Linus.
Får vänta och se.
 
Tror ni att Arlo funktionen kommer vara bra? Få bilder när någon låser upp etc.
 
E Edlingen skrev:
funkar inte ändå :(
Har du några larmsensorer kopplade till huben? Har du bara huben och låsmodulen så syns inte larmfunktionen i appen. Har du larmsensorer kan du larma på via appen och lås sedan upp/larma av via dörren med * kod *. Det borde fungera och efter det så ska låset öppna sig lika snabbt som innan du integrerade det med huben.

Har du inte larmsensorer så kan du inte larma på via appen, men du ändå larma på genom att först låsa dörren med * eller via autolås. Från utsidan trycker du sedan in * länge (typ 2-3 sek), slå då en användarkod och avsluta med *. Så kan man också larma på. Larma av genom att låsa upp som vanligt med * kod *. Varje gång som du larmar på kommer det dröja lite innan låset låser upp.

 
  • Gilla
Freddex och 1 till
  • Laddar…
L Linus1868 skrev:
Har du några larmsensorer kopplade till huben? Har du bara huben och låsmodulen så syns inte larmfunktionen i appen. Har du larmsensorer kan du larma på via appen och lås sedan upp/larma av via dörren med * kod *. Det borde fungera och efter det så ska låset öppna sig lika snabbt som innan du integrerade det med huben.

Har du inte larmsensorer så kan du inte larma på via appen, men du ändå larma på genom att först låsa dörren med * eller via autolås. Från utsidan trycker du sedan in * länge (typ 2-3 sek), slå då en användarkod och avsluta med *. Så kan man också larma på. Larma av genom att låsa upp som vanligt med * kod *. Varje gång som du larmar på kommer det dröja lite innan låset låser upp.

[media]
har provat de med, men öppnar sig inte instant som de gjorde innan jag koppla in hubben :( frugan är inte så nöjd
 
E Edlingen skrev:
Hej!
Sedan jag kopplade in smart hub så verkar inte koden gå direkt till dörren utan i hubben, och nu tar de kanske 2-3sec efter man slagit kod att den öppnar sig . Varför så långsamt?
Har du Yalehubben så är väl detta ett vanligt problem, iaf de jag testat och de jag har pratat med. Jag rekommenderat dom att byta till Verisure som är blixtsnabbt och de som bytt har blivit nöjda.
 
  • Gilla
Yderfält och 1 till
  • Laddar…
D danne.sk skrev:
Har du Yalehubben så är väl detta ett vanligt problem, iaf de jag testat och de jag har pratat med. Jag rekommenderat dom att byta till Verisure som är blixtsnabbt och de som bytt har blivit nöjda.
om man inte har larmet hos dom, viken hub ska man välja då?
 
E Edlingen skrev:
om man inte har larmet hos dom, viken hub ska man välja då?
Man kan ha Verisure-hub och larm från någon annan (då är de såklart inte integrerade). Kör med Sector Alarm + Verisure hub
 
  • Gilla
Per-Anders J
  • Laddar…
E Edlingen skrev:
om man inte har larmet hos dom, viken hub ska man välja då?
Man behöver inte ha larm hos verisure det har inte jag heller. Man skaffar detta kit nedan så skapar man gratiskonto hos Verisure och kan administera allt på webben eller i appen som förövrigt är riktigt bra. Kört denna lösning sedan 2014 eller om det var 2015, inte haft en enda driftstörning eller problem med tjänsten eller fördröjning emot låset. Verisures lösning är desutom billigare än Yales att köpa.
https://www.laskompaniet.se/product/smart-las-sats-verisure-smartlock-
 
Installerade ett Yale doorman v2n för snart ett år sedan. På senare tid har jag märkt att hakregeln har börjat "glappa" inne i låshuset.

När man låser upp utifrån så låter hakregeln betydligt mindre än för någon månad sedan. Det är nästan så att man knappt hör att dörren låser upp sig.
Är det någon annan som upplevt samma sak med sitt lås? Vet någon vad det kan bero på? Jag bifogar en video för bättre förståelse.
 
Var tvungen att kolla på ett av mina.
Skulle säga att det känns lika ”slappt” i hakregeln som på din film. Vet inte om det alltid varit så men aldrig haft något problem eller reagerat på det iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.