N
B breakman skrev:
Hur långt måste man köra för att sluta ut en ratt så den måste bytas?

Du vet att alla biljämförelser inte är bra jämförelser...
Hur långt som helst. Man behöver inte byta alls, precis som mina över 100 år gamla fönster, som inte behöver bytas. Han som bytte ratt trodde VW-ratten var bättre än originalet då någon inbillat honom det...
 
Supernöjd med mina PVC som blev installerade i veckan, 18 fönster inkl källarfönster för 62000kr. Monterat med plåt ute och smyg /foder invändigt .
En på jobbet fick ge 240 tusen för Mockfjärd och det var inte alls lika många rutor. För det priset fick jag dränering, fönster och takbyte för och pengar kvar i fickan. Så jag är helnöjd.(y)(y)
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
K Killix skrev:
Supernöjd med mina PVC som blev installerade i veckan, 18 fönster inkl källarfönster för 62000kr. Monterat med plåt ute och smyg /foder invändigt .
En på jobbet fick ge 240 tusen för Mockfjärd och det var inte alls lika många rutor. För det priset fick jag dränering, fönster och takbyte för och pengar kvar i fickan. Så jag är helnöjd.(y)(y)
Mockfjärd är nog det dyraste sättet att byta fönster på och inte representativt prismässigt. Men kul att du är nöjd. Arbetet borde vara ungefär samma tänker jag oavsett om det är pvc eller "vanliga" fönster?
 
Beror ju på vilka fönster man har som ska ersättas, att bara räkna fönster utan att ta hänsyn till storlek och vilket utseende huset kräver, t.ex. kanske man även väljer helglasade parfönster, pardörrar, etc.
Eller så vill man som oss ha dem lackade i en speciell kulör.
 
Sen att jämföra plastfönster med Mockfjärds är ju liksom ingen ide heller, helt olika saker.
 
richardtenggren
Härdat glas är ju också en sak som kan fördyra det hela, kanske ingen större kostnad på små fönster dock :)
 
D
J jonte59 skrev:
Hej vi hade en försäljare från Energihem här igår och vi skulle få betala 220 000 för 13st 3 glasfönster och 3st altandörrar med mörkläggning i hälften av fönster-dörrar.Det var deras bästa Pvc fönster med 40 års garanti. Bestämde vi oss direkt så fick vi ner det till 190 000 för då kunde dom samtransportera med andra beställningar.
Jag börjar dock ångra mig för det gick för snabbt och det känns inte bra. Har man rätt att ångra sig? och ifall man inte får det,är priset ok eller det är för dyrt?
Dom gör allt snickeriarbete och sätter plåt utvändigt samt kör bort dom gamla fönsterna.Priset är efter rot.
190k för PVC
J jonte59 skrev:
Hej vi hade en försäljare från Energihem här igår och vi skulle få betala 220 000 för 13st 3 glasfönster och 3st altandörrar med mörkläggning i hälften av fönster-dörrar.Det var deras bästa Pvc fönster med 40 års garanti. Bestämde vi oss direkt så fick vi ner det till 190 000 för då kunde dom samtransportera med andra beställningar.
Jag börjar dock ångra mig för det gick för snabbt och det känns inte bra. Har man rätt att ångra sig? och ifall man inte får det,är priset ok eller det är för dyrt?
Dom gör allt snickeriarbete och sätter plåt utvändigt samt kör bort dom gamla fönsterna.Priset är efter rot.
Som referens: jag beställde på https://www.fonster24sju.se/ i november också. Det var också 13 fönster (eller 12 fönster + 1 altandörr). Kostnad inkl frakt orabatterad på deras bra hemsida för Nordan Ntech inkl alufront och låsbara handtag samt persienner på hälften var 87k.
 
  • Gilla
jonte59
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.