Demmpa Demmpa skrev:
Du ligger med på en av ”topp 20”-listorna å en del av dom listorna ger premiummedlemskap.
Så är det nog. Hur som helst känns det väsentligt att jag behållit min titel, eller inte... :rolleyes:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det största problemet som jag ser är att man får "scrolla ihjäl sig".
På vilket sätt måste du scrolla mer nu?

Kan du beskriva eller ladda upp en skärmdump så jag förstår.
 
T
Yey, mer "mobile first"-vansinne. Lite som att vi som sitter med stationära datorer och 34" super widescreenskärmar inte existerar. Och samtidigt vill man att vi ska köpa premiummedlemsskap och sluta använda adblockers...
 
  • Gilla
krill7 och 6 till
  • Laddar…
När ska man begripa att en dator INTE ÄR EN MOBILTELEFON ?

med nuvarande katastrof till "design" så används nu mindre än 1/3 av skärmytan till det jag kom hit för att ta del av - dvs texten i inläggen?

Och nej det är inte lättare att läsa när man får scrolla tills man får tennisarmbåge för att läsa 10-20 inlägg.

Så här långt får jag säga att detta är ytterligare ett steg åt fel håll med ännu sämre användarupplevelse än tidigare som i sin tur var en försämring av förrförra versionen
 
  • Gilla
  • Älska
Eddie76 och 12 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På vilket sätt måste du scrolla mer nu?

Kan du beskriva eller ladda upp en skärmdump så jag förstår.
Eftersom inläggen har blivit smalare och högre så ryms färre på samma sida. För att läsa samma antal krävs mera scrollning vilket är dålig användarupplevelse
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På vilket sätt måste du scrolla mer nu?
Nu har jag ingen jämförande skärmdump sparad men numera ser jag enbart tio inlägg på en skärm med 1920x1200 upplösning. Är tämligen säker på att det visades betydligt flera på en "sida" tidigare.

Skärmdump av ett användarforum med senaste inläggen och diskussionstrådar på huvudsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
T
M Mats skrev:
När ska man begripa att en dator INTE ÄR EN MOBILTELEFON ?

med nuvarande katastrof till "design" så används nu mindre än 1/3 av skärmytan till det jag kom hit för att ta del av - dvs texten i inläggen?

Och nej det är inte lättare att läsa när man får scrolla tills man får tennisarmbåge för att läsa 10-20 inlägg.

Så här långt får jag säga att detta är ytterligare ett steg åt fel håll med ännu sämre användarupplevelse än tidigare som i sin tur var en försämring av förrförra versionen
Det går ju dessutom inte att komma med någon slags konstruktiv kritik när det gamla inte finns kvar att jämföra med. Istället känns allt bara jättedåligt (och nej - det är inte för att det är nytt och ovant) och man upptäcker efter hand vad man saknar.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Jamen va f..n, det går ju inte att Ctrl-Klicka för att öppna trådar i nya flikar på datorn, nu behöver jag hoppa fram och tillbaka istället för att ha en lista och klicka upp nya flikar för trådarna som jag vill läsa. Visst, går att höger-klicka och välja öppna i ny flik men så mycket enklare att bara använda Ctrl-klick.

Detta på Win10/Chrome

EDIT: Ännu skummare ... Det funkar att Ctrl-klicka på trådrubriken och man hamnar på första olästa inlägget men om man Ctrl-klickar på inläggstexten öppnas den i samma flik. Tidigare öppnade klicket på rubriken tråden från start vill jag minnas.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
När ska man begripa att en dator INTE ÄR EN MOBILTELEFON ?

med nuvarande katastrof till "design" så används nu mindre än 1/3 av skärmytan till det jag kom hit för att ta del av - dvs texten i inläggen?

Och nej det är inte lättare att läsa när man får scrolla tills man får tennisarmbåge för att läsa 10-20 inlägg.

Så här långt får jag säga att detta är ytterligare ett steg åt fel håll med ännu sämre användarupplevelse än tidigare som i sin tur var en försämring av förrförra versionen
Håller med, jag blir knäpp på denna "luftighet" som ska finnas på websidor som gör att man inte kan se informationen utan att scrolla som en tok.
 
  • Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
När ska man begripa att en dator INTE ÄR EN MOBILTELEFON ?
Man måste nog inse att förutsättningarna/behoven/möjligheterna skiljer sig rätt avsevärt mellan en liten pytteskärm på en telefon och en stor skärm på en dator. Hur gärna man än önskar går det nog inte att behandla dessa på samma sätt och tro att det ska bli bra på båda plattformarna.

Kan inte du @Per Eskilsson förklara lite vad ni velat uppnå med de förändringar ni gjort? Ni måste väl haft ett syfte att förbättra men tyvärr går detta i alla fall mig spårlöst förbi! :cry:
 
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Skärmdump av ett diskussionsforumsgränssnitt med markeringar kring poäng på en användarprofil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det här för poäng då? Det har väl inte varit där förut?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
dof dof skrev:
[bild]
Vad är det här för poäng då? Det har väl inte varit där förut?
Jo. Bredvid dina antal inlägg.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tidigare så stod det ”nivå x”.

För att komma till olika nivåer så behöver man komma upp i viss poängnivå.
Man får poäng för bla inlägg, bilder, ”bästa svar” mm.
Skärmdump som visar användarprofil med poängsystem för olika åtgärder på forumet byggahus.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Blev ju helt omöjligt att få översikt på bevakningarna med en webbläsare när det ska in bilder och blaffor för varje inlägg.

Jag är så kränkt att jag dör.

Nej men.... Skämt åsido. Det är bevakningar jag börjar att kolla. Och om de blir svårare att få vöersyn på kommer mina besök att minska på sidan. och det kan ju inte vara avsikten.

Skärmdump av forumets bevakningslista med trådar och bildförhandsvisningar inom kategorin verktyg och byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser det alltså ut på en dator med höägupplöst skärm...

Jag brukar öppna vraje uppdaterad bevakad tråd i en egen flik. Men det här blev ju... Sjukt dålig användarvänlighet. Ge tillbaka listan med bara ämnesrad och senast uppdaterad.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag håller tyvärr med alla ovan. Det här var inte bra, inte ens två fogsvansar av tio. Jag säger väl en Malmbergs, med oansluten skyddsjord, av tio då!

Jag förstår att det finns en önskan om att harmonisera desktop och mobil men då jag personligen är näst intill helt ointresserad av "mobilsidan"/appen passar det mig väldigt illa om desktopsidan ska behöva "lida" för "mobilförbättringar", om det nu är det det handlar om. Nej tyvärr. :thumbdown:
Japp riktigt dåligt i webbläsare på dator!
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.