Nanny Fine
T tintin_se skrev:
Eftersom att du inte vet min bakgrund eller yrke och skriver att jag inte läst lagen....får man ta lite det man ger utan att bli upprörd ;)
Förlåt, men jag trodde du skojade, så jag skojade lite tillbaka. Det finns ju ingen som bara läser halva meningar i en lagtext och drar en slutsats efter det.. Men du menade alltså på allvar att man inte ska läsa bisatsen som bekräftar undantaget av ångerrätten?
 
Nanny Fine Nanny Fine skrev:
Förlåt, men jag trodde du skojade, så jag skojade lite tillbaka. Det finns ju ingen som bara läser halva meningar i en lagtext och drar en slutsats efter det.. Men du menade alltså på allvar att man inte ska läsa bisatsen som bekräftar undantaget av ångerrätten?
Absolut finns det ett fåtal avvik ...men det du hänvisade till handlar inte om ämnet vi pratar om. Det du strukit under gäller avslutad och utförd tjänst/produkt. Inte ett fönsterköp. Du kan inte förhandla bort med ett avtal att ångerrätten inte gäller så länge tjänsten inte påbörjats.
 
Nanny Fine
T tintin_se skrev:
Absolut finns det ett fåtal avvik ...men det du hänvisade till handlar inte om ämnet vi pratar om. Det du strukit under gäller avslutad och utförd tjänst/produkt. Inte ett fönsterköp. Du kan inte förhandla bort med ett avtal att ångerrätten inte gäller så länge tjänsten inte påbörjats.
Du har missuppfattat en hel del, inser jag nu. JAG hävdar att man KAN avtala bort ångerrätten. Generellt, jag pratar inte explicit fönsterköp. Du säger att man inte kan, Vilket jag anser mig ha motbevisat. Case closed.
 
Nanny Fine Nanny Fine skrev:
Case closed.
Ja tack! (y):cool:
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Nanny Fine Nanny Fine skrev:
Du har missuppfattat en hel del, inser jag nu. JAG hävdar att man KAN avtala bort ångerrätten. Generellt, jag pratar inte explicit fönsterköp. Du säger att man inte kan, Vilket jag anser mig ha motbevisat. Case closed.
Nej det var inte det jag skrev eller??....om jag inte missminner mig. "Inget i konsumentköplagen som blir till det sämre för konsumenten får förhandlas. Dvs ångerrätten inkluderad. Gäller vid telefon samt dörrförsäljning företag- privatperson."

Avviken är inkluderade i lagen.
 
S sevenfifty skrev:
45000kr i rotavdrag innebär 150000kr i arbetskostnad för 3 dagars jobb för 2 montörer, redan där borde varningsklockorna klämtat.
Jo när han väl gått och man började räkna lite själv så såg det skumt.ut.Det var väl därför han var ute efter blixtavslut.Nu är affären off.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mycket bra forum detta med kunniga och hjälpsamma människor Ligger högst upp i favoriter.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Om man nu absolut vill ha PVC fönster och bor i Skåne, så hade jag nog hellre åkt till Polen eller Tyskland som ofta använder dessa fönster och de är betydligt billigare där, bara google lite, hyra en släpkärra och handla in. Anlita sedan en egen snickare som sätter upp fönstren, gärna polsk, som gör jobbet bra och billigt.
 
E
M miks62gbg skrev:
Om man nu absolut vill ha PVC fönster och bor i Skåne, så hade jag nog hellre åkt till Polen eller Tyskland som ofta använder dessa fönster och de är betydligt billigare där, bara google lite, hyra en släpkärra och handla in. Anlita sedan en egen snickare som sätter upp fönstren, gärna polsk, som gör jobbet bra och billigt.
Jag ser framför mig resultatet. Fula PVC fönster uppsatt av en icke yrkesman ifrån tex Polen
 
Redigerat:
  • Gilla
epw och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
Fattar inte hur ni kan tycka PVC är så fula..jag är super nöjd
 
E Elsamimmi skrev:
Jag ser framför mig resultatet. Fula PVC fönster uppsatt av en icke yrkesman ifrån tex Polen
Föredrar polska arbetare, de har alltid levererat bättre kvalitet än motsvarande svenska, och till lägre priser.
 
  • Gilla
  • Haha
epw och 1 till
  • Laddar…
Som gammal glasmästare blir jag mörkrädd för hur många som väljer plastskiten. Förstör utseendet för alla hus och kvaliten är urusel. I princip värdeminskande för alla som är i närheten av hantverkarbranschen. Har man sen polacker som sätter i dom så kan man ge sig på att dom fogskummar så dom knappt går att öppna och att skyddsplasten sitter kvar tills den bränner fast.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Fattar inte hur ni kan tycka PVC är så fula..jag är super nöjd
Jag tror att det kan vara så att man reagerar på vissa PVC-fönster och tycker att de är fula, men det betyder inte att alla PVC-fönster nödvändigtvis är fula. Ofta är det lite billigare handtag och detaljer samt att färgen har en avslöjande nyans som inte riktigt passar in på alla hus. Jag ser säkert en massa PVC-fönster som ser normala ut och tänker då inte på att det är PVC, sen finns det vissa hus där det bara ser förjäkligt ut och då ser man att det är PVC och tänker att alla PVC-fönster är fula.
 
  • Gilla
Kris1234
  • Laddar…
N
Undrar om någon bytt en sliten ratt på en Rolls Royce mot en ny VW-ratt...?
 
B
N Nephew skrev:
Undrar om någon bytt en sliten ratt på en Rolls Royce mot en ny VW-ratt...?
Hur långt måste man köra för att sluta ut en ratt så den måste bytas?

Du vet att alla biljämförelser inte är bra jämförelser...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.