D Dixies skrev:
Håller i stort sett med föregående inlägg. Har själv haft ett antal dispyter med dem, men står man på sig så brukar de vika sig och ge dig någon form av rabatt. Det är dock alltid bäst att ha egna förslag att komma med, nu senast klämde jag dem på en ny inspelningsbar box med hårddisk. Sen kom fakturan månaden efter med tillägg för frakt trots att säljaren sa att han tog den. Nya samtal och hänvisning till deras inspelningar som de alltid pratar om men aldrig lyssnar på för att hävda min rätt så gav de med sig utan att avlyssna bandet. Det är dock trist att man skall behöva spilla tid på sådant i onödan när man vet att man har rätt redan från början.;)
Jag fick ny parabol med tillbehör eftersom han sagt att det ingick i priset. De kollade vad som sagts och drog sedan av det på fakturan. Vi är lång och trogen kund vilket man har fått påpeka några gånger. Så har det inte varit några problem med dem. Har de missat någon så får man det snabbt levererat. Däremot måste man påminna dem detta för att också få fördelar.

Jag skaffade en applebox då jag tyckte inte chromecast räckte. Så en ny med appar och fjärkontroll blir nog bra.
 
A AndersS skrev:
Spelar man in fortfarande, trodde att man slutade med det när Play/stream-tjänster dök upp, men kanske finns kanaler/media som inte har det.;)
Har en hustru som inte är så teknisk kunnig. Men hon håller på och lär sig. Sedan kan appar i relativa moderna tv apparater vara ganska sega och krångliga. Så vi löste det med en appelbox istället. Som vår tv där netflix, viaplay etc fungerar utan problem. Men där Svt play är krånglig och hänger sig med lång väntan.
 
Redigerat:
S slurppe99 skrev:
Har en hustru som inte är så teknisk kunnig. Men hon håller på och lär sig. Sedan kan appar i relativa moderna tv apparater vara ganska sega och krångliga. Så vi löste det med en appelbox istället. Som vår tv där netflix, viaplay etc fungerar utan problem. Men där Svt play är krånglig och hänger sig med lång väntan.
Kör IPTV som har funktioner via programmeny att starta t.ex. ett program som gick för en timma sedan eller när man väljer ett program som började för 30 min sedan får fråga om man vill se det från början.
Sedan kör jag en del annat via play/stream både via IPTV men också mobilen med Cromecast.
Man får kombinera så att det fungerar för familjen.
 
J
Kör Kodi och Retrospect. Funkar prima.
 
Humlo
T TreeView skrev:
Fick du igång tv paketet från Telia, jag gjorde nämligen likadant och där har det inte hänt ett skit på 2 veckor.
Jag fick ringa och tjata igång det! De är helt otroliga!!
 
Det görs skillnad på kreti och pleti;)
Har aldrig haft problem, har de senaste åren en gång/år haft dialog kring nya erbjudanden, priser, etc, både för Internet och IPTV. När det är klart så tar det kanske några timmar innan nya hastigheten fungerat och max ett dygn innan ev. kanalpaket ändrats.
När det ändras i stödsystem från supporten "skjuts" ny konfiguration ut för din anslutning och tjänster, precis som när du själv går in och gör förändringar via "din hemsida", de tar i princip omedelbart. Möjligtvis kan det komma en omstart av IPTV-boxen.
Du verkar haft otrolig otur och blivit vad man kallar produkter ibland, ett måndagsexemplar där allt händer.:cool:
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
T
Humlo Humlo skrev:
Jag fick ringa och tjata igång det! De är helt otroliga!!
Herregud vad jobbiga de är, ringde igen och blev lite mer tydlig i mitt ifrågasättande av dem. Visst då rasslade det ju till och allt ska vara så positivt, men är ju dränerande att behöva bli arg och upprörd för att det ska ske. Sen att de dubblar hastigheten på bredbandet men halverar kostnaden under 12 månader som kompensation är ju snällt, men jag betalar hellre lite mer och får vad jag beställer!
 
  • Gilla
Humlo
  • Laddar…
När bindningstiden börjar gå mot sitt slut ska man ringa och säga upp sitt abonnemang. Då blir man kopplad till övertalningsavdelningen som fixar ett bra erbjudande.
Detta funkar på det mesta utan elavtal :)
 
Hej! Ska flytta och funderar därför på att byta från Telia bredband + TV till en annan leverantör. Nån som har tips eller kan rekommendera en annan leverantör? Tele2, Telenor? Anledningen till att jag vill byta är främst att Telia inte har en app till Samsung TV, så för att kolla på vanliga kanalerna måste jag streama från mobilen via AirPlay, vilket är kasst.
 
Har du provat Telias app för appletv? Eftersom du kör AirPlay gissar jag att du redan har en sådan.
De gånger jag har använt den har det fungerat bra, men jag har inte Telia själv.
 
Jag kör Chromecast TV och har inga bekymmer heller. Samsungs egen miljö är ju kanske inte den bästa...
 
C Capitan skrev:
Hej! Ska flytta och funderar därför på att byta från Telia bredband + TV till en annan leverantör. Nån som har tips eller kan rekommendera en annan leverantör? Tele2, Telenor? Anledningen till att jag vill byta är främst att Telia inte har en app till Samsung TV, så för att kolla på vanliga kanalerna måste jag streama från mobilen via AirPlay, vilket är kasst.
Har du Telias digitaltv-box? Eller bara bredbandet från Telia?
 
Keiller Keiller skrev:
Har du Telias digitaltv-box? Eller bara bredbandet från Telia?
Hej! Har tv med digitalbox också men inte kopplat in den då det är en massa kablar samt långt till extendern.
 
F fredrik.johansson skrev:
Har du provat Telias app för appletv? Eftersom du kör AirPlay gissar jag att du redan har en sådan.
De gånger jag har använt den har det fungerat bra, men jag har inte Telia själv.
Hej! Jag har inte Apple TV, AirPlay är inbyggt i Samsung tv.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag kör Chromecast TV och har inga bekymmer heller. Samsungs egen miljö är ju kanske inte den bästa...
Men då måste du casta från mobilen? Jag vill kunna zappa med endast en fjärrkontroll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.