S
Haft brottningsmatch i källaren som avslutades med knivskärning.

Ska lägga matta i trappan också.

Källargolv med mörk heltäckningsmatta och vit trätrappa med ombonad, oinredd känsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad mörkgrå matta i källarutrymme med vita väggar och ett litet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källare med grå matta och målade vita väggar, vita skåpdörrar och trähyllor på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
JA”Snabbe” och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Haft brottningsmatch i källaren som avslutades med knivskärning.

Ska lägga matta i trappan också.

[bild] [bild] [bild]
Blir matta i mitt sovrum med. Det är ett grymt material där man inte dräller så ofta :)
Bra skuret! Det roliga är ju att med lister ser det ut som proffs gjort det.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Appendix Appendix skrev:
Blir matta i mitt sovrum med. Det är ett grymt material där man inte dräller så ofta :)
Bra skuret! Det roliga är ju att med lister ser det ut som proffs gjort det.
Ska bara ha lister vid trappan :strong:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Håll mig underättad. Har 60 kvm furuinnertak som ska målas vitt vid tillfälle. Och då det som mest är 5 meter upp vill jag helst inte göra om det :D
Vi sprutmålade alla våra furutak. Klart mindre ansträngande än att försöka rolla och pensla in i alla mellanrum och detaljer. Det enda som inte blev helt 100 var när färgen var för spädd och lades på för tjockt, men det skyller jag på användaren.
 
F fiskbuggaren skrev:
Vi sprutmålade alla våra furutak. Klart mindre ansträngande än att försöka rolla och pensla in i alla mellanrum och detaljer. Det enda som inte blev helt 100 var när färgen var för spädd och lades på för tjockt, men det skyller jag på användaren.
Vilkrt verktyg sprutades taket med?
 
F fiskbuggaren skrev:
Vi sprutmålade alla våra furutak. Klart mindre ansträngande än att försöka rolla och pensla in i alla mellanrum och detaljer. Det enda som inte blev helt 100 var när färgen var för spädd och lades på för tjockt, men det skyller jag på användaren.
Jag får se hur jag gör. Har ju 5 meter upp till nock så även med ställning är det nog svårt komma år att sprutmåla på ett bra sätt. Spärrgrund kommer behövas då tidigare ägare tyvärr blandat olika former av lack/bets vilket gör att det behövs en bra grund att fästa färgen på.

Alternativt målar jag allt upp till 2,7 meter och låter en målare ta resten. Får se om det är nån som vill ta på sig det....
 
F Fluxor skrev:
Vilkrt verktyg sprutades taket med?
Någon av wagners konsument-airless med inbyggd tank. Den tycks inte säljas längre och den står ute i stugan så jag kan inte se vilken det var. Vi har så pass lågt i tak att vi inte behövde köpa förlängare (vilket jag vill minnas var en sak vi fick ge avkall på för den billigare sprutan).
 
F fiskbuggaren skrev:
Någon av wagners konsument-airless med inbyggd tank. Den tycks inte säljas längre och den står ute i stugan så jag kan inte se vilken det var. Vi har så pass lågt i tak att vi inte behövde köpa förlängare (vilket jag vill minnas var en sak vi fick ge avkall på för den billigare sprutan).
Jag funderar på Wagners modell med förlängare, men videos jag sett gör mig tveksam. Färgen verkar sprutas ut med pulser... Behövde du späda färgen?
 
Lagt mer golv i köket, nu blir det att fixa väggar och invänta leverans av nytt kök.

Halvfärdigt kök med nygolv lagt och träinredning väntar på renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
nikasp
Nissen flyttade in några dagar sent och vi försöker hetsbygga hyllor på vinden av 45x70-reglar och OSB.

Går så jäkla sakta, barnen är förkylda och gapar mamma eller pappa med maximalt 10 minuters mellanrum. Hade 2 tim dagsljus men blev nog effektivt 30 min så nu är det pannlampa som gäller. 6-7 grader varmt så känns som höst.
 
  • Byggprojekt på natten med OSB-skivor och 45x70 reglar, verktyg och pannlampa, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en vind med en halvbyggd hylla, en liten röd lekstugedörr och en tänd pannlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Har påbörjat en enklare snabbrenovering av vår klädkammare.
Röjt ur rummet - nån slags utgångspunkt:
Tom klädkammare med borttagna golvlist och dörrfoder, spacklade väggar redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum förberett för renovering med borttagna golvlist och dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom klädkammare under renovering med borttagna lister, spacklade väggar och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom klädkammare med borttagna golvlist och dörrfoder, spår av spackling syns på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hjälp.
Tom klädkammare med barn som hjälper till, en dammar av och en städar med dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen dragit bort golvlist och dörrfoder, samt spacklat och slipat.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Fick hjälp.
:surprised: Barnarbetare! :thinking::D
 
Länge sedan jag skrev något här, men jag har väl inte gjort så mkt heller :seenoevil:

Det här dörrprojektet mellan matsalen och vardagsrummet påbörjades september 2016, men det stannade av lite, men idag tog jag ett stort steg mot slutförande, före:
Vit innerdörr mitt i installation med synligt träarbete och isolering kring öppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Vita dörrkarmar ram in en stängd vit dörr med masonitskiva ovanför i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var rädd att det skulle se ut som skit med skarvad masonit, men det blev kanon!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Sista klinkerplattorna på plats och nu är det fogning som står på tur...

Nyinstallerade klinkerplattor i ett rum redo för fogning, med synlig golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
nikasp
Lite progress. Kraftig överdimensionerat, ska bara stå plastbackar med kläder och leksaker på dem så räknar inte med att påverka takstolarna med alltför många kg.
 
  • Överdimensionerade trähyllor i ett vindutrymme med takstolar, tänkta för lätt förvaring av kläder och leksaker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överdimensionerad trähyllkonstruktion i vind med OSB-skivor, stöd och takstolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.