Årliga ålandet i kattvindarna för check av råsponten invändigt och utsättande av lite musfällor. Taket såg fint ut och jag såg några spännande getingbon... Nån som vet om man kan/bör ta bort dessa? När är bästa tiden isf? Är de bebodda nu? :thinking: Kattvind med träkonstruktion och isolering, samt små getingbon vid takspärren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Du kan lugnt plocka ner dom nu. Ha en sopsäck till hands, ifall det finns någon som har försovit sig.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Hur mycket skiljer det invändiga måttet? Kanske går att få till det ändå? Är Marbo 19 mm i stommarna? Använd 5mm stål som du trär plastlang över. De lär inte trilla av iaf. Har du ”udda” skåpmått (50, 70, 90) blir det såklart svårare.
På bredden skulle kanske Ikeas glashyllplan fungera då skåpen är 80. Däremot har de här överskåpen ca 10 cm mindre djup än Metod.
 
useless useless skrev:
Sista helgen för markarbete den här säsongen? Översta decimetern har frusit, så man fick bryta lite extra med motorspaden...
Nu är iallafall röret som slutade i slänten 'tills vidare' förlängt så att inte allt vatten från taket hamnar på vägen nedanför.

[bild]
Jag ska lägga marksten nästa helg eller helgen därpå samt gräva ned dagvattendränering så här är säsongen inte slut ännu (närke). :)
 
Räknas det att fixa diskmaskinen?

SSvX2cfh.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Maxizor och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Räknas det att fixa diskmaskinen?
Absolut! Men det ser kanske inte helt färdigfixat ut. ;)
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
Den är nog tillbaka nu, men blev att demontera ganska mycket för att få ut den, innan jag ens kunde börja plocka isär den. Problemet var en glasbit hade fastnat i pumpen som ska pumpa ut vattnet så den lämnade full med vatten. Trodde det var något elektroniskt först.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Rustikt skulle jag säga. ;)
"chans för den händige" :D
 
Börjat grunda. Färgen är så tjock att det är som värsta träningspasset att strykabut den... Späder nästa strykning en aning troe jag.
 
  • Grundmålningsarbete på ett träpaneltak, med en del täckt i tjock vit färg och en roller syns i bildens nedre högra hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pennybridge och 5 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Börjat grunda. Färgen är så tjock att det är som värsta träningspasset att strykabut den... Späder nästa strykning en aning troe jag.
Spärrgrund på furun? Den är tjock den...
 
Appendix Appendix skrev:
Spärrgrund på furun? Den är tjock den...
En lösningsmedelsburen färg från Nordsjö Professional. Kör två rundor med den, sen en väggfärg som skulle funka bra i tak, någon tvättbar. Hoppas det håller kvistgenomslagen borta.
 
F Fluxor skrev:
En lösningsmedelsburen färg från Nordsjö Professional. Kör två rundor med den, sen en väggfärg som skulle funka bra i tak, någon tvättbar. Hoppas det håller kvistgenomslagen borta.
Håll mig underättad. Har 60 kvm furuinnertak som ska målas vitt vid tillfälle. Och då det som mest är 5 meter upp vill jag helst inte göra om det :D
 
Nockbalk på plats. Grävaren gjorde inget mer än att bistå med lite extra ljus...
 
  • Nattbild av en byggarbetsplats med en grävmaskin som lyser upp en nyinstallerad nockbalk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sesulo och 5 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Håll mig underättad. Har 60 kvm furuinnertak som ska målas vitt vid tillfälle. Och då det som mest är 5 meter upp vill jag helst inte göra om det :D
Har använt denna i taket i ett mindre rum med gott resultat, 2 strykningar.
Burk med Zinsser B-I-N Advanced, syntetisk shellack och isoleringsgrund för inom- och utomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.