richardtenggren
Hennke85 Hennke85 skrev:
Man får in snitsen rätt fort med att surra skivan på de som präglar och så håller de betydligt bättre än nyare dymos. Funderar starkt på att skaffa en.
Jo jag har ju en av varje :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Javisst, eller glögg! :cool:
Börjar bli dags att plocka med en glöggflaska ut när man pysslar i snickarboden. Luktar så friskt och gott när man värmer den på kaminen.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Gjort en liten pall till vår fyraåriga dotter, så att hon lättare ska kunna nå kläder i hennes garderob.
Den har sina skavanker, men det var mitt första riktiga projekt med en fräs. Så jag är fortfarande nybörjare. Dottern blev i alla fall väldigt nöjd, och det är det viktigaste.
Hemmagjord pall i ljusgrått framför en öppen garderob fylld med barnkläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Flöjten5 och 17 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Man får in snitsen rätt fort med att surra skivan på de som präglar och så håller de betydligt bättre än nyare dymos. Funderar starkt på att skaffa en.
Själva etiketten håller bättre men jag tycker att limmet lossnar efter ett tag. Har du hittat någon typ av band som sitter kvar?
 
Vad ska man ha för dymo om man inte är sugen på att lägga 1500? Verkar vara lite av en djungel. Jag behöver inte kunna märka kablar. Räcker med vanliga remsor.
 
Jag har en dymo letratag, den säljs lite överallt för runt 3-500. Den funkar helt ok, ingen koppling till dator/telefon och tar såvitt jag vet bara en bredd på remsorna. Då och då blir jag sugen på att uppgradera till en häftigare variant men har aldrig lyckats hitta en tillräckligt bra motivering för att övertyga mig själv.
Så tänker du att du nöjer sig med 12mm etiketter med standartdutseende duger det gott. Tror du att du vill ha fler funktioner, köp en annan.
Ska du skriva ut stora mängder av etiketter är det värt att kolla priset på etiketterna, det är inte själva maskinen som kommer kosta mest i sådana fall.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Jag har en dymo letratag, den säljs lite överallt för runt 3-500. Den funkar helt ok, ingen koppling till dator/telefon och tar såvitt jag vet bara en bredd på remsorna. Då och då blir jag sugen på att uppgradera till en häftigare variant men har aldrig lyckats hitta en tillräckligt bra motivering för att övertyga mig själv.
Så tänker du att du nöjer sig med 12mm etiketter med standartdutseende duger det gott. Tror du att du vill ha fler funktioner, köp en annan.
Ska du skriva ut stora mängder av etiketter är det värt att kolla priset på etiketterna, det är inte själva maskinen som kommer kosta mest i sådana fall.
Jag vill åtminstone kunna skriva ut mindre än 12mm etiketter. Kikat på denna. https://www.123ink.se/Brother-PT-P300BT-CUBE-markmaskin-PT-P300BTRE1-PTP300BTUA1-i46235-t606018.html
Gillar att man använder telefonen istället för någon gammal mossig LCD skärm. Någon som använt den?
 
T toolman77 skrev:
Själva etiketten håller bättre men jag tycker att limmet lossnar efter ett tag. Har du hittat någon typ av band som sitter kvar?
Nej, har inte lekt med en sån på år och dag. Men farsans var en populär leksak när man satt vid datorn och väntade på att internet skulle ladda färdigt.
 
M Mickebandsåg skrev:
Mm rårörda lingon är det bästa för torrt virke
Rårörda lingon bra till mycket, men främst till fläskpannkaka.
Bit av fläskpannkaka med rårörda lingon på tallrik på trämöblerad yta med burk av rårörda lingon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jag vill åtminstone kunna skriva ut mindre än 12mm etiketter. Kikat på denna. [länk]
Gillar att man använder telefonen istället för någon gammal mossig LCD skärm. Någon som använt den?
Den kan jag nog rekommendera. Jag köpte själv en Brother PT-P710BT i början på hösten som, om jag minns rätt, är väldigt snarlik. Anledningen till att jag valde den dyrare 710 modellen var främst att den tar upp till 24 mm breda etiketter vilket jag har behov av ibland. Etiketterna har rykte om sig att hålla fantastiskt bra även utomhus och än så länge har jag inte sett något som motsäger detta. Jag test-märkte några muggar och maskindisk verkar de klara utan problem. Jag har en kompis som är väldigt glad för att märka saker och han märkte upp alla delar till sitt Trangia kök. T.o.m. etiketten på gasbrännaren var fortfarande i bra skick efter vår två-veckors fjällvandring i somras.

Man laddar ner en app till telefonen och kopplar skrivaren via BlueTooth och det har fungerat smidigt så här långt.
 
  • Gilla
vectrex
  • Laddar…
Z
Hantverksmässigt tillverkat träköksbord i en heminredning med ljust rum och kristallkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädetaljer och sammanfogningar på ett handgjort köksbord i ek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

inte jag som gjort utan det är sambons pappa som snickrat ihop ett köksbord till oss! :D
 
  • Gilla
  • Wow
Sturmtiger och 18 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
[bild] [bild]
inte jag som gjort utan det är sambons pappa som snickrat ihop ett köksbord till oss! :D
Gratulerar! Väldigt fint hantverk! Misstänker att det inte är hans första bord. (y)
 
  • Gilla
Zilenser
  • Laddar…
Efter att jag skrev om Vectrex uteblivna sinkning av smålådorna kunde jag inte sluta fundera på hur långt man kan förenkla en eventuell sinkning, en sidofiness med sinkning är ju att sidorna på lådan håller sig på rätt ställe medan limmet torkar,
Vectrex tror jag använde en kloss som stöd.
varianten nedan är kanske den simplaste ? där det bör räcka med ett gummiband medan limmet torkar ?
Har man oändligt med tid och gillar lim på fingrarna så ... :) 3D-modell av en enkel trä lådkonstruktion med separata delar och en monterad låda.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Efter att jag skrev om Vectrex uteblivna sinkning av smålådorna kunde jag inte sluta fundera på hur långt man kan förenkla en eventuell sinkning, en sidofiness med sinkning är ju att sidorna på lådan håller sig på rätt ställe medan limmet torkar,
Vectrex tror jag använde en kloss som stöd.
varianten nedan är kanske den simplaste ? där det bör räcka med ett gummiband medan limmet torkar ?
Har man oändligt med tid och gillar lim på fingrarna så ... :)[bild]
Precis som den ”Gordiska knuten”! (y)
Lite skit på fingrarna har aldrig stoppat gänget här under!

Illustration av karikatyrer som drar i rep som bildar en intrasslad knut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.