Skulle köpa ett nytt drivhjul till sticksågen. Resten gick av vara farten.
 
  • Delar till sticksåg och nytt drivhjul på en Festool-kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikssonandreas och 7 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Skulle köpa ett nytt drivhjul till sticksågen. Resten gick av vara farten.
Ja, så kan det gå om inte haspen är på! Trevligt!
”Jag handlar, jag lever”! :D
 
FredrikR FredrikR skrev:
Nu har det snart gått och blivit december och jag har inte beställt nån. :(
Amazon.se har kvar såg jag igår, men stället jag ta från i Tyskland verkar sålt slut...
Beställde min i fredags och fick den i måndags, dock från Svenska Amazon.
Snabba ryck hem till dörren.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Skulle köpa ett nytt drivhjul till sticksågen. Resten gick av vara farten.
Återkom gärna när du testat vinkelanslaget. Jag har provsågat några gånger och kört 5-cut test och den sista biten har jag aldrig fått jämnbred.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Dock inte riktigt nöjd med den gamla så förslag på bra klingor tas tacksamt emot.
Jag e väldigt nöjd med Felders svarta silent power klingor. Inte speciellt dyra heller o det är ofta kampanjpris så värt att vänta in det.
 
nanowire nanowire skrev:
Dagens fynd, en vacker Esab K200 omformare.
Antar att det är den naturliga utvecklingen av ett beroende är att gå mot tyngre grejor?
[bild] [bild]

Ner kommer man alltid.
[bild]

Fick med en del skrot också, några i-balkar samt en vad jag tror var tänkt som propelleraxel en gång i tiden; en drygt 4 m 50 mm stång i något rosttrögt material. Någon som vet vad det kan vara för legering @heimlaga ?
Hej Nanowire och alla andra i tråden, har själv införskaffat en k 200. Lyckades redan svetsa ihop ett gammalt brunnslock av gjutjärn som spruckit på mitten. Vill att den ska hålla ut länge så fundersam på lagren, om och hur de bör smörjas. Säljaren sa något om att maskinen var underhållsfri, men tittat i manual för senare modell tex KB250, där ska ju lagren smörjas med fett. Har inte hittat någon manual för k 200 ännu. Någon som råkar ha en sådan tillhands? En delning skulle gladligen uppskattas.

Eller någon som har koll på smörjningen av dessa k200 maskiner och vilket fett som rekomderas, om de nu ska smörjas?
 
J Jakob U. skrev:
Hej Nanowire och alla andra i tråden, har själv införskaffat en k 200. Lyckades redan svetsa ihop ett gammalt brunnslock av gjutjärn som spruckit på mitten. Vill att den ska hålla ut länge så fundersam på lagren, om och hur de bör smörjas. Säljaren sa något om att maskinen var underhållsfri, men tittat i manual för senare modell tex KB250, där ska ju lagren smörjas med fett. Har inte hittat någon manual för k 200 ännu. Någon som råkar ha en sådan tillhands? En delning skulle gladligen uppskattas.

Eller någon som har koll på smörjningen av dessa k200 maskiner och vilket fett som rekomderas, om de nu ska smörjas?
Jag gissar att det som duger till senare maskiner som kb250 även funkar till k200. Har tyvärr ingen manual och har heller inte prioriterat att få igång min men det är inspirerande att höra att din fungerar bra! :D
 
  • Gilla
Jakob U.
  • Laddar…
P
Öhum, ja hade inte tänkt köpa någon fler bordsåg nu när jag redan har 3st men jag kunde inte låta bli när jag hitta denna på bauhaus för bra pris! :oops: Kan ju va bra o ha batteridrift nån gång med:thinking:
 
  • Nyinköpt Dewalt 54V batteridriven bordsåg i oöppnad förpackning i bagageutrymmet på en bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
A-Man_08 och 10 till
  • Laddar…
Microkatten
En Knipex-tång på stereoider kom idag med budbil:

Ny Knipex-tång med rödblå handtag ligger på en sten framför en grön dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ankom till porten 28h från beställning på svenska Amazon. Inte så pjåkigt!
 
  • Gilla
Fadai och 6 till
  • Laddar…
A
Leverans av min 50-års present:whistle: Vilka snubbar det var, tog typ 15 min från det att dom kom tills den stod på plats(y) Arbetare i säkerhetskläder levererar en stor leverans med en hjullastare vid en röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor maskin installerad i verkstad med hjälp av leveranspersonal och en gaffeltruck i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer installerar en stor industriell maskin i ett tomt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Stor maskin levereras och installeras i rum av två personer med arbetskläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Anders 1920-tal och 14 till
  • Laddar…
Våningsäng?
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 10 till
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Så kom en tid då även jag blev med sänksåg. Valet föll på makita då prisskillnaden upp till festool var för stor för behovet (y);)
[bild]
Jag köpte också en Makita sänksåg men ångrar jag inte kostade på mig en Festool jag lånat. Makitan gör jobbet men såå mycket sämre. Inget av precisionen en Festool har.
 
SamiHus SamiHus skrev:
Våningsäng?
Byxpress ser du väl!
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Våningsäng?
Min första tanke var "15 minuter för att lasta av en lastmaskin lät inte så snabbt?"... :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Min första tanke var "15 minuter för att lasta av en lastmaskin lät inte så snabbt?"... :crysmile:
En sån present hade ju smällt ännu högre(y) Det var en rejält stöddig lastare, fasen alltså.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.