Det ser ut ungefär som i filmen i första inlägget när jag drar loss hjulskruvarna med min Milwaukee m12FIFW12.

Vad ska jag bli förbluffad över?

Milwaukee m12FIFW12 mutterdragare i väska med 6.0Ah Red Lithium-batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Danie_K
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Men hur gör man när man drar åt? När jag gör det för hand så drar jag ju lite först på alla fem, sen lite hårdare och sen en gång till. Det funkar väl inte om man drar åt den första bulten max direkt?
jag drar alla korsvis löst och sedan med momentstav. Avslutar med att känna på det förhand bara för att se att allt sitter som jag vill.
 
R Robert-san01 skrev:
Facom eller Stahlwille skall det vara! ;)
Njä, Facom har aldrig (eller åtminstone inte under de senaste 25 åren som jag har koll på) gjort vettiga spärrskaft. Skulle inte rekommendera dem framför Stahlwille eller Gedore.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Stålvilles motsvarighet, men är kortare...:[länk]
Ledade spärrskaft och hjulmuttrar/skruvar brukar sluta i blodiga knogar för min del...
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Kan vi låsa den här tråden nu? Först låg jag hela natten och letade kompressorer (och om jag köper en stor kompressor måste jag köpa slangar, kopplingar, dra fram ny el, kanske en kontaktor eller två. En bufferttank vore trevligt.), har inte ens kommit till själva knacken än. Och nu börjar folk visa batterimaskiner för 6000 spänn.
Sluta nu, innan jag gör något som jag ångrar (åtminstone tills prylarna kommit hem)
 
  • Gilla
A-Man_08 och 4 till
  • Laddar…
Riktiga bakåtsträvare kör fälgkors. Beatboxa går fetbort. Sammanbiten tystnad på knä klockan fem när den första snön fallit med plyfabit under domkraften för att den inte skall sjunka ner. Det ger rätta stämningen :rolleyes:.
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
Bassrunner och 24 till
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Kan vi låsa den här tråden nu? Först låg jag hela natten och letade kompressorer (och om jag köper en stor kompressor måste jag köpa slangar, kopplingar, dra fram ny el, kanske en kontaktor eller två. En bufferttank vore trevligt.), har inte ens kommit till själva knacken än. Och nu börjar folk visa batterimaskiner för 6000 spänn.
Sluta nu, innan jag gör något som jag ångrar (åtminstone tills prylarna kommit hem)
Au contraire mon frère!

Här kommer lite trådtips så du inte missar någon rea nu under black week med oumbärliga prylar.

Kompressorprat:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-pa-kompressor.359223/
https://www.byggahus.se/forum/threads/stationaer-kompressor.356366/

Slangvinda:
https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-detta-en-bra-slangvinda.378496/

Slangar och portabel luft:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckluft-pa-faeltet-villradig.395584/
 
  • Gilla
PatrikJo och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
jo den är ställbar, men det låter inte så coolt när man kör på lägsta momentet.... tufft problem detta.
Ställ upp momentet ordentligt när du drar åt så kanske du får lite häftigare ljud när du lossar dem. Se framför allt till att inte tramsa med att rengöra eller smörja skruvarna.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Njä, Facom har aldrig (eller åtminstone inte under de senaste 25 åren som jag har koll på) gjort vettiga spärrskaft. Skulle inte rekommendera dem framför Stahlwille eller Gedore.
Jag har ett lågt 1/2" som är nyare än 25 år och det är riktigt bra.

Har även en 1/4" sats med skaftet där man kan snurra på handtaget för att skruva. Otroligt användbart när man skruvar i trånga utrymmen.
 
findus42 findus42 skrev:
Sammanbiten tystnad på knä klockan fem när den första snön fallit med plyfabit under domkraften för att den inte skall sjunka ner.
Har en liten skåpbil som inte går in i garaget pga lite uppförsbacke precis utanför dörren - dörrhålet är egentligen tillräckligt stort. Överväger seriöst att gräva ur hela uppfarten och få en mindre lutning under vipporten så att bilen kan köras in......sjukt irriterande att behöva stå ute på grus...
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag har ett lågt 1/2" som är nyare än 25 år och det är riktigt bra.

Har även en 1/4" sats med skaftet där man kan snurra på handtaget för att skruva. Otroligt användbart när man skruvar i trånga utrymmen.
Vilken modell är det? Modellerna med ring för att byta håll har jag rensat många spärrhjul på.... Enda fördelen var att de var enkla att renovera, men tänderna i handtaget slits ju också...
 
  • Hantverktyg spärrnyckel med omställningsring och svart handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hantverksverktyg, en hylsnyckel med vridbart huvud och svart räfflat handtag mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vilken modell är det? Modellerna med ring för att byta håll har jag rensat många spärrhjul på.... Enda fördelen var att de var enkla att renovera, men tänderna i handtaget slits ju också...
Det långa har platta. Det lilla har ring. Det lilla är jag inte så orolig över att dra sönder då det mest används till finskruvande.
 
  • Gilla
T-V
  • Laddar…
Jag har både luft, sladd å batterimaskiner. Luftdragaren minns jag inte ens sist den användes, och jag är egentligen inte för förändring :oops:

MathiasS flytta in garaget så har du lite mer plats utanför också, om du måste bo så trångt menar jag ;)

Och sluta skriv bult gottfolk :seenoevil: :p
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har både luft, sladd å batterimaskiner. Luftdragaren minns jag inte ens sist den användes, och jag är egentligen inte för förändring :oops:

MathiasS flytta in garaget så har du lite mer plats utanför också, om du måste bo så trångt menar jag ;)

Och sluta skriv bult gottfolk :seenoevil: :p
Är du helt säker på att de inte byggt om hjulnaven och nu har bultar istället för skruvar? ;)
 
R Robert-san01 skrev:
Är du helt säker på att de inte byggt om hjulnaven och nu har bultar istället för skruvar? ;)
Skulle inte det helt eliminera behovet av en mutterdragare?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.