Lät fräsigt innan du börja skruva med den, sen blev det lite antiklimax över det hela, iaf ljudmässigt.
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Men om jag köper ett Gedore eller Snap On långt spärrskaft....då?
Gedore skulle väl kunna ge viss credit men frågan är om det räcker.
 
  • Gilla
Henrik Ewertz
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Men om jag köper ett Gedore eller Snap On långt spärrskaft....då?
Facom eller Stahlwille skall det vara! ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Gedore skulle väl kunna ge viss credit men frågan är om det räcker.
Å andra sidan, jag har ju en muttersmack, från Verktygsboden...och en Atlas Copco kompressor...jag bara drar hjulmuttrar för hand...?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Å andra sidan, jag har ju en muttersmack, från Verktygsboden...och en Atlas Copco kompressor...jag bara drar hjulmuttrar för hand...?
Tror du är något på spåren. Jag hade AtlasCopco-kompressorn igång när jag drog med batteriknacken, kändes lite bättre då.
 
  • Haha
  • Gilla
Automationsingenjören och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Lät fräsigt innan du börja skruva med den, sen blev det lite antiklimax över det hela, iaf ljudmässigt.
Man skulle behöva ha en klenare mutterdragare så att skruvarna inte lossnar direkt..... får tänka på det vid nästa uppgradering....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Man skulle behöva ha en klenare mutterdragare så att skruvarna inte lossnar direkt..... får tänka på det vid nästa uppgradering....
Jag vill inte vara den som hindrar dig från att uppgradera men är det inte ställbart moment din IR? Bara att sänka till lägsta så kan du stå och knattra tills alla är nöjda (y) :D
 
  • Gilla
Automationsingenjören
  • Laddar…
Skärmbild av en webbutik som visar en kampanj för en IR mutterdragare med batteri, prisuppgifter och köpknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IR mutterdragare med batteri, laddare, arbetsväska och handskar på kampanjaffisch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


med tanke på rubriken: Nä, köpte rätt IR mutterdragare med batteri! Sjukt nöjd med de och glad att slippa slangen och kompressor:cool: Har aldrig ens behövt använda den kraftigare, (uppgivet 2040Nm i lossdragningsmoment) då den lilla lossat (uppgivet 750Nm) allt jag provat. Fantastiskt fin finess med ljus LED-ring framtill också.(y) Dyrt men fantastiskt prisvärd kampanj i fjol höst (pris ex moms) hos P&T verktyg.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag kör med en CP mini. Drar hjulmuttrar utan problem med sina 650Nm och är otroligt smidig trots slang.

Tycker inte slangen gör så mycket. Har en vinda på väggen så det är bara att dra ut den. Behöver även dra fram slang oavsett för att kolla trycket i däcken.
 
nanowire nanowire skrev:
Jag vill inte vara den som hindrar dig från att uppgradera men är det inte ställbart moment din IR? Bara att sänka till lägsta så kan du stå och knattra tills alla är nöjda (y) :D
jo den är ställbar, men det låter inte så coolt när man kör på lägsta momentet.... tufft problem detta.
 
Har flera bilar och släpvagnar stående på olika ställen. Därav att jag tycker det är supersmidigt att numera slippa slang/kompressor. Men de flesta ”vanliga” batteridrivna jag provat är som sagt alldeles för klena.
 
Magnus E K
Men hur gör man när man drar åt? När jag gör det för hand så drar jag ju lite först på alla fem, sen lite hårdare och sen en gång till. Det funkar väl inte om man drar åt den första bulten max direkt?
 
Man tar de alltid i lämpliga steg, korsdrar (hoppar över varannan när man flyttar runt) och slutligen drar man alla med korrekt moment. Sen kan man använda momentstav, manuell momentnyckel eller en slags erfarenhet/känsla.
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.