richardtenggren
J joelpap skrev:
Har väldigt svårt att se att se lyckades dölja att det ligger ett exakt likadant bredvid i tv. Jag tror detta är tv huset och att det byggs ett till bredvid nu, som det står i annonsen.
Du har inte tänkt i banorna att huset på bilderna är just huset i programmet, men det står ju också något i likhet med att det är systerhuset i förgrunden på minst en av bilderna.

Tomt med två halvfärdiga hus i träkonstruktioner som liknar huset från ett TV-program, mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror de allra flesta förstår att det är huset från TV på bilderna.

Edit: Följande text står i annonsen;
Granntomten bebyggs med ett systerhus som färdigställs under hösten så man har möjlighet att se ett snarlikt hus uppbyggt.
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har inte tänkt i banorna att huset på bilderna är just huset i programmet, men det står ju också något i likhet med att det är systerhuset i förgrunden på minst en av bilderna.

[bild]
Tror de allra flesta förstår att det är huset från TV på bilderna.
fast jag svarar på dem som påstår att det inte är huset från programmet som är tillsalu...
 
PeterFalun
bra program

vackert hus, han lyckades verkligen med sin vision vilket inte är lätt

skulle det bli för dragit med öppenheten går det säkert att glasa in på ett snyggt sätt som passar husets stil
 
  • Gilla
knightpete
  • Laddar…
Alla har olika smak, huvudsaken är att köparen blir nöjd.
Jag tycker inte det ser färdigt ut med nakna takstolar och råspont. Undrar varför plywood har börjat/varit populärt nu.
Det var någon stolle som hade kört plywood överallt i ett nytt hus.
 
J joelpap skrev:
fast jag svarar på dem som påstår att det inte är huset från programmet som är tillsalu...
Ebbe Damm är förvisso uppväxt i Grötlingbo. Men då jag är bekant med några som är därifrån så har jag fått det berättat för mig att "Filmproducenten" har fingrarna i många syltburkar. Om jag inte kommer ihåg fel så har han köpt och sålt en hel del i Havdhem på sistone och haft en del villrådiga projekt. Han äger i allafall bägge tomterna så något av husen säljer han i alla fall eller kanske bägge så småningom. Har ingen egen uppfattning om honom då jag inte stött på honom personligen.
 
  • Gilla
duetten och 1 till
  • Laddar…
Jäklar vad censuren är aktiv i denna tråd :crysmile:

Citerar mig själv från tråden-som-inte-får-nämnas

H hapazard skrev:
Känns det inte som att arkitekten kunde bemödat sig med att rita in dragningen av de tekniska installationerna inför gjutandet av plattan förresten?
 
  • Gilla
duetten
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Jag tycker inte det ser färdigt ut med nakna takstolar och råspont. Undrar varför plywood har börjat/varit populärt nu.
Det var någon stolle som hade kört plywood överallt i ett nytt hus.
Mode går i vågor och var väl inte mera än 30-40 år sedan allt skulle vara omålad furupanel på väggar, tak, etc,;) så inget nytt under solen bara att det är plyfa att sätta upp. Och råa betonggolv var standard i källare tidigare.
 
A AndersS skrev:
Mode går i vågor och var väl inte mera än 30-40 år sedan allt skulle vara omålad furupanel på väggar, tak, etc,;) så inget nytt under solen bara att det är plyfa att sätta upp. Och råa betonggolv var standard i källare tidigare.
Ja, vänta 10 år och det kommer vara fullt av folk som frågar efter bästa sättet att fräscha upp gulnad plyfa. Betonggolven bör ju åtminstone vara enkla att lägga annat på.
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
T
Som vanligt när Sverige ska göra en kopia så blir det en blek sådan.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
T
Det som alltid slår mig när jag ser dessa program är följande:

Trotts (vad jag förmodar) hög utbildning, fina jobb, någorlunda högt iq, välfungerande individer osv så är alltid beställaren helt verklighetsfrånvänd och duktigt naiv. Hur kan man vara så smart men ändå så dum ?
 
  • Gilla
Spoz och 7 till
  • Laddar…
T test1 skrev:
Det som alltid slår mig när jag ser dessa program är följande:

Trotts (vad jag förmodar) hög utbildning, fina jobb, någorlunda högt iq, välfungerande individer osv så är alltid beställaren helt verklighetsfrånvänd och duktigt naiv. Hur kan man vara så smart men ändå så dum ?
Gränsen mellan genialisk och galen är ju hårfin. Einstein och hans barn är ju exempel på det.
Tror att det i många fall beror på kunskap som inte hinner tas in för att man har femton andra projekt samtidigt.
 
Intressant och lärorikt program för nybyggare så dom inte går i samma "fälla" som byggherren. Starkt att komma tillbaka och slutföra med bravur!
 
T
Silver78 Silver78 skrev:
Gränsen mellan genialisk och galen är ju hårfin. Einstein och hans barn är ju exempel på det.
Tror att det i många fall beror på kunskap som inte hinner tas in för att man har femton andra projekt samtidigt.
Absolut men det är bortom mitt förstånd hur någon vuxen man kan tro att det ska ta tre månader att bygga ett arkitektritat hus, på Gotland, där du själv är projektledare utan erfarenhet.

Det är precis samma mönster man ser bland våra styrande. Fina jobb, högutbildade, vältaliga men duktigt naiva och korkade. Kanske blir det så när man bor och verkar i Stockholm :p

Han lärde ju sig en läxa iallafall, ändrade strategi och slutförde projektet snyggt. Det tyder ju ändå på intelligens. :cool:
 
Det förefaller omständigt att anlita en byggfirma i Stockholm för att bygga något på Gotland. Men med tanke på hur ofta deras logotyp figurerade i programmet kanske det fanns en tanke med det.
 
Ursviken Ursviken skrev:
Det förefaller omständigt att anlita en byggfirma i Stockholm för att bygga något på Gotland. Men med tanke på hur ofta deras logotyp figurerade i programmet kanske det fanns en tanke med det.
Det finns duktiga yrkesskickliga hantverkare på Gotland också. Ofta är man väldigt serviceminded och har en yrkesstolthet som man inte ser så ofta i storstan. Det är ofta en livsstil. Jag har själv lantställe på södra Gotland. Trots att de har haft häcken full så har dom alltid kunna klämma in något arbete. Sen är detta ett stort projekt. Det kanske inte gick att ordna på annat vis eller att man känner någon man vill ge jobbet till. Tidsramen kan ha varit en annan faktor. Utländsk arbetskraft som pressar ner arbetskostnaden en annan. Bra pris för att man gör reklam för företaget. Det kan finnas många anledningar.
 
  • Gilla
Pettert
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.