Status
Tråden går ej att kommentera.
@KeckeA hur lång är nuvarande husbilen?

Hur lång är blåa grannens gavelvägg? Min uppskattning är att gavelväggen är ca 6m lång.
 
D DFYD123 skrev:
Oavsett...du tycker ute att det är ett störande inslag i miljön??
Inte värre än de tre stugorna och bilen som är i vägen annars. Det är priset att bo nära andra människor, man får tyvärr se både dem och deras stugor, bilar, husbilar och annat.

Jag bor även jag i ett ganska trångt område. Min ena granne bor en knapp meter högre än vår tomt och har ett stort, svart förråd ända upp i tomtgräns. En, från vår tomt, 4 meter hög svart vägg alltså, i risigt skick. Men inte fan skulle jag få idén att gnälla över det och försöka processa mig fram till att få se bara skogen bakom. Möjligtvis tråkigt att se men så är det i ett trångt kvarter! Min granne ska givetvis få nyttja sin tomt på bästa sätt.
Kan tillägga att vi dessutom fått en ny ägare där som funderar på att riva skiten och bygga nytt eftersom det är i så pass dåligt skick och de vill förlänga och få en carport också. Vi har självfallet redan sagt att vi högst troligt inte kommer ha några invändningar.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
Oavsett...du tycker ute att det är ett störande inslag i miljön??
Ställer jag mig 10 meter från tomtgränsen så står jag bakom vår egen stuga, vår uteplats ligger 2 meter från tomtgränsen. Och husväggen är 4.5 meter från tomtgränsen.
 
K
Demmpa Demmpa skrev:
@KeckeA hur lång är nuvarande husbilen?

Hur lång är blåa grannens gavelvägg? Min uppskattning är att gavelväggen är ca 6m lång.

Husbilen är 6,74 säger Google. Jag har inte mätt den och väggen skulle jag också gissa att den är 6 meter.
 
S soffbord skrev:
Ställer jag mig 10 meter från tomtgränsen så står jag bakom vår egen stuga, vår uteplats ligger 2 meter från tomtgränsen. Och husväggen är 4.5 meter från tomtgränsen.
För att vi ska kunna få en rättvis bild av husbil och utsikt så måste du stå på samma ställe när du tar bilderna, du ska ta dem i samma riktning, med samma zoom. Lämpligt kan vara att du står vid det fönster vars utsikt störs av husbilen. Bilderna du postade visar sammantaget en skev bild av situationen som är till din fördel.
 
  • Gilla
RobbinL och 5 till
  • Laddar…
K
S soffbord skrev:
Ställer jag mig 10 meter från tomtgränsen så står jag bakom vår egen stuga, vår uteplats ligger 2 meter från tomtgränsen. Och husväggen är 4.5 meter från tomtgränsen.

Jag tycker gott du kan tillägga att anledningen till att det bara är 2m respektive 4,5 m är för att ni valde att bygga ut ert hus åt det hållet för 4 år sedan.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Ledsen
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Soffbord (eller TS barn) har du domens målnummer så vi kan läsa hur byggnadsnämnd och överprövande instanser resonerat? Det vore intressant att läsa.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Varför kan ni inte prata irl? Soffbord och barnen?

Ni som har husbilen, kan ni inte ställa den där personbilen står?

Hade jag haft husbilen så hade jag ställt den nära de blå huset, och passar det inte så hade fallet varit avklarat. Att parkera en så dyr investering på en allmänning hade inte funnits i min värld.
 
  • Gilla
Peternow
  • Laddar…
@soffbord mitten på er bil är ungefär 10m in från tomtgränsen, 4,5-5m tomtgräns-husvägg, allt enligt Google Maps.
 
Edit: raderat texten pga missuppfattatning
 
Redigerat:
M MetteKson skrev:
Soffbord (eller TS barn) har du domens målnummer så vi kan läsa hur byggnadsnämnd och överprövande instanser resonerat? Det vore intressant att läsa.
Jag vill inte fortsätta mer med den här tråden. Jag är övertygat att ingen av er vill parkera framför någon annans fönster för att vilja jävlas. Och ingen vill nog parkera framför sin egen, enda fönster ut för omgivningen
 
Demmpa Demmpa skrev:
@soffbord mitten på er bil är ungefär 10m in från tomtgränsen, 4,5-5m tomtgräns-husvägg, allt enligt Google Maps.
Det verkar konstigt då tomten är 13,5 meter från vägen bakom stugan till grannens gräns.
 
K
Demmpa Demmpa skrev:
Om du laddar ner appen ”Mina fordon” från transportstyrelsen eller går in på [länk] så kan du skriva in husbilens regnummer å få fram exakt längd på husbilen.
Fast jag har inte reg.nr:et. Det är en Bustner it 664. Men jag kan fixat ett korrekt mått i morgon om det behövs.
 
R Rkarlsson skrev:
Varför kan ni inte prata irl? Soffbord och barnen?

Ni som har husbilen, kan ni inte ställa den där personbilen står?

Hade jag haft husbilen så hade jag ställt den nära de blå huset, och passar det inte så hade fallet varit avklarat. Att parkera en så dyr investering på en allmänning hade inte funnits i min värld.
Jag tycker faktiskt Soffbord ska lägga ner. Motparten är avliden och juridiskt har Soffbord förlorat. Låt TS efterlevande slippa ärva den här konflikten.

Både TS och Soffbord framstår som två principfasta själar och då blir det sånt här jä**a tjafs istället för konstruktiva lösningar.
 
  • Gilla
Peternow och 5 till
  • Laddar…
K KeckeA skrev:
Fast jag har inte reg.nr:et. Det är en Bustner it 664. Men jag kan fixat ett korrekt mått i morgon om det behövs.
6,74 meter lång.
 
  • Gilla
KeckeA
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.