useless useless skrev:
Återstår bara att se hur länge jag står ut med att elbolaget satte dit ett sladdrigt kabelskydd i plast och 'min' elektriker satte ett i metall...
Plasten var säkert billigare!
 
Det lär väl framgå av fakturorna...
 
useless useless skrev:
Återstår bara att se hur länge jag står ut med att elbolaget satte dit ett sladdrigt kabelskydd i plast
För en knapp femtiolapp kan du lindra din smärta, om du nu hittar någon behörig som kan utföra installationen.


Produktbild på 22 mm kabelskydd med priset 49:90, tillgängligt i Sundsvall.
 
Jag har begränsad skruvdragarauktorisation så det borde vara ok att byta ut den på ettans växel.
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 9 till
  • Laddar…
Gjort färdigt för storgjutning i gäststugan.
En liten sockel för kaminen.
Renoverad gäststuga där en kamin står på en nygjuten sockel vid en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd sockel för kamin med träram på betonggolv i pågående renoverad gäststuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förberedelse för betonggjutning med armeringsnät i en träform för en kaminsockel i en byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd sockel för kamin i en gäststuga under konstruktion, med byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innan i veckan så byggdes vägg för garderober vid entrédörren, nu är det dags för el och sedan slå igen väggarna.
Delvis byggd vägg och material staplat i hörn av ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad gäststuga med nygjutna socklar för kamin och väggar förberedda för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppförande av gipsvägg för garderober i gäststuga med isolering synlig och träarbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Idag var det gjutardag, haft gjutarfrossa hela natten, kommer formen hålla, räcker den beställda betongen, kommer slangen på pumpbilen räcka in? Frågorna var många som gnagde mitt huvud.

Men nu är det gjutet och klart, får se hur det blir när formen är riven. Borde inte vara risk för att det brinner för snabbt nu i alla fall.

Nybyggd kakelugn med formen fortfarande på, vid en gjutning i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyutgjuten betong i träform på byggarbetsplats inomhus nära en kakelugn, sladdar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyggjuten betongplatta i träform med en del av en blå vägg och betongslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Jerfed och 12 till
  • Laddar…
Takbyte på garaget resulterade i att en del av garaget blir vinrum och sovrummet som ligger i anslutning till garaget får sig en totalrenovering idag reglades ena ytterväggen om för nya fönster.
Renovering pågår på ett rödfärgat garage där en vägg reglas om för fönster, med byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående renovering av ett garage med avlägsnad fasad och ny regelställning för fönsterinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage under ombyggnad på natten med synliga träreglar och en person som arbetar inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som arbetar på en byggarbetsplats vid natt med isolering och nya fönsters reglar på ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Äntligen rensat rännor o rör. Brukar inte bli så mycket trots träden runtom. Verktyget från Gardena är mkt bra med borste, kratta, vattenanslutning och teleskop.
 
  • Gardena rensverktyg för rännor med borste och kratta mot en plankbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rengjord hängränna full med löv vid en röd tegelvilla med trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rengöring av husets rännor med ett teleskopverktyg från Gardena vid ett grönt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rengjorda husrännor vid tegeltak med synlig trädgård och verktyg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Rivit mer i köket. Suck.

Sjukliga mängder masonit på väggar och golv. Kommer ta tid detta...
 
  • Renoveringsarbete i kök med avrivna väggskivor och masonit, stege och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Listat toa taket...
Vit listat tak med takfönster i ett badrum, taklamparmatur och en spegel på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Jckssn och 15 till
  • Laddar…
richardtenggren
Blivit en del krypande i helgen, tror jag landade på ca 800 m om man räknar alla ”pass”, kanske lite väl sade men tog 3 mm åt gången.
Mycket spån blir det också!
Förstår att ingen skulle köpa in en snickare som spårar 130 m2... tur man kan ta det i sektioner! :)
 
  • Golv i OSB med pågående arbete och elektriska verktyg, mycket spån och kablar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jckssn och 7 till
  • Laddar…
Så har äntligen garderoben i farstun fått en dörr - sådär åtta år efter att vi byggde den. Som vanligt hoppar vi över det sista och hålen bredvid och ovanför dörren kommer säkert förbli ofyllda en tid framöver. Någonstans ska väl mössen kunna ta sig in och ur garderoben.

Nyinstallerad enkel garderobsdörr i farstun med synliga ofyllda hål bredvid och ovanför.
 
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ormgropen uppsträckt.

[bild]

Återstår bara att se hur länge jag står ut med att elbolaget satte dit ett sladdrigt kabelskydd i plast och 'min' elektriker satte ett i metall...
Som lök på laxen har du ett lackat skåp och ett varmgalvat skåp. Plus en svart antenn. Jag dör. Du får nog sprajja över skiten med fasadfärg så de försvinner i mängden. :p;)
 
Har lagt färdigt spånskivorna i vardagsrummet fram till köksgolvet, som nu har samma nivå.
Varit på Ikea och beställt kök, blir golvläggning framöver.
Renoverat vardagsrum med nylagda spånskivor på golvet och verktyg, brevid ett köksområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av planerat kök i designverktyg med öar, skåp och inbyggda vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Blivit en del krypande i helgen, tror jag landade på ca 800 m om man räknar alla ”pass”, kanske lite väl sade men tog 3 mm åt gången.
Mycket spån blir det också!
Förstår att ingen skulle köpa in en snickare som spårar 130 m2... tur man kan ta det i sektioner! :)
Känns som att spårade golvspån är att föredra.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.