Status
Tråden går ej att kommentera.
Jo så är det nog, nytt är nytt.
 
P Peter_Bromma skrev:
ikea grejer säljer alltid snabbt.. alla vet precis vad de får.. tror det är lite så.
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
Jag har ingen skiss nu men det blir i princip samma storlek och utseende som den vi sålde, fast med metodskåp och full-höjd. 5st 60 skåp över istället för de 40 som var på den vi sålde.
Bänkskiva över underskåpen osv :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
1/3 del är väl standardpris på begagnatmarknaden. Vill man ha mer så gäller det åtråvärda varor.
Jag skulle säga 50% är lagom på nybegagnat. Det sålde vi barnvagnen för.
Det finns ju såklart olika typer av saker att sälja. Men vi tyckte själva det var sjukt att behöva betala 2800kr för en spjälsäng, och vi hade gladeligen betalt 1300 för en begagnad.

P.S. Vi har sålt en hel del av grabben saker för mer än vad nypriset var för oss. Vi köpte en lekhage för 800, när vi skulle sälja låg de på 1500 och vi fick 1000. Samma med lite andra grejer. Men just sängen verkar vara svårt. Tror att folk inte förstår att madrass osv. Inte ingår när man köper nytt och då räknas inte det in i deras uppfattade nypris när de kollar Ikeas hemsida.
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Som tur är står frugan för all begagnatförsäljning och hon kan sälja det mesta. Vi har sålt allt vi får över när vi renoverar, gamla dörrar och fönster. En massa skräp svärföräldrarna samlat på sig. Sånt som de flesta, inklusive jag själv, hade slängt på tippen. Jag tror inte jag hade orkat lägga den energin på det, men det har nog genererat runt 50k under de senaste 18 månaderna.
 
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Är det någon som har erfarenhet av LightsOn eller Gelias trappbelysning?
Det skiljer en del i pris och man vill ju gärna att det fungerar som det ska.
De skall sitta i trappan i vardagsrummet.

Gäller:
Gelia System 12 Trappbelysning 0,4W
https://spotiled.se/utebelysning/altanbelysning/6-pack-trappbelysning-led-0-4w-krom-3m-t-system12/

Mot:
LightsOn Aries Trappbelysning 0,5W
https://spotiled.se/utebelysning/al...ampor-aries-trappbelysning-4-x-0-5w-lightson/

Priset för det jag behöver är:
1986 kr för Gelia
2544 kr för LightsOn

Tacksam för all input
 
  • Förpackning av Gelia System 12 LED trappbelysning med 6 ljuskällor inkluderade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappbelysningslampor installerade i trätrappa, med texten '4-Pack NYHET Sommar 2020'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Inte svar på din fråga men vi har Designlight P-122 mw i trappan. Funkat bra hittills i 4,5 år.

Likadan som denna fast runda.
[länk]

[bild]
Jag har tänkt att ha en över varje trappsteg i sidan på trappen så jag behöver mindre och svagare armaturer :). Tack ändå
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har tänkt att ha en över varje trappsteg i sidan på trappen så jag behöver mindre och svagare armaturer :). Tack ändå
Klart att en elektriker måste strössla med spottar. :geek:
 
S sinuslinus skrev:
Klart att en elektriker måste strössla med spottar. :geek:
Det är mer det estetiska :). Sen är större delen av väggen handledaren sitter på i lecablock vilket gör det jobbigare med väggarmaturer.
Men inget är skrivet (eller monterat) i sten :crysmile:.
Funderar på att spottarna i mitten på varje sättstege. Behöver inte fiska ner dem genom vangstycket då :thinking:
 
Redigerat:
Har beställt lite grejer till vardagsrummet.
Det blev:
Gelias Trappbelysning System 12 (13st)
Trappmattor ”Steget Antracitgrå” från Jotex
Nya handledarbeslag till trappan (Matt Nickel)
Infällda högtalaruttag Elko Plus
Väggfästen till mitt Logitech Surround

Golv och tak ligger redan och väntar sedan hallrenoveringen. Nytt element ligger också och väntar sedan tidigare. Lite målarfärg att köpa men det tar vi när det är dags :)

Ska bli skönt att få igång konvektorelementet i uterummet eftersom det står en 2kW byggfläkt just nu har har gjort sen 2018 :crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
För att inte ha en massa prylar att lägga på hög så tänkte vi sälja bestå-systemet vi hade. Det kan ibland vara svårt att bli av med gammalt och slitet så jag bad frugan lägga ut det till salu rendan nu så det är borta till jule-tid. Räknade inte riktigt med att någon ville köpa det inom 2 timmar. Vi hade inte ens tömt skåpen än.:)
Har varit med om samma, nån som nöp min soffa en kvart efter att jag lade ut den. Och först DÅ upptäckte jag att det var leveranstid på min nya soffa, fick sitta på pinnstolar framför tv:n i sex veckor :(
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
  • Haha
PellePeps
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Då såg den här roligare ut, lika stort men i Örebro tyvärr ;)
[länk]
Samma pris och i grunden ett finare hus. Men så kul ska vi inte ha. Målet är att ta sig närmare Halmstad, inte längre ifrån :crysmile:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Frugan skickade en länk på Hemnet lite på skoj. Jag vill ju ha ett projekt att bygga på och vi vill bo stort. Och hon tyckte det hade bra potential och gott om plats.
Nu är en fastighet några kilometer från oss till salu. Men 900kvm känns som lite för bra att ta tag i :crysmile::crysmile::crysmile:.

[länk]
Tänk vad många LED-spottar du kan få plats med!
 
  • Haha
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.